|

ایده های دیزاین سقف در دکوراسیون پذیرایی / تا وقتی میشه خونه رو دلبر کرد ساده چرا

اگر دلت یه تازگی جذاب در دیزاین خونه میخواد، بهتره که بیر سراغ سبک های مختلف دکوراسیون سقف که دنیای دیگه رو بهت نشون میدن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سقف ها سومین عنصر اصلی هر سازه و خونه های هستند که داخلشون زندگی می کنیم و کمتر بهشون اهمیت میدیم. چرا که قدین ندیما این قسمت از هر خونه، بخشی جدا کننده از آسمون و یا همسایه بالایی محسوب میشد! در حالی که امروزه نگاهی متفاوت به سقف دارند و اتفاقا با دیزاین کردن  اهمیت هر چه بیشتر بهش، به زیباسازی فضا می افزایند. میدونید که هر خونه رو اگه بخوایم به حال خودش رها کنیم، یه سازه ساده و نه چندان زیبا میشه. اما اگر با دیزاین دیوارها و کف و سقف بهش توجه کنیم، خونه جان نیز یه حس و انرژی عالی تحویلمون میده. حالا جدا از مسئله دکوراسیون و چیدمان خونه، اونچه که مشخصه اینه که ما باید به خود خونمون هم ارزش بدیم و خیلی راحت میتونیم با زیبا سازی های مختلف همچون دیزاین سقف، و یا کاغذدیواری کردن دیوار ها و کفپوش زدن به کف ها، محیط رو از یه خونه ساده و بی روح، به فضایی جذاب و جون دار تبدیل کنیم.

تا به حال بار ها و بار ها در رابطه با انواع کاغذ دیواری نوشته ایم و بهشون پرداخته ایم. همه مردم دیگه با سبک های مختلف خوشگلاسیون کف و دیوار آشناییت دارند، اما اونچه که مشخصه اینه که کمتر کسی به سقف توجه میکنه. اغلب افراد تنها با لوستر زدن و یا هالوژن و کناف های سقفی این کار رو انجام میدن، در حالی که امروزه راه های نوین تر و جذاب تری وجود داره که میتونه شما رو به اونچه که دوست دارید برسونه. اگر مایل به دونستن این موضوع هستید، پس حتما با ادامه ملب ما همراه باشید. 

ایده های دیزاین سقف پذیرایی

تا به حال سقف رو به سبک های گلاس دیدی؟ واقعا خاصه

احتمال هایگلاس رو بیشتر برای کابین ها شنیده باشید. های گلاس‌ ها، ورق‌ هایی از جنس ام دی اف هستند که پوششی از جنس پلکسی گلاس دارند و به همین دلیل براق دیده میشن. سطح صیقلی ورق‌ های های گلاسی خیلی راحت میتونن نور رو چند برابر کنند. از طرفی هم تمیز کردنشون به شدت آسونه و برای کابینت بسیاری از آشپزخونه ها استفاده میشه.

ایده های دیزاین سقف پذیرایی

های گلاس ها ویژگی های بیساب دارن که باعث شده از اونها به عنوان پوشش سقف هم بشه استفاده کرد. اگر سقف خونه رو به جنس های گلاس کنید، خیلی راحت میتونید نور مصنوعی خونه رو بیشتر کنید. تازه ایده جذابی هم وجود داره و اون اینه که برخی هستند که در بین ورقه هی های گلاس لامپ های ال ای دی هم قرار میدن و سقف رو همچون اسمون پر ستاره نمایش میدهند. 

ایده های دیزاین سقف پذیرایی

با پوشش گیاهی نگاه افرا رو به سقف خیره کن

شاید در ابتدا فکر کنید که منظور ما از پوشش گیاهی گل های مصنوعی هستش ، که خب باید بگیم گرچه این ایده برای فضاهایی همچون آشپزخونه و یا سرویس بهداشتی میتونه خوب باشه، اما برای اتاق نشیمن و پذیرایی چندان جالب نیست و باید به گیاهان طبیعی فکر کیند. نگران نور شدین؟ نگران نباشید! حتما فضای شما پنجره هایی داره که حتی اگه غیر این هم باشه و پنجره ای در کار نباشه، باز شما میتونید از لامپ‌ های رشد گیاه لا به‌ل ای گیاهانی که به سقف چسبوندین استفاده نمایید.

اجرای چنین ایده ای برای سقف خونه هایی که سبکشون اسکاندیناوی، جپندی، مدرن، صنعتی، ترانزیشنال و غیره هستش میتونه خیلی خوب باشه. اگر هم به نظرتون نصب گلدان به سقف کار سختیه، خب میتونید خیلی راحت از گیاه های پیچکی استفاده داشته باشید.

ایده های دیزاین سقف پذیرایی

ایده های دیزاین سقف پذیرایی

سقف با دکور آجر و سنگ ایده ای کمتر دیده شده

اگر سبک خونتون مدرن باشه، خب استفاده از متریال و عناصر طبیعی میتونه به اثبات دکوراسیونی که دارید کمک زیادی داشته باشه. مثلا استفاده از سنگ‌ های طبیعی در سبک روستیک و ترکیب اون با چوب، واقعا حیرت انگیز میشه.

ایده‌ی به شدت جذاب دیگه اینکه اگر میخواین روحی از معماری ایران رو فضای شما دمیده بشه، از آجر غافل نشید. اگر هم به نظرتون اینچوری خونتون دلگیر میشه، میتونید از آجر به عنوان دورچین استفاده داشته باشید. نتیجش به قدری خوشگله که باورتون نمیشه این خونه شماست.

ایده های دیزاین سقف پذیرایی

سقف رو نقاشی کن، البته نه با ترند بیست سال پیش!

یکی دیگه از یاده هیا به شدت پزطرفداری که این روزا خیلی ترند شده، نقاشی کردن سقف هستش. نقاشی که به سبک و سیاق جدید انجام میشه و هم میتونه سنتی طور باشه و هم به شکل نوآورانه ای انجام بشه.

نقاشی سه بعدی هم میشه

از طرفی هم اگر کمی تا قسمتی علاقمند به سبک های فانتزی باشید، راحت میتونید با استفاده از نقاشی های سه بعدی یه حرکت جدید و دیده نشده بزنید. البته دیده نشده به لحاظ اطرافیان هستش. چرا که تو خونواده هی ایرانی پیدا نمیشه خونه ای که چنین کاری رو انجام بده . اما بدونید که با انتخاب یک طرح مناسب و زیبا به شکل سه بعدی، میتوید فضای پذیرایی و نشیمن رو منحصر به فرد کنید. 

ایده های دیزاین سقف پذیرایی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی