|

طرز تهیه خورشت مرغ سماقی مازندرانی / یه طعم ترش متفاوت که حسابی شگفت زدت می کنه

توی این مطلب طرز تهیه یه غذای تازه با طعم خاص رو یاد میگیری؛ خورشت مرغ سماقی که مزه ترش خوب اون، هیجان زده ت می کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تنوع بی نهایتی که میشه توی آشپزی کردن داد واقعا شگفت انگیزه! میشه با کمی حوصله و ذوق، مزه های جدید خلق کرد و از ترکیب کردن مواد غذایی مختلف لذت برد. درسته که یه عده فقط به غذاهای معمول تمایل دارن و در مقابل طعم های جدید مقاومت می کنن اما تجربه مزه های تازه، لذتی داره که توضیح دادنی نیست و فقط باید بچشیش!

غذاهایی مثل خورشت ماست، کوفته کشک، کباب ترش، آش دوغ و... طعمی متفاوت با غذاهای معمول دارن اما وقتی امتحانشون کنی مزه خوبشون همیشه زیر دندونت می مونه. توی این مطلب می خوام طرز تهیه یه غذای تازه با طعم خاص رو بهت آموزش بدم؛ خورشت مرغ سماقی که مزه ترش خوب اون، هیجان زده ت می کنه. تا پایان همراهم باش.

morgh-somaghi6

مواد لازم برای تهیه خورشت مرغ سماقی

مرغ 4 تکه

پیاز متوسط 4 عدد

زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس سماق

پودر سماق 2 قاشق غذاخوری

روغن مایع نصف پیمانه

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

رب انار ملس 2 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به میزان دلخواه

morgh-somaghi5

طرز تهیه خورشت مرغ سماقی

مرحله اول

پیازها رو پوست می گیریم و خلالی خرد می کنیم. داخل یک تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت می ذاریم و وقتی داغ شد پیازها رو اضافه می کنیم. پیازها که کمی نرم شد تکه های مرغ رو داخل تابه گذاشته و روی اونها زعفران دم کرده می ریزیم. در تابه رو می ذاریم و اجازه می دیم یه طرف مرغ سرخ بشه. سپس برمی گردونیم و سمت دیگه مرغ رو هم سرخ می کنیم. در این مرحله نیازی به سرخ کردن زیاد نیست و در حد تغییر رنگ دادن مرغ کافیه.

morgh-somaghi4

مرحله دوم

مواد سس، شامل روغن مایع، آب لیمو ترش، پودر سماق، رب انار ملس، رب گوجه فرنگی، نمک و ادویه ها رو با هم داخل یک ظرف کاملا مخلوط می کنیم و روی مرغ ها می ریزیم. در تابه رو می ذاریم و اجازه می دیم تا مزه ها به خورد مرغ ها بره.

این خورشت نیاز به اضافه کردن آب نداره و مرغ خودش آب می ندازه و می پزه. حدود یک ساعت برای پخت و جا افتادن خورشت مرغ سماقی کافیه.

morgh-somaghi1

مرحله سوم

4 پیمانه برنج که از قبل خیس کردیم رو هم آبکش می کنیم و یا در صورت تمایل کته درست کرده و وقتی خورشت مرغ سماقی آماده شد همراه هم سرو می کنیم و نوش جان.

morgh-somaghi2

اگه به آشپزی علاقمند هستی، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای غذایی، کیک، دسر و شیرینی دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها