|

ترفندهای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل / وایتکس نزن دستات خراب میشه شوهرت هوو میاره

اگر شما هم برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل از وایتکس استفاده می کنید، بهتره که دست به کار بشید با این روش های خونگی این کار رو انجام بدین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خونه ای محسوب میشه که اجزای مختلفی درش قرار گرفته. کابینت ها، گاز و هود و سینک ظرفشویی و یخچال فریزر و دیگر آیتم ها همه و همه قابلیت کثیف شدن دارند، جوری که خیلی خیلی کثیف بشن. فکر می کنید مثلا سینک ظرفشویی که دائما درش آب ریخته میشه همیشه تمیزه؟ بی شک خیر! اتفاقا این عنصر از آشپزخانه به دلیل اینکه مواد معدنی آب درش ریخته میشه جرم میگیره. از طرفی هم خرده ریزه های مواد غذایی بعد از هر بار شستن ظرف ها درش ریخته میشه و همه اینها وانگهی دریا میشن و یهو می بینیم سینک ظرفشویی ما دیگه مثل روز اولش نیست و حسابی کثیف و آلوده شده.

اصلا جدا از مسئله ظاهر سینک که جرم میگیره و سفیدک میزنه و یا اینکه زرد میشه و اصلا خوشایند نیست، با آلوده شدنش، ممکنه ظرف ها و سبزیجات و میوه هایی که درش قرار میدیم تا بشوریم هم آلوده بشن و ما اصلا متوجهش نشیم. 

خیلی از بانوان برای تمیز کردن سینک ظرفشویی از مواد پر قدرتی همچون وایتکس استفاده میکنن که خب باید بگیم خیلی زود تمیز میکنه درسته، اما به همون میزان هم میتونه پر قدرت سینک شما رو داغون کنه و به دستان شما هم آسیب شدیدی برسونه. 

بنابراین بیاید و از راه حل های بهتر استفاده کنید. برای دونستن این راه حل ها کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید.

ترفند تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

از مایع ظرفشویی و آب داغ استفاده کنید

پیش از هر چیزی ابتدا باید تموم تفاله ها و ریزه مواد غذایی و هر اونچه که تو ظرفشویی هستش رو جمع کنید تا جلو دست کار شما رو نگیرن. 

یکی از بهترین روش های برای تمیز کردن سینک میتونه استفاده از مایع ظرفشویی و آب داغ باشه. این مایع قدرت پاک کنندگی چربی ها و جرم ها رو داره، پس بیاید کمی از اون رو روی اسفنج یا اسکاچ بریزد و دست به کار بشید.

خیلی از خانوم ها برای این کار از سیم ظرفشویی استفاده میکنن که این کار هم خراش به سینک وارد میکنه و هم اینکه احتمال تجمع باکتری ها داخل این خراش ها زیاد میشه که خب اصلا خوب نیست. آب داغ رو فراموش نکنید که خودش حلاله خیلی از مشکلاته.

ترفند تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

لیمو و جوش شیرین پاک کننده های قدرتمندی هستن!

اگر دلتون نمیخواد که از مایع ظرفشویی استفاده داشته باشین و به شوینده ها هم حساسیت دارید، بهتره که برید سراغ یه ترکیب خونگی. در اینجا شما میتونید با استفاده از دو پاک کننده قوی همچون لیمو و جوش شیرین دست به کار بشید و سینک استیل رو تمیز کنید.

یکم لیمو و جوش شیرین رو با هم مخلوط کنید و بعد بریزد داخل سینک. یه 10 دقیقه ای صبر کنید و بعد با یه اسفنج اروم بکشید و با آب داغ هم آبکشی کنید. اگر جوش شیرین ها از سینک پاک نشدن میتونید از یه مسواک کمک بگیرید و با خیال راحت هفته ای یکبار این کار رو انجام بدید چرا که ضدعفونی کننده نیز می باشد.

ترفند تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

آرد ظرفشویی میتونه سینک استیل رو درخشان کنه؛ برقش بنداز

یکی از روش‌های ساده به جهت درخشان و براق کردن سینک ظرفشویی استیل، کمک گرفتن از آرد هستش. در اینجا ابتدا باید سیمک رو با حوله به طور کامل خشمک کنید تا هیچ لکه آبی داخلش نمونده باشه. چرا چون آرد شما تبدیل به خمیر میشه که خب ما اینو نمیخوای دیگ! اینجوری تاثیری هم بر روی درخشان کردن سینک ناره و کار شما بی فایدست! 

حالا یکن آرد روی سیمکگ بپاشید و کمی صبور باشید. آرد نه تنها میتونه به درخشان شدن سینک استیل کمک کنه، بلکه هر لکه ای که روی سینک وجود داشته رو پاک میکنه و ظرفشویی شما رو درست به مانند روز اولش بهتون تحویل میده. بعد باید با یه دستمال آرد ها رو پاک کرده و در نهایت هم سینک رو با آب داغ بشویید تا شاهد براق شدن اون باشید.

ترفند تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی