|

حافظه کوتاه مدت / ماهی شدی همه چی فرتی یادت میره! هم راه درمانی گفتم هم راه خوردنی

اگر شما هم از دست حافظه کوتاه مدتتون و فراموشی هایی که دارید خسته شده اید، پس حتما با این مطلب همراه بشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فراموشی چیزیه که اول برای خود فرد آزار دهندست و بعد برای اطرافیان. چرا که شما وقتی چیزی که بهتون سپرده شده رو فراموش می کنید، یا اینکه کسی رو ملاقات می کنید و بعد اسمش رو یادتون میره، شاید هم کارهای کوچیک روزه رو فراموش می کنید و غیره، در واقع ابتدا به خود ضرر زده اید که چیزی رو فراموش کردین، و دوم به فرد مقابلی که مثلا قرار بوده کاری رو براش انجام بدین، یا فلان پیام و تصویر رو براش بفرستید. میدونید که مثال ها فت و فراوونن! در واقع اونچه که مشخصه اینه که ضعیف شدن حافظه کوتاه مدت باعث آزار و اذیت افراد میشه و از یه جایی به بعد باعث نگرانی نیز خواهد شد. اما چه باید کرد؟ راه حل های جهت رهایی از این مشکل وجود داره؟ که خب در پاسخ باید بگیم وجود داره و میشه با روش هایی ساده اما مداوم به بهتر شدن حافظه کوتاه مدت ذهن کمک کرد.

حافظه کوتاه مدت یا Short memory قسمتی از حافظه ما محسوب میشه که اطلاعات رو از طریق حواس 5 گانه دریافت کرده و برای مدت کوتاهی در خود ذخیره میکنه. این حافظه اسم دیگه ای هم داره که بهش میگن چرک نویس مغز. جهت ورود اطلاعات به حافظه بلند مدت به دست چرک نویس، روش‌ هایی وجود داره که در صورت اختلال در روند گفته شده، زوال عقل رخ میده.

تقویت حافظه کوتاه مدت

واسه خفن شدن حافظه کوتاه مدت مراقبه کنید

تحقیقات و تجربیات نشون داده حتی افرادی که تا به حال یکبار هم مدیتیشن انجام ندادن، باز وقتی مراقبه میکنن روی حافظه کوتاه مدتشون تاثیر به شدت مثبتی میذاره و کیفیت چرک نویس رو بهبود میبخشه. خوبی های مدیتیشن زیاده و تقویت حافظه کوتاه مدت یکی از مهمتریناشه. این امر به شکل قابل توجهی باعث افزایش خون در مغز میشه و به طور چشمگیری مکانیسم ذخیره سازی رو افزایش میده. 

تقویت حافظه کوتاه مدت

ورزش کردن رو روزمره کن

در واقع ورزش کردن به شکل مرتب و با برنامه ریزی میتونه به تقویت حافظه کمک خوبی داشته باشه. چرا که با ورزش کردن بدن اکسیژن رو به خوبی پمپاژ میکنه و هوای تازه به مغز میرسونه. از طرفی هم عملکرد مغز و دریافت و ثبت اطلاعات به شکل خیلی بهتری انجام میشه. این موضوع علاوه بر اینکه در سبک زندگی و انجام برخی کارها کمک کننده هستش، تغییر در رژیم غذایی و استفاده از برخی گیاهان و دمنوش‌ ها میتونه به رفع اختلالات حافظه نیز منجر بشه.

تقویت حافظه کوتاه مدت

افکارت رو یادداشت کن، اینجوری که میگم

عمل نوشتن تاثیرات مثبتی فراوونی داره. در حقیقت شما در هنگام نوشتن نیاز به تمرکز دارید همین موضوع باعث میشه تا اطلاعات رو راحت تر به ذهنتون بسپارید. یادتون نره که در این مورد نوشتن دستی بر روی کاغذ خیلی بهتره و نوشتن تایپی با گوشی یا لپ تاپ و دیگر وسایل اینچنینی، درد خاصی و دوا نمیکنه.

تقویت حافظه کوتاه مدت

جینسینگ، اصلا مگه میشه ازش غافل شد

در اینجا میرسیم به یکسری از خوراکی ها که خب در مرحله اول باید گفت اصلا امکان نداره وقتی شما اسم از تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز میارید، حرفی از گیاه جینسینگ نشه! در واقع این گیاه با تاثیرات به شدت مثبتی که بر روی مغز میذاره و می تونه باعث افزایش یادگیری بشه. شما خانوم یا آقای محترم میتونید جهت افزایش تمرکز و بهتر شدن حافظه کوتاه مدت خود از مکمل های جینسینگ استفاده کرده و نتیجه خوبی بگیرید.

تقویت حافظه کوتاه مدت

رزماری میتونه حافظت رو از این رو به اون رو کنه

رزماری از دست گیاهان با طبع گرم و معطر محسوب میشه که به مانند دیگر گیاهان دارویی در طب سنتی مصرف های بسیار بالای داره. اغلب افراد این گیاه رو برای بهبود شرایط پوست و مو می شناسند، در حالی که رزماری برای تقویت حافظه کوتاه مدت و عملکرد مغز نیز ثابت شده هستش. جالبه که بدونید در این رابطه حتی یک تست و آزمایش هم انجام شد. به این شکل که در اتاقی که دانش آموزان امتحان داشتن محلول رقیقی از رزماری اسپری شد و دانش آموزان عملکرد بهتری نشون دادن. اگر شما هم قصد استفاده از این گیاه رو دارید، میتونید چند قطره از عصاره گیاه رو به آب بخور اضافه کنید و از نتیجه ایده آلش لذت ببرید.

تقویت حافظه کوتاه مدت

کندر یکی از بهترین راه حل ها

احتمالش هست که کندر رو به عنوان معروف ترین گیاهی که واسه تقویت حافظه خوبه شنیده باشید. میتونید کندر رو به شکل روزانه بخیسانید و هر روز تا سه گرم از اون رو مصرف کنید. اگر هم دلتون تاثیرات بیشتر میخواد، میتونید از عسل همراه با کندر استفاده داشته باشید. کندر جهت جلوگیری از زوال عقل معجزه می‌ کند.

تقویت حافظه کوتاه مدت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی