|

تبدیل رادیاتور به یک وسیله کاربردی/ بگو رادیاتورت کجاست تا بگم چطوری باید شیک‌ترش کنی

رادیاتورها را نمی‌توان به راحتی جابه‌جا کرد ولی می‌توان کاربرد آن را از حالت گرمایشی صرف خارج کرد که به زیبایی خانه هم بیفزاید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بهار که از راه می‌رسد هوا رو به گرما می‌رود و دیگر نیازی به استفاده از وسایل گرمایشی همچون بخاری یا پکیج و رادیاتورهای آن نیست. در بیشتر موارد با ورود بهار می‌توان به راحتی بخاری‌ها را جمع کرد و آن را در انباری نهاد تا از نظرها پنهان شود؛‌ اما رادیاتورها را نمی‌توان به این راحتی جابه‌جا کرد. ولی می‌توان کارهایی را انجام داد که کاربرد آن از حالت گرمایشی صرف خارج شده و از سویی نیز به زیبایی خانه بیفزاید و جلوه آن را بیشتر کند. اگر شما نیز از ظاهر رادیاتورهای خود در خانه خسته شده‌اید یا قصد دارید آن را جذابتر نشان دهید با ما همراه باشید.

6

8

تبدیل رادیاتور به گلخانه کوچک

اگر رادیاتور شما زیر پنجره قرار دارد و از سویی نیز به گل‌ها علاقه زیادی دارید می‌توانید رادیاتورهای خود را به یک گلخانه کوچک تبدیل کنید؛‌ برای این کار نیز تنها کافی است یک میز باریک با پایه‌های هم‌اندازه رادیاتورها طراحی کنید،‌ پس از آن می‌توانید گل‌های خود را روی آن قرار دهید. البته توجه به این نکته لازم است که این گلخانه تنها در زمانی که رادیاتورها خاموش است کاربرد دارد در غیر اینصورت ممکن است به گلهای شما آسیب بزند.

5

تبدیل رادیاتور به میز کنسول

اگر رادیاتورها در بخش‌هایی از خانه قرار دارند که فضای خالی به نسبت زیادی هم در اطراف آن وجود دارد می‌توانید آن را به یک میز کنسول تبدیل کنید. برای اینکار نیز به کمدی نیاز دارید که درها آن قابلیت عبور هوا را داشته باشد تا در فصل سرما نیز بتوانید از آن استفاده کنید. این کمد باید از سه طرف بسته باشد روی آن را هم می‌توانید دیزاین کنید و در این راستا از آینه، گلدان، ساعت و… بهره ببرید.

3

9

تبدیل رادیاتور به کتابخانه

یکی از جذاب ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا رادیاتورهای خود را مخفی نگاه دارید این است که آن را به یک کتابخانه تبدیل کنید. برای انجام این کار شما نیز به کمد چوبی با طرح دلخواه یا قفسه‌های مختلف دارید. این قفسه‌ها را کمی بزرگتر از ارتفاع رادیاتور انتخاب کنید تا به خوبی حس کتابخانه را القا کنید؛ قسمت پایینی آن را هم می‌توانید با درب بپوشانید. سپس می‌توانید کتاب‌های خود را درون آن قرار دهید.

 

cambridge_oak_bookcase_img12-3

تبدیل رادیاتور به صندلی

اگر ارتفاع رادیاتورهای خانه شما کم، به راحتی می‌توانید آن را به صندلی تبدیل کنید. شما نیاز به تخته‌چوب‌های باریک دارید؛‌باید آن را با فاصله و برخی را به صورت عمودی و برخی را هم به صورت افقی محکم کنارهم قرار دهید. با استفاده از چند کوسن صندلی شما آماده می‌شود.

radiator-cover-ideas-leanne-kardell-042-1560287803

tumblr_ltdgbn9jrI1qhhdqno1_1280

مخفی کردن در وسایل

البته یکی از راه‌های دور کردن این رادیاتورها از نظرها این است که از همان ابتدا حین ساخت یا بازسازی خانه آن را به گونه‌ای تعبیه کنید که در وسایلی دیگر مخفی شود یا در محلی قرار گیرد که چندان در دیدرس نیست و در این صورت دیگر نیازی به پنهان‌سازی این وسیله کاربردی نیست. 

همچنین اگر رادیاتور شما در اتاق نشیمن قرار دارد و به گونه‌ای تعبیه شده که نمی‌توانید آن را به یک میز کنسول و… تبدیل کنید، تنها کافی است آن را به رنگ دیوار درآورید و مبل، گلدان، آباژور و دیگر وسایلی که از آن‌ها برای دکوراسیون خانه استفاده می‌کنید را مقابل آن قرار دهید.

radiator-cover-ideas-the-south-wing-kitchen-dsc-8048-edit-1561136476

radiator-cover-ideas-med88c86aa37aba4b7e8db4ed8a07161d4c-1560287301

radiator-cover-ideas-williamsburg-schoolhouse-bedroom-master-008-1560287024

radiator-ideas-leanne-royce-ave-106-edit-4-1560290239

برای پوشاندن رادیاتور می‌توانید از چوب،‌ آلومینیوم، ترکیب چوب و نخ، تلفیق چوب و شیشه و… بهره بگیرید و آن را به اشکال مختلف و در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت طراحی کنید و متناسب با تم اصلی خانه سبک مبلمان خود همچون مینیمال،‌ کلاسیک و… بسازید. در این صورت هم به یک وسیله کاربردی تبدیل می‌شود و هم جلوه و زیبایی بیشتری به منزل شما می‌دهد.

2

4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • Spr ارسالی در

    سه نوع روش انتقال حرارت داریم.رسانش، همرفت و تابش.رادیاتور محیط رو به روش‌های همرفت و تابش امواج فروسرخ نامرئی گرم میکنه اگه ساخت قاب یکپارچه که مانع گردش آزادانه هوا بشه یا جلوی تابش امواج از رادیاتور به محیط بشه بازده رادیاتور رو خیلی میاره پایین و عملا نمیشه محیط رو گرم کرد

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی