|

نحوه چیدمان خلاقانه آینه روی دیوار و تاثیر آن در زیبایی دکوراسیون خانه

با وجود تعداد بی‌پایان آینه‌های موجود در بازار، تشخیص اینکه کدام سبک، شکل و قاب برای خانه بهتر است، دشوار است و باید نکاتی را رعایت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آینه یک وسیله کاربردی است و البته جنبه زیبایی شناسی نیز دارد و در طراحی دکوراسیون بسیار از آن استفاده می‌شود؛ طراحی دکوراسیون در هر دوره‌ای از تاریخ، سبک‌ها و روش‌های خاصی داشته است. در هر سبک از وسایل و المان‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود اما استفاده از برخی عناصر در دوره‌های مختلف رواج داشته است. آینه کاری در دکوراسیون خانه تاثیر بسزایی دارد؛ آنها می‌توانند اتاق را بزرگتر نشان دهند، اتاق را پر از نور کنند و به ایجاد یک نقطه کانونی کمک کنند. بیش از همه، آینه‌ها عنصری از سبک و پیچیدگی را به هر فضایی اضافه می‌کنند. با وجود تعداد بی‌پایان آینه‌های موجود در بازار، تشخیص اینکه کدام سبک، شکل و قاب برای خانه شما بهتر است، دشوار است. ما در ادامه با ارائه توضیحاتی این مسیر را برای شما راحت خواهیم کرد.

1711199013177

فاکتورهایی که در تزیین با آینه باید در نظر گرفت

اندازه

برای اطمینان از داشتن اندازه مناسب آینه برای دیوار خود، باید بدانید که آن را کجا آویزان می‌کنید. برای دیوارهای باریک آینه کوچکتر و برای دیوارهای بزرگ آینه بزرگتر انتخاب کنید. اگر آینه خود را روی یک مبلمان آویزان می‌کنید، عرض آینه نباید از عرض مبلمان بیشتر باشد. یک قانون کلی که ما دوست داریم از آن پیروی کنیم این است که عرض آینه باید حدود 50 تا 75 درصد از مبلمان باشد.

1711199013191

شکل

درست مانند اندازه آینه شما، شکل نیز به جایی که آن را آویزان می‌کنید، بستگی دارد. آینه‌های گرد نسبت به مبلمان زاویه دارتر عالی به نظر می‌رسند و خطوط مستقیم را متعادل می‌کنند، در حالی که آینه‌های مربعی و مستطیلی به ایجاد تقارن در فضا کمک می‌کنند.

1711199013224

مواد

اگر می‌خواهید برای فضای خود جذابیت ایجاد کنید، آینه‌ای با متریال یا رنگ جالب انتخاب کنید؛ البته فاکتور سبک دکوراسیون خانه خود را فراموش نکنید. برای دستیابی به ظاهری سنتی‌تر، قاب آینه‌ای را با مواد کلاسیک‌تر مانند آهن یا چوب انتخاب کنید.

چگونه  روی دیوار را با آینه تزیین کنیم

هنگامی که آینه خود را پیدا کردید، در مرحله بعد باید نحوه طراحی آن را بیابید. راه‌های مختلفی برای تزیین با آینه وجود دارد، از آویزان کردن آنها به تنهایی تا ایجاد یک دیوار گالری.

1711199013306

به تنهایی

شما هرگز نمی‌توانید با آویزان کردن آینه به تنهایی اشتباه کنید. آینه‌ای که به تنهایی می‌ایستد، همان طور که اتاق را روشن می‌کند، فورا به نقطه کانونی تبدیل می‌شود. همچنین می‌توانید به‌طور استراتژیک یک آینه را آویزان کنید تا با بازتاب دادن آن به داخل اتاق، یک قطعه خاص را برجسته کنید، مانند یک نقاشی رنگارنگ یا یک چراغ آویز برجسته.

تزیین با آینه‌های متعدد

استفاده از 3 آینه

شما می‌توانید یکی از دیوارهای خود را انتخاب کنید سه آینه کوچک، یا سه آینه به ترتیب از کوچک به بزرگ را کنار هم قرار دهید. این سبک از طراحی برای هماهنگی با میز کنسول یا میز ناهارخوری بسیار جذاب است.

1711199013242

آینه‌های مجاور

یکی از روش های مورد علاقه ما برای مدل دادن به آینه‌ها، آویزان کردن آنها در مجاورت یکدیگر است. این کار را می‌توانید در اتاق خواب و روی میزهای آرایش انجام دهید اما می‌توانید آنها را روی میزهای کناری در اتاق نشیمن یا بالای صندلی‌های کناری در اتاق غذاخوری هم آویزان کنید.

1711199013263

ساخت گالری آینه‌ای

یک گالری آینه بهترین راه برای پر کردن یک دیوار بزرگ و خالی است. درست مانند هنر، می‌توانید قاب‌ها و اندازه‌های مختلف را روی دیوار خود ترکیب و مطابقت دهید تا بُعد و درام ایجاد کنید. آینه‌های گرد یک انتخاب عالی است و همچنین سعی کنید یک آینه با شکل پیچیده اضافه کنید تا کل چیدمان جالب‌تر شود.

1711199013207

استفاده از آینه در دکوراسیون خانه کاربردهای بسیاری دارد؛ شما با آینه می‌توانید فضای خانه خود را بازتر و بزرگتر نشان دهید؛ نور فضا را بیشتر می‌کند، ارتفاع دیر را م بیشتر می‌کند. نحوه ترکیب آینه و چیدمان آن روی دیوار بسیار مهم است و نکاتی که ذکر آن رفت می‌تواند در این راه کمک کننده باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی