|

طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی / غذای خوشمزه و اصیل ایرونی مخصوص شب عید

در این مقاله طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی رو که یکی دیگه از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرونی مخصوص شب عیده رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عید نوروز با همه زیبایی هاش نزدیک شده و همه در تکاپوی بهتر برگزار کردن این جشن باستانی باشکوه هستن. خونه تکونی ها در مراحل آخره و شیرینی پختن ها و سفره هفت سین پهن کردن ها و خرید کردن ها هم داره انجام میشه. یکی دیگه از دغدغه های خانواده ها مخصوصا خانوم های خونه درست کردن شام شب عیده. شامی که همه اعضای خانواده رو به عشق دور هم جمع کن و خاطره ای موندگار برای همه بسازه... معروفترین شام شب عید سبزی پلو با ماهی هست که قبلا آموزشش رو گذاشتیم براتون و در این مقاله می خوایم طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی رو که یکی دیگه از غذاهای اصیل ایرونی برای شب عیده رو بهتون بگیم. تا پایان همراه ما باشید...

reshtepolo4

مواد لازم برای تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی

برنج ۴ پیمانه

رشته پلویی یک پیمانه

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز یک عدد

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین به میزان لازم

ادویه پلویی به میزان لازم

روغن جامد و مایع  به میزان لازم

آب به میزان لازم

reshtepolo5

طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی

مرحله اول

برنج رو از چند ساعت قبل بشورید و با کمی نمک خیس کنید.

مرحله دوم

پیاز رو رنده کنید، آب اضافی اون رو بگیرید و با گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و زردچوبه کاملا ورز بدید تا حالت چسبناک پیدا کنه. روی ظرف رو بپوشونید و داخل یخجال بذارید.

reshtepolo1

مرحله سوم

رشته پلویی رو داخل ماهیتابه که کمی روغن ریختیم، با حرارت ملایم تفت میدیم و مرتب و آروم هم می زنیم تا رشته نسوزه و خرد نشه. وقتی رشته ها به رنگ دلخواهتون رسید از روی حرارت بردارید و کنار بذارید.

مرحله چهارم

قابلمه مناسبی رو آب می کنیم و روی حرارت می ذاریم تا جوش بیاد. یک قاشق غذاخوری نمک می ریزیم و وقتی جوش اومد برنج خیس خورده رو که آبش رو خالی کردیم، اضافه می کنیم.

reshtepolo2

مرحله پنجم

بعد از حدود 5، 6 دقیقه رشته های تفت داده شده رو به برنج در حال جوشیدن، اضافه می کنیم و هم می زنیم. چند دقیقه بعد مخلوط برنج و رشته پلویی رو آبکش می کنیم.

مرحله ششم

قابلمه رو روی حرارت می ذاریم، کمی روغن می ریزیم و وقتی که داغ شد، ته دیگ مورد نظرمون رو کف قابلمه می ذاریم. مقداری از مخلوط برنج و رشته داخل قابلمه می ریزیم، مقداری زعفران دم کرده و ادویه پلویی روی برنج ها ریخته و همینطور تا آخر لایه لایه برنج و رشته، زعفران و ادویه پلویی رو داخل قابلمه می ریزیم. روی قابلمه دم کنی می ذاریم و اجازه میدیم حدود 40 تا 45 دقیقه رشته پلوی ما دم بکشه.

reshtepolo6

مرحله هفتم

گوشت چرخ کرده رو از یخچال خارج می کنیم. کمی روغن داخل ماهیتابه می ریزیم. از گوشت، قلقلی های کوچیک درست می کنیم و وقتی روغن داغ شد اونها رو سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

وقتی پلو دم کشید داخل ظرف مورد نظرمون می کشیم و گوشت قلقلی ها رو روی اون می ذاریم. در صورت تمایل می تونید از پیازداغ، گردو، کشمش و خرمای سرخ شده هم برای تزئین رشته پلو استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی