|

بهترین غذای شب عید نوروز / سبزی پلو با ماهی رو اینجوری بپزی سالت نکو میشه

شام شب عید ایرانی ها معمولا سبزی پلو با ماهی هست که غذایی لذیذ و پر طرفداره. توی این مقاله طرز تهیه سبزی پلو با ماهی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عید نوروز مهم ترین جشن باستانی ایرانیاست که در اون شروع سال جدید و نو شدن طبیعت رو جشن میگیرن. خیلی از خانوما از حدود یه ماه قبل مشغول خونه تکونی میشن. بعد به فکر سفره هفت سین میفتن و آوردن حال و هوای تازه توی خونه... یکی دیگه از موضوعاتی که ذهن اهالی خونه رو مشغول میکنه شام شب عیده که معمولا سبزی پلو با ماهی هست! غذایی محبوب و پرطرفدار که اکثر ایرانی ها برای شب عید و مهمونی ها آماده ش می کنن. توی این مقاله دستور پخت سبزی پلو با ماهی ویژه عید نوروز رو براتون توضیح میدم و امیدوارم بپزین و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید.

sabazi-polo-6

مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با ماهی

مواد لازم میزان لازم

ماهی یک عدد

برنج 2 پیمانه

سبزی (تره، گشنیز،جعفری،شوید) یک لیوان

پیاز بزرگ یک عدد

کره 50 گرم

لیمو تازه  یک عدد

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

سیر تازه یک بوته

پودر سیر یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه یک قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

آرد 3 قاشق غذاخوری

sabazi-polo-4

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

مرحله اول

برنج رو از چند ساعت قبل شسته و با مقداری نمک خیس می کنیم.

مرحله دوم

ماهی رو تمیز کرده، می شوییم و کنار می ذاریم تا آب اضافی اون خارج بشه. سپس روغن زیتون، آبلیموی تازه، زعفران دم کرده، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر تخم گشنیز رو با هم مخلوط می کنیم و ماهی ها رو کاملا به این ترکیب آغشته می کنیم. روی ظرف ماهی ها رو می پوشونیم و حدود یک ساعت داخل یخچال قرار می دیم.

sabazi-polo-2

مرحله سوم

سبزی ها رو که قبلا پاک کرده و خرد کردیم با سیر تازه خرد شده مخلوط می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله چهارم

قابلمه مناسبی رو آب کرده و روی حرارت می ذاریم تا به جوش بیاد. سپس آب برنج رو دور می ریزیم و داخل آب جوش اضافه می کنیم. بعد از حدود 3 تا 4 دقیقه مخلوط سبزی و سیر تازه رو به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم. وقتی برنج نیم پز شد اون رو آبکش می کنیم.

sabazi-polo-3

مرحله پنجم

قابلمه رو روی حرارت می ذاریم، کمی روغن می ریزیم و وقتی داغ شد ته دیگ مورد نظرمون رو کف قابلمه می ذاریم. مخلوط برنج و سبزی رو داخل قابلمه می ریزیم، کمی کره و زعفران دم کرده روی برنج می ریزیم و دم کنی می ذاریم تا سبزی پلوی ما دم بکشه.

مرحله ششم

حالا نوبت به سرخ کردن ماهی میرسه. ماهیتابه رو روی حرارت بذارید و روغن بریزید تا داغ بشه. آرد و کمی نمک، فلفل و زردچوبه رو مخلوط کنید و ماهی ها رو در آرد بغلطونید. دو طرف ماهی ها رو در روغن داغ سرخ کنید.

sabazi-polo-8

مرحله هفتم

وقتی سبزی پلو دم کشید و ماهی ها هم سرخ شد، سبزی پلو ماهی ما حاضره و می تونید داخل ظرف مناسب سرو کنید و همراه سالاد شیرازی و ترشی نوش جان کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی