|

گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند / مناسب خونه ای که نور باهاش قهر کرده و تاریکه

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند رو معرفی کردیم که در صورتی نورگیر نبودن خونه میتونید به سراغ نگهداری ازشون برید

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا دیگه بیشتر خونه ها آپارتمانی شدن و خبری از حیاط های با صفا که یه گوشه باغچه داشتن و پر از گلدون بودن نیست ولی خب نمیشه که با این شرایط بیخیال نگهداری از گل و گیاهان شده چرا که این زیبارویان سبز میتونن حس و حال خونه ی ما رو تغییر بدن و با خودشون برکت بیارن چرا که نمادی از باروری و رشد هستن البته که در این بین گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم وجود دارن ولی خب در مقابل اون ها یه عالمه گیاه آپارتمانی زیبا صف کشیدن که شما میتونید به سراغ هر کدوم از اون ها برید و با کمکشون دکوراسیون خونتون رو به زیبایی هر چه تمام تر شیک و پیک کنید طوری که خودتون هم با دیدنش حظ کنید.

ولی خب در این بین یه نکته ای که وجود داره این هست که شما باید به سراغ اون دسته از گیاهانی برید که شرایط نگهداریشون با شرایط شما همخونی داره و میتونید براشون محیط خوبی فراهم کنید تا به خوبی رشد کنن مثلا در صورتی که از اون دسته از افرادی هستید که زیاد حال رسیدگی به گل و گیاه رو ندارید و یا به علت مشغله ی زیاد یادتون میره که اون ها رو به طور منظم آبیاری کنید توصیه ی ما به شما رفتن به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی هست که در صورت آب ندادن بهشون فوری از حال نمیرن و خشک نمیشن. پس با این حساب فقط از روی علاقه و سلیقه گیاه مناسبتون رو انتخاب نکنید و عوامل دیگه رو هم بسنجید. حالا در این مقاله هم در راستای شرایط اون دسته از افرادی که خونشون نورگیر خوبی نداره میخواهیم چند تا از گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند رو معرفی کنیم، پس در صورتی که شما هم این شرایط رو دارید در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند

فیکوس بنجامین از گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند

برسیم به اولین گیاهی که در لیست گیاهانی که به نور نیاز ندارند قرار داره یعنی فیکوس بنجامین که به انجیر برگ ریز شهرت داره ولی برخلاف اسمش که شاید ناراحت کننده باشه سرشار از نشاطه و تو هر محیطی که قرار بگیره با زیبایی بینظیری که داره میتونه باعث شادابی و نشاط فضا باشه. شاخه و برگ های دوست داشتنی و متراکم، ظاهر ساده، خاصیت تصیفه کنندگی هوا و شرایط نگهداری راحت از ویژگی هایی هستن که باعث شدن فیکوس بنجامین از محبوب ترین و پر طرفدارترین گیاهان در خونه ی ایرانی ها بشه. 

این گیاه زیبارو از نظر آبیاری، دما و رطوبت به مراقبت خاصی نیاز نداره و تنها باید حواستون رو جمع کنید که اون رو در معرض نور شدید و مستقیم خورشید قرار ندید. این نکته رو هم ذکر کنیم که یکی از مشکلاتی که فیکوس بنجامین با اون سر و کله میزنه ریزش برگ هاش هست که این موضوع در مواقعی رخ میده که بیش از حد آبیاریش کنید پس در این مورد حواستون رو جمع کنید.

گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند

برگ عبایی از گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند

برسیم به یه گیاه مقاوم دیگه که خیلی ها اون رو به گیاه فولادی تشبیه میکنن یعنی برگ عبایی زیبارو که قادر هست با شرایط مختلف خودش رو سازگار کنه و توانایی بسیار بالایی در برابر مدیریت سختی ها از خودش نشون بده! که خب این ویژگی های اون باعث شده که ازش به عنوان یه گیاه فوق العاده برای او دسته از افرادی که در پرورش گل و گیاه مبتدی هستن یاد کرد اما خاص ترین ویژگی که برگ عبایی داره این هست توی کم نور ترین و سایه ترین نقاطی که بقیه ی گیاهان نمیتونن به خوبی رشد کنن میتونه به رشد و حیات خودش ادامه بده که این در صورت نورگیر نبودن منزل شما بسیار خوبه.

این نکته رو هم ذکر کنیم که در صورت رسیدگی خوب به برگ عبایی و فراهم کردن شرایط مساعد برای اون برگ های محکمش میتونن چیزی حدود یه متر رشد کنن! همچنین برگ عبایی میتونه به مقدار رطوبت هم به هوا اضافه و اون رو از حالت خشکی دربیاره.

گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند

اگر فضایی که مایل هستید در اون گیاه نگهداری کنید از نور بسیار کمی برخورداره و همچنین وقت کمی هم برای نگهداری از گیاهاتون دارید توصیه ما به شما رفتن به سراغ زاموفیلیا هست چرا که یه گزینه ی ایده آل بشمار میاد چون هم زیبایی ظاهری منحصر به فرد داره و هر کس با دیدنش متوجه این موضوع میشه و هم شرایط نگهداری راحتی داره پس با این حساب بیراه نیست که از گیاهان آپارتمانی محبوب بشمار میاد و طرفدارهای زیادی داره.  این رو هم بگیم که زاموفیلیا علاوه بر مقاوم بودنش در برابر بی آبی و کم نوری میتونه خاصیت تصفیه کنندگی بینظیری هم داشته باشه و سموم موجود در هوا رو از بین ببره.

گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها