|

ترفندهای سریع و ساده تمیز کردن رنگ مو از روی پوست / با این روشا دست بجنبونی پاک شده!

رنگ گرفتن بعضی قسمت های بدن هنگام رنگ کردن مو ظاهر ناخوشایندی به وجود میاره اما جای نگرانی نیست با چند ترفند میشه این لکه ها رو تمیز کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانم ها و آقایون زیادی هستن که موهای خودشون رو رنگ میکنن. این روزا و با نزدیک شدن به عید نوروز هم رنگ کردن مو رونق بیشتری گرفته. این کار اگرچه معمولا نتیجه خوبی در پی داره اما با دردسرهایی هم همراهه. رنگ گرفتن بعضی قسمت های بدن، مثل صورت و دست ها هنگام رنگ کردن مو، ظاهر ناخوشایندی به وجود میاره که مخصوصا اگر رنگ موی تیره باشه اصلا قابل قبول نیست. اما جای نگرانی نیست، با چند ترفند ساده میشه از شر این لکه های رنگی راحت شد. در این مقاله این روش های خانگی و ساده رو با هم مرور می کنیم.

02

سرعت عمل داشته باشید

بعد از رنگ کردن موهاتون، اگر دیدید قسمتی از پوست شما از رنگ مو، رنگی شده، سرعت عمل به خرج بدید و هر چه زودتر یکی از روش های خانگی پاک کردن رنگ مو از روی پوست رو امتحان کنید. باقی موندن رنگ مو روی پوست به مدت طولانی، تمیز کردن اون رو سخت تر میکنه.

پاک کردن رنگ مو از پوست با وازلین

شاید یکی از ساده ترین روش های پاک کردن رنگ مو از روی پوست استفاده از وازلین باشه، به این صورت که دستمال نرم یا تکه پنبه ای رو به وازلین آغشته کنید و روی محل رنگ گرفته بکشید. دو سه دقیقه زمان بدید و بعد با یک دستمال خشک و تمیز محل رو پاک کنید.

04

شاید لازم باشه یکی دو بار دیگه هم این کار رو تکرار کنید تا لکه به طور کامل از روی پوست صورت یا پوست دست شما پاک بشه.

پاک کردن رنگ مو از پوست با صابون

یکی دیگه از روش های ساده  سریع برای از بین بردن لکه به جا مونده از رنگ مو روی پوست، استفاده از آب و صابون هست. لیف یا پارچه نرمی رو به آب و صابون آغشته کنید و روی قسمت رنگ گرفته پوست تون بکشید. بعد از اینکه از تمیز شدن اون قسمت مطمئن شدید، آبکشی کنید.

01

پاک کردن رنگ مو از پوست با خمیردندان

استفاده از خمیردندان یکی دیگه از روش های خانگی پاک کردن رنگ مو از روی پوست محسوب میشه. تکه پنبه ای رو به خمیردندان آغشته کنید و روی محل رنگ گرفته بکشید. چند دقیقه زمان بدید و بعد با یک دستمال نمدار و تمیز محل رو پاک کنید. خواهید دید که رنگ مو از روی پوست شما تمیز میشه.

03

پاک کردن رنگ مو از پوست با جوش شیرین

برای پاک کردن فوری رنگ مو از روی پوست می‌ تونید از جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار به دو قاشق چایخوری جوش شیرین، مقداری آب و مایع ظرفشویی نیاز دارید. تمامی این مواد رو در یک ظرف مناسب با هم ترکیب کنید و روی نواحی مورد نظر (غیر از پوست صورت) بمالید. یکی دو دقیقه اون رو ماساژ داده و سپس با آب فراوان آبکشی کنید.

05

پاک کردن رنگ مو از پوست با محلول آرایش پاک کن

محلول آرایش پاک کن یکی دیگه از مواد بی ضرر برای تمیز کردن رنگ مو از روی پوست به حساب میاد. تکه پنبه یا پد آرایشی رو به محلول آرایش پاک کن آغشته کنید و روی نواحی مورد نظرتون بکشید. بعد از یکی دو دقیقه اون قسمت ها رو با آب و صابون بشورید.

06

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی