|

طرز تهیه کوفته کشک اصفهانی / یه غذای محلی خوشمزه که طعم متفاوتش شگفت زدت میکنه

کوفته کشک یکی از غذاهای کمتر شناخته شده ست که توی اصفهان طبخ میشه و طعم و مزه خاص و متفاوتی داره. توی این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای محلی رو باید کشف کرد؛ طعم و مزه های شگفت انگیزی که هیچ وقت تجربه نکردی و تنوعی که نمی تونی تصورش کنی. قطعا خیلی از ما ایرونیا نمی دونیم که بی نهایت غذا و دسر و شیرینی توی نقاط مختلف کشور درست میشه که پر از عطر و طعم و مزه ست. احتمالا خیلی هامون غذاهای شناخته شده ای مثل کوفته تبریزی، خورشت خلال کرمانشاهی، قیمه نثار قزوین، خورش ماست اصفهان و غذاهایی از این دست رو می شناسیم و از خیلی غذاهای خوشمزه محلی خبر نداریم. کوفته کشک یکی از همین غذاهای کمتر شناخته شده ست که توی اصفهان طبخ میشه و طعم و مزه خاص و متفاوتی داره. توی این مطلب طرز تهیه کوفته کشک رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kufte-kashk3

مواد لازم برای کوفته کشک

گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم

پیاز متوسط ۲ عدد

تخم مرغ یک عدد

سبزی کوفته یک پیمانه (تره، پیازچه، ترخون، مرزه، ریحون، شوید)

سیب زمینی ۲ عدد

برنج نیم پز نصف پیمانه

برنج خام یک چهارم پیمانه

کشک یک پیمانه

ماست ۲ قاشق غذاخوری

آرد ۲ قاشق غذاخوری

نعنا خشک 2 قاشق غذاخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه دلخواه

kufte-kashk5

طرز تهیه کوفته کشک

مرحله اول

یکی از پیازها رو ریز رنده کنید و آبشو بگیرید. سپس با گوشت چرخ کرده، سبزی ها، نمک، ادویه ها، تخم مرغ، برنج نیم پز و یک قاشق آرد مخلوط کنید و حدود 7، 8 دقیقه ورز بدین.

(2 قاشق از سبزی ها رو واسه سس کوفته کنار بذارید.)

مرحله دوم

از مخلوط گوشت و پیاز، گلوله هایی اندازه نارنگی بردارید و داخل دستتون شکل بدین به طوری که سطح کوفته ها کاملا یکدست باشه و هیچ درز و سوراخی نداشته باشه. سپس کوفته ها رو 15 دقیقه داخل فریزر بذارید تا خودشون رو بگیرن.

kufte-kashk6

مرحله سوم

پیاز دوم رو نگینی خرد کنید و داخل قابلمه ای که متناسب با کوفته ها باشه سرخ کنید. نمک، فلفل و زردچوبه بزنید. نعنا خشک و سبزی که کنار گذاشته بودید رو اضافه کنید و کمی تفت بدید.

مرحله چهارم

در این مرحله حدود 2 لیوان آب جوش بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا سس کوفته کشک به جوش بیاد. سپس کوفته ها رو دونه دونه و به آرومی داخل قابلمه بذارید، در رو نیمه باز قرار بدید و حرارت رو ملایم کنید و اجازه بدید کوفته ها به آرومی بپزن.

kufte-kashk1

مرحله پنجم

آرد، ماست و کشک رو مخلوط کنید تا یکدست بشه و 15 دقیقه پس از جوشیدن کوفته ها به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

سیب زمینی ها پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید و 15 دقیقه آخر پخت به قابلمه کوفته کشک اضافه کنید. در این مرحله در صورت تمایل می تونید 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده هم داخل غذا بریزید.

مرحله هفتم

وقتی کوفته ها و سیب زمینی پخت و غذا جا افتاد، کوفته کشک خوشمزه ما حاضره و می تونید با پیاز داغ، نعنا داغ و گردو تزئین کنید و نوش جان.

kufte-kashk2

اگر به آشپزی علاقه داری، به صفحه آشپزی سایت شایانیوز سری بزن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها