|

ضروری ترین دور ریختنی های عید / امسال اینارو راهیه دیار باقی نکردی به سلیقت نناز بانو

واسه خونه تکونی خونه فقط غبار روبی نیست که اهمیت داره و در واقع شما برای اونچه که دیگه نباید تو خونه باشه و راهیه بیرون از خونه کنید!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو این یک ماه آخر سال تو خیلی از خونه ها وضعیت به هم ریخته هستش. چرا چون خونه تکونیه! راستش رو بخوام بگم همین الان خونه خود ما هم شلوغه چرا که ما ایرانی ها عادت داریم دم دمای آخر سال کل خونه رو زیر و رو میکنیم و هر آنچه که هست و نیست تمیز می کنیم. اما در این بین باید خیلی موارد هم دور ریخته بشن. تو همه خونه ها یکسری لوازم بلااستفاده وجود داره که حالا یا تاریخ انقضاشون تموم شده، و یا اینکه ازشون خوشمون نمیاد، ولی خب دلمون هم نمیاد بندازیمشون بیرون! آخه چرا؟

جدا از مسئله اینکه اصلا نگه داشتن لوازم کهنه و یا وسیله هایی که استفاده نمی کنیم باعث جذب انرژی منفی میشن، اصلا اگه اینارو نریزیم دور و یا به کس دیگه ای نبخشیم، خب خونمون بی نظم و نامرتب میشه که! 

آخر ساله و این فرصت رو باید غنیمت شمرد و در جهت پاکسازی خونه اقدام کرد. در ادامه با هم مرور میکنیم عناصری که باید هر چه زودتر از خونه خارج بشن و دیگه حضور نداشته باشند!

خانه تکانی اصولی

چوب رختی های فلزی رو به دیار باقی بفرست!

چوب رختی هایی که شما بعد از هر بار گرفتن لباستون از خشکشویی تحویل میگیرد، در واقع دارای مرغوبیت خوبی نیستن و نمیتونن مراقبان خوبی برای لباس های شما باشند. 

اونها به دلیل کیفیت پایینی که دارند بعد از مدت کوتاهی زنگ زده میشن و شما میتونید به جای استفاده از این سبک چوب رختی ها، از جنس های مرغوب تری استفاده نمایید.

خانه تکانی اصولی

کفش های کهنه دیگه جایی تو خونه ندارند

شما هم تو خونه کفش هایی دارید که پاره شدن و دیگه ازشون استفاده نمی کنید؟ بهتر نیست به جای اینکه اونها رو پشت به پشت هم نگه دارید، به مراکزی که این اقلام رو دریافت میکنند اهدا کنید؟ اینجوری هم یک عنصر کهنه و پاره و البته بلا استفاده رو از خونه دور کردین و هم اینکه فضا برای دیگر وسایل به خوبی باز شده.

لباس هایی که دیگه عمرا بپوشید

در اینجا نیز بهترین کار اینه که لباس هایی که نمیپوشید رو به میازمندان هدیه بدید. البته لباسی که بیش از اندازه کهنه باشه رو خیر! چون بالاخره اون فرد هم میخواد استفاده کنه و داغون بودن بیش از اندازه لباس کار درستی نیست!

این حرکت نیز درست به مانند کفش هستش و شما با انجام این کار جا برای دیگر لباس ها و یا لوازم باز کرده اید.

خانه تکانی اصولی

جوراب هایی که فقط یه لنگشون سالمه

آقای "جیکوب شمسیان" در رابطه با این موضوع میگه خودش یه سبد از این جور جوراب ها رو داشت و اونها رو بر روی ماشین رختشویی گذاشته بود تا بلکه اون یکی لنگشون رو هم پیدا کنه! اما بالاخره یک روز بیخیال این جوران ها شد و همشون رو راهیه سطل کرد!

لوازم آرایشی که دیگه تاریخ انقضا ندارند

در واقع نگه داشتن و استفاده از لوازم آرایشی که تاریخ انقضاشون گذشته میتونه به شدت برای شما آسیب داشته باشه. بهتره که تموم لوازم آرایش قدیمی و انقضا گذشته رو به دور بی اندازید و برای خرید دوبارشون هم به مراکز معتبر رجوع کنید، نه اونایی که فیک فروشین و ممکنه یکی بدتر از اون تاریخ گذشته تحویلتون بدن. 

خانه تکانی اصولی

مسواک مسواک

لازمه که حتما مسواک رو چند ماه یکبار عوض کنید. بی شک ظاهر مسواک شما بهترین نشونه برای استفاده کردن یا نکردنشه! حتما توجه کنید بهش و اصلا نگین مسواک که چیزی نیست بزار همین بمونه!

خوراکی و یا ظروف الکی داخل یخچال فریزر

خودتون بهتر میدونید که این خوراکی ها و یا ظروف چه چیز هایی هستند. تو یخچال فریزر همه ما یسری خوراکی هستند که هزار ساله اونجان اما مصرف نشدن و از طرفی هم ظروفی هستند که مثلا داخلشون یه ذره دیگه از اون خوراکی باقی مونده و یادمون رفته ازش! بهتره که حتما به این آیتم ها رسیدگی کنید تا هم یخچال فریزر بوی نامطبوعی میگرن و هم اینکه فضا باز بشه و خوراکی های مناسب و قابل استفاده جاشون قرار بگیرند. 

خانه تکانی اصولی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی