|

مربای هویج مربای اقتصادی و چهار فصل / طرز تهیه به روش مادربزرگ با طعم بی نظیر

در این مقاله طرز تهیه سنتی و قدیمی پخت مربای هویج رو بهتون آموزش میدیم. در این روش پخت، مربایی خوش عطر و طعم خواهید داشت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مرباها جایگاه مهمی در سفره ایرانی ها دارن. به غیر از صبحانه که میشه مربا رو همراه کره، خامه، سرشیر و... میل کرد، در بعضی شهرها و روستاها، مربا رو همراه غذا و به عنوان دسر هم میل می کنن. برخی مرباها فصلی هستن مثل مربای به، مربای توت فرنگی و مربای آلبالو اما بعضی مرباها رو میشه در تمام ایام سال درست کرد. یکی از این مرباها که میشه گفت اقتصادی و به صرفه هم هست، مربای هویجه. توی این مقاله طرز تهیه سنتی و قدیمی پخت مربای هویج رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

moraba-havij7

مواد لازم برای تهیه مربای هویج

هویج یک کیلوگرم

شکر یک کیلوگرم

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

هل ۳ عدد

خلال پوست پرتقال یا نارنج یک قاشق غذاخوری

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

moraba-havij3

طرز تهیه مربای هویج

مرحله اول

در ابتدا، هویج های شسته و خشک شده رو پوست می گیریم و سپس رنده می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب رو برداشته و یک لایه هویج داخل اون می ریزیم، سپس یک لایه شکر ریخته و همین کار رو ادامه می دیم تا هویج و شکر کاملا در قابلمه قرار بگیره. در قابلمه رو گذاشته و اون رو به مدت یک ساعت کنار می ذاریم.

مرحله دوم

خلال پوست پرتقال یا نارنج رو سه تا چهار بار به مدت یک دقیقه می جوشونیم و آبکش می کنیم تا تلخی اون گرفته بشه.

moraba-havij2

مرحله سوم

هل رو پوست گرفته و دونه های اون رو با هاون می کوبیم. زعفران رو هم ساییده و دم می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه مربا رو روی حرارت متوسط اجاق گاز می ذاریم. در قابلمه رو می بندیم و اجازه می دیم مربا با در بسته به مدت ۱۵ دقیقه بجوشه. بعد از این مدت حرارت رو کم می کنیم و روی قابلمه دمکنی می ذاریم و اون رو به مدت یک ساعت دم می کنیم.

moraba-havij5

مرحله پنجم

بعد از گذشت این مدت، در قابلمه رو برداشته و خلال پوست پرتقال یا نارنج، هل کوبیده و زعفران دم کرده رو به مربا اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم. در قابلمه رو با دمکنی گذاشته و نیم ساعت دیگه هم زمان می دیم تا مربا با حرارت متوسط بجوشه. بعد از این مدت زمان در قابلمه رو برداشته و شعله گاز رو خاموش می کنیم.

مرحله ششم

حالا آبلیمو رو اضافه کرده و هم می زنیم و اجازه می دیم مربا کاملا خنک بشه، بعد مربا رو داخل شیشه‌ های خشک و تمیز ترجیحا با درهای فلزی ریخته و در اون را محکم می بندیم و داخل یخچال نگهداری می کنیم.

moraba-havij1

در این مقاله طرز تهیه اصولی و سنتی مربای هویج رو آموزش دادیم. امیدواریم درست کنین و از خوردنش لذت ببرید. اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید، اینجا می تونید مطالب زیادی با این موضوع رو ببینید و بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی