|

طرز تهیه ناگت مرغ / سالم تر و خوشمزه تر از ناگت های بازاری و نیمه آماده

ناگت مرغ یکی از غذاهای فست فودی خوشمزه ست که خیلی مورد توجه بچه ها قرار داره. توی این مقاله طرز تهیه ناگت مرغ خوشمزه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای فست فودی محبوبیت زیادی بین آدما مخصوصا جوون ترها دارن. انواع ساندویچ، پیتزا و سوخاری ها بسیار پر طرفدارن و توی رستوران ها میشه تنوع خیلی زیادی از اونها رو دید و سفارش داد. انواع نیمه آماده اونها هم توی سوپر مارکت ها وجود دارن و میشه خریداری و خیلی راحت توی خونه آماده و میل شون کرد. اما احتمالا با مضرات کم و زیاد این محصولات آشنا هستید! از طرف دیگه نمیشه از هوس خوردن گاه و بیگاهشون گریزی داشت. پس بهتره اونها رو توی خونه درست کنیم که هم لذت غذاهای متنوع و فست فودی رو از دست ندیم و هم ضرر و زیان خوردن انواع آماده و بازاری شون رو کم کنیم. ناگت مرغ یکی از این غذاهای فست فودی خوشمزه ست که مخصوصا مورد توجه بچه ها قرار داره. توی این مقاله می خوام طرز تهیه ناگت مرغ خوشمزه رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

nagett5

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ

سینه مرغ ۵۰۰ گرم

پیاز کوچک یک عدد

پنیر پیتزا رنده شده ۱۵۰ گرم

سیر ۵ حبه

نمک و فلفل به مقدار لازم

آرد سوخاری نارنجی ۳ قاشق غذاخوری

آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

نمک و فلفل به میزان دلخواه

تخم مرغ ۲ عدد

nagett6

طرز تهیه ناگت مرغ

مرحله اول

سینه مرغ رو با غذاساز یا چرخ گوشت له کنید. پیاز رو رنده کرده و آب اضافی اون رو کاملا بگیرید. سیر رو هم رنده کنید.

مرحله دوم

سینه مرغ چرخ شده، سیر و پیاز رنده شده، پنیر پیتزا و نمک و فلفل رو داخل یک ظرف ریخته و کاملا مخلوط کنید. می تونید اونها رو داخل غذاساز بریزید و یا به مدت 5 دقیقه با دست چنگ بزنید تا حالت خمیری و چسبناک پیدا کنه. مخلوط رو به مدت یک ساعت داخل یخچال بذارید تا خودش رو بگیره.

nagett4

مرحله سوم

تخم مرغ ها رو داخل یک ظرف هم بزنید تا یکدست بشه. آرد سفید و آرد سوخاری نارنجی رو هم داخل ظرف های جداگانه بریزید.

مرحله چهارم

مخلوط گوشت مرغ رو از یخچال خارج کنید و از اون توپک هایی به اندازه گردو داخل دست درست کنید. سپس اونها هم کمی پهن کنید تا به ضخامت حدود یک و نیم سانت برسن. (اگر مایه ناگت به دستتون میچسبه می تونید کمی دست ها رو با آب مرطوب کنید.)

nagett2

مرحله پنجم

ناگت ها رو ابتدا داخل آرد سفید، سپس تخم مرغ و در نهایت داخل پودر سوخاری نارنجی فرو کنید و داخل یک ظرف بچینید.

مرحله ششم

یک تابه مناسب روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار بدید. مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی داخلش بریزید تا داغ بشه. سپس ناگت ها رو به آرومی داخل روغن قرار بدید تا دو طرف اون کاملا سرخ و برشته بشه.

برای رژیمی شدن ناگت ها می تونید اونها رو داخل فر از قبل گرم شده قرار بدید. روی ناگت ها کمی روغن اسپری کنید و اونها رو به مدت 20 تا 25 دقیقه در فری که با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده قرار بدید.

nagett1

وقتی ناگت ها آماده شد، می تونید اونها رو با سیب زمینی سرخ شده، انواع سس قرمز، خردل و... خیارشور، کاهو و گوجه سرو کنید. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی