|

ترفندای خانه تکانی؛ اینجوری بشمار سه اتاق خوابتو تمیز کن و بهم ریختگی هاشو هوتوتو کن

توی این مطلب میخوایم بهتون بگیم چجوری اتاق خوابتون رو تمیز کنید یعنی از کجا شروع کنید و چه کار هایی رو انجام بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانه تکانی یکی از کار هایی است که در آستانه سال جدید انجام میدیم و هرکس بسته به شرایطش سعی میکنه به نوعی این رسم رو به جا بیاره؛ حالا بعضیا خیلی اساسی خونه رو میتکونن یه سریا هم که وقت و حوصله ندارن به تمیز کاری جزئی اکتفا می کنند اما به هر حال خانه تکانی از رسوم قدیمی ما ایرانی هاست که با انجامش به پیشواز بهار و عید نوروز میریم. اگر مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید میدوند که راجع به اصول کلی خانه تکانی و اینکه چجوری باید انجامش بدید مفصل صحبت کردیم. توی این مطلب میخوایم بهتون بگیم چجوری اتاق خوابتون رو تمیز کنید یعنی از کجا شروع کنید و چه کار هایی رو انجام بدید تا هم به خوبی تمیز بشه هم اینکه کمتر احساس خستگی کنید.

دل کندن از وسایل اضافه

اولین کاری که موقع تمیز کردن اتاق خواب و هر فضایی دیگه ای باید انجام بدید خارج کردن وسایل اضافه است. یادتون باشه اگه وسیله ای اعم از لباس یا هر چیز دیگه ای رو به مدت یک سال اصلا استفاده نکردید یعنی دیگه ازش استفاده نمی کنید پس با این دیدگاه برید سراغ کمد لباستون و اونایی که تو یک سال اخیر نپوشیدید رو بذارید کنار، لباس هایی که کهنه شدن یا دیگه اندازتون نیستن هم جدا کنید، لباس های زمستونی رو هم کنار بذارید چرا که فصلشون سر اومده.

حالا باید دو تا کار انجام بدید؛ اگه برای لباس های زمستونی جای دیگه ای دارید که به اونجا منتقلش کنید در غیر این صورت اگر نیاز به شستشو ندارن بعد از اینکه کمد رو تمیز کردید روشون کاور بکشیدید و در انتهای کمد قرار بدید. لباس های کهنه هم که تکلیفشون مشخصِ باید دور بریزید اما لباس هایی که به هر دلیلی در یک سال اخیر نپوشیدید رو به همراه لباسایی که اندازه نیستند در صورت نو بودن هدیه بدید. این کار رو در خصوص محتویات کشو ها هم انجام بدید و هر چیزی که مدت ها بدون استفاده مونده رو از اتاق خارج کنید.

capsule_wardrobe_hero__5760x2455___v1222x580-950x500

شستن کثیف ها

توی این مرحله لباس های کثیف، ملحفه و روبالشتی ها رو باید از اتاق خارج کنید و بشورید. پیشنهاد ما اینِ که شستن پرده رو به زمان دیگه ای موکول کنید تا توی اتاق بتونید راحت کار کنید اما اگر اتاقتون طوریه که دید نداره میتوند پرده رو هم تو همین مرحله در بیارید بشورید.

بهم ریختگی سطوح رو دریابید

حالا باید روی جزئیات متمرکز شید پس به سراغ مرتب کردن وسایل بروید. پاتختی ها، کمد ها، میز آرایش و میز های دیگه که به مرور لوازم متفرقه و کوچک روشون انباشته شده رو مرتب کنید. چند دقیقه وقت بگذارید و این وسایل رو در به محل مناسب قرار بدید. میتونید از نظم دهنده ها هم برای سر و سامان دادن به وسایل استفاده کنید.

s4-18

سطوح رو گردگیری کنید

حالا نوبت گردگیریست؛ برای این منظور ابتدا یک دستمال خشک را روی سطوح بکشید تا گرد و خاکش گرفته بشه بعد با دستمال مرطوب یکبار دیگه روی همان سطوح رو بکشید. توی این مرحله باید گرد و غبار همه جا رو بگیرید که شامل قاب پنجره ها، تخت، کتابخونه، وسایل روشنایی و ... میشه. میتونید از گردگیر های دستی یا از جارو برقی با درجه ملایم استفاده کنید. استفاده از جاروبرقی برای افرادی که آلرژی دارند مناسبتر است چون به این ترتیب گرد و خاک به هوا بلند نمی شود.

شیشه ها و آینه ها را پاک کنید

برای تمیز کردن شیشه ها و آینه ها باید مثل مرحله قبل ابتدا با دستمال خشک خاکش رو بگیرید بعد با یه دستمال تمیز و شیشه پاک کن برید سراغش و برق بندازیدش.

1-63

جارو زدن اتاق

حالا که اتاق خوابتون رو از بالا تا پایین تمیز کردید، نوبت به تمیز کردن کفش میرسه. قبل از جارو زدن کف اتاق، ابتدا همه فرش ها رو بردارید و زیرشو جارو بزنید بعد کفپوش رو با تِی تمیز کنید. اگر میزها یا پاتختی ها سبک هستند و میتونید اون ها رو به راحتی جابجا کنید، به بیرون از اتاق منتقلشون کنید و حسابی کف اتاق رو تمیز کنید.

در پایان ملحفه و روبالشتی ها رو بکشید پرده رو هم نصب کنید و تمام. خوشحال باشید که شب توی اتاقی تمیز می خوابید. برید لذتشو ببرید که قطعا هیچ چیز بهتر از تمیزی نیست.

615d752de3136

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها