|

خورش گوجه سبز یه غذای بهاری و لذیذ / طرز تهیه راحت به همراه نکات پخت

در این مقاله یه خورش بهاری و ترش مزه به نام خورش گوجه سبز رو یاد میگیری. خورشتی که ترکیب گوجه سبز، گوشت و عطر نعنا مزه اون رو بی نظیر میکنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با رسیدن فصل بهار و اومدن نوبرونه هایی مثل گوجه سبز، ریواس، کنگر و... به بازار، میشه یه تنوع خوب به برنامه غذایی خانواده داد و غذاهای خوشمزه ای مثل آش گوجه سبز، خورش کنگر و خورش ریواس پخت. شاید بعضی ها نسبت به تنوع غذایی و امتحان کردن مزه های جدید مقاومت داشته باشن ولی اونایی که طعم و مزه های خاص و ویژه هر فصل رو چشیدن می دونن که مثلا خوردن خورشتی مثل خورش چغاله بادام چقدر لذت بخشه! در این مقاله یکی دیگه از خورش های بهاری و ترش مزه به نام خورش گوجه سبز رو بهتون آموزش میدیم. خورشتی که ترکیب گوجه سبز، گوشت و عطر نعنا مزه اون رو بی نظیر میکنه. تا پایان همراه ما باشید.

khoresh-gojesabz3

مواد لازم برای تهیه خورش گوجه سبز

گوشت خورشتی 300 گرم

گوجه سبز نیم کیلو

نعنا خرد شده 100 گرم

جعفری خرد شده 300 گرم

پیاز یک عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

روغن به میزان لازم

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون خورش گوجه سبز درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

khoresh-gojesabz5

طرز تهیه خورش گوجه سبز

مرحله اول

پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. داخل قابلمه مناسب، مقداری روغن ریخته و پیازها رو تفت میدیم تا سبک و کمی طلایی بشن. سپس گوشت رو که خرد کردیم اضافه کرده و کمی تفت میدیم تا رنگش تغییر کنه.

مرحله دوم

فلفل سیاه و زردچوبه رو به گوشت و پیاز اضافه کرده و یک دقیقه تفت میدیم. سپس 3 لیوان آب می ریزیم تا گوشت بپزه. می تونیم در این مرحله مقدار کمی نمک هم اضافه کنیم.

khoresh-gojesabz4

مرحله سوم

نعنا و جعفری خرد شده رو داخل یک تابه و با کمی روغن تفت می دیم تا آب اون کشیده بشه و کمی سرخ بشن. بعد از اینکه گوشت پخت، سبزی سرخ شده و گوجه سبزهای شسته شده رو به خورش اضافه می کنیم و نیم ساعت دیگه زمان میدیم تا خورش جا بیفته.

در این مرحله نمک خورش رو هم تست می کنیم و اگر نیاز داشت اضافه می کنیم. خورش رو در ظرف کناسبی می کشیم و در کنار کته یا پلوی زعفرونی سرو می کنیم. نوش جان.

khoresh-gojesabz7

نکات پخت خورش گوجه سبز

-خورش گوجه سبز رو میشه به جای گوشت قرمز، با مرغ هم پخت. در این صورت زمان آماده شدن خورش، تقریبا نصف میشه.

-در تهیه خورش گوجه سبز میشه از یک قاشق مرباخوری رب گوجه فرنگی هم استفاده کرد. رب رو هم همراه ادویه به گوشت تفت داده شده اضافه کنید.

khoresh-gojesabz1

-خورش گوجه سبز به طور معمول خورش ترشی محسوب میشه و نیازی به اضافه کردن چاشنی ترش مزه نداره ولی اگر گوجه سبزهاتون به اندازه ای که دوست دارین، ترش نبود مقداری آبلیموی تازه یا آبغوره اضافه کنید.

-در تهیه خورش گوجه سبز می تونین از نعنا و جعفری خشک هم استفاده کنید.

- گوجه سبزها رو زود به خورش اضافه نکنید چون له میشه و ظاهر ناخوشایندی به خورش میده.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی