|

طرز تهیه والک پلو به روش تهرانی / طبیعت ناب و خوش عطر رو روی میز غذا بیار

درست کردن غذا با سبزی ها و گیاهانی که از دل طبیعت اومدن، لذت خاصی داره. توی این مطلب طرز تهیه والک پلو رو به روش تهرانی ها یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درست کردن غذا با سبزی های کوهی یه سنت خیلی قدیمی توی ایرانه. اهالی روستاها و شهرها هر سال با اومدن فصل بهار و رشد انواع سبزی های کوهی، راهی ارتفاعات میشن و انواع و اقسام اونها رو می چینن و با خودشون به خونه میارن و از چای کوهی گرفته تا پونه و آویشن و والک رو برای نوشیدنی یا تهیه انواع غذاها استفاده می کنن. فقط باید حواسمون باشه تا گیاهان کوهی رو از ریشه خارج نکنیم و فقط اونا رو از ساقه جدا کنیم تا از بین نرن و سال های بعد هم رشد کنن.

درسته غذاهایی مثل خورشت کرفس یا مثلا پاستا یا کوکو سبزی غذاهای خیلی خوشمزه ای هستن اما درست کردن غذا با سبزی هایی که از دل طبیعت اومدن، لذت خاص خودش رو داره. توی این مطلب می خوام طرز تهیه والک پلو رو به روش تهرانی ها بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

valak-polo6

مواد لازم برای تهیه والک پلو به روش تهرانی

والک (سیر کوهی) 300 تا 500 گرم

برنج 4 پیمانه

گوشت چرخ کرده 350 گرم

پیاز متوسط دو عدد

سیب زمینی بزرگ یک عدد

سیر 3 حبه

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک به اندازه دلخواه

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

پودر دارچین نصف قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

روغن مایع به اندازه لازم

valak-polo5

طرز تهیه والک پلو به روش تهرانی

مرحله اول

برنج رو از یکی دو ساعت قبل با کمی نمک خیس می کنیم. سپس یک قابلمه رو آب کرده و روی حرارت اجاق گاز قرار میدیم تا به جوش بیاد. سپس برنج رو داخل آب جوش می ریزیم و 5 دقیقه می جوشونیم.

مرحله دوم

دو دقیقه پایانی پخت برنج، والک رو که درشت خرد کردیم داخل قابلمه می ریزیم و همراه برنج دو دقیقه می جوشونیم. سپس آبکش می کنیم.

valak-polo3

مرحله سوم

سیب زمینی رو پوست گرفته و حلقه حلقه برش می دیم و کف قابلمه که روغن ریختیم و داغ شده، به عنوان ته دیگ می چینیم و کمی نمک روشون می ریزیم.

مرحله چهارم

مخلوط برنج و والک رو داخل قابلمه ریخته و والک پلو رو دم می کنیم.

valak-polo4

مرحله پنجم

تا والک پلو دم می کشه، پیازها رو خلالی درشت خرد می کنیم و داخل یه تابه که روغن ریختیم، تفت می دیم تا سبک بشه. سپس زردچوبه، پودر دارچین و فلفل سیاه رو اضافه کرده و کمی تفت می دیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوشت چرخ کرده رو اضافه کرده و تفت می دیم تا رنگ گوشت تغییر کنه. رب گوجه فرنگی و سیر له شده رو هم اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم. سپس نصف لیوان آب جوش اضافه می کنیم و می ذاریم با حرارت ملایم بپزه.

مرحله هفتم

وقتی والک پلو دم کشید و مایه گوشتی آماده شد، اونها رو داخل ظرف مورد نظرمون می کشیم و همراه سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

valak-polo1

اگه به آشپزی علاقمند هستید می تونید صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها