|

طرز تهیه ماهی شکم پر ویژه که مهمونی رو شاهانه میکنه / یه طعم خاص و عالی از ماهی

توی این مقاله طرز تهیه ماهی شکم پر رو یاد میگیری تا در اولین فرصت برای مهمونات درستش کنی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری. از دستش نده!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه غذاهایی هستن که جون میده واسه مهمون بپزی! مثلا ته چین یا باقالی پلو با ماهیچه، شیرین پلو یا حتی قیمه نثار! اینجور غذاها یه شخصیتی دارن که میز غذای مهمونی رو خیلی جذاب میکنن. یکی دیگه از این غذاها که خیلی مناسب مهمونی و دورهمیه و درست کردنش هم سخت نیست، ماهی شکم پره! میتونی ماهی رو خیلی خوب مزه دار کنی و داخل شکمش رو چیزای خوشمزه بذاری و بفرستی توی فر که واسه خودش بپزه! بعد هم یه غذای جذاب رو تحویل بگیری و برق شادی رو توی چشمای مهمونات ببینی! توی این مقاله میخوام طرز تهیه ماهی شکم پر رو بهت آموزش بدم تا در اولین فرصت درستش کنی و از خوردنش لذت ببری. تا پایان همراه من باش...

mahishekampor4

مواد لازم برای تهیه ماهی شکم پر

ماهی سفید، قزل آلا یا کپور یک عدد

پیاز متوسط دو عدد

سیر 4 حبه

پودر گردو یک چهارم پیمانه

رب انار ۲ قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه ۳ قاشق غذاخوری

زرشک یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ 3 قاشق غذاخوری

کره ۳ قاشق غذاخوری

لیمو ترش ورقه‌ ای شده یک عدد

سبزی معطر گرم (گشنیز، جعفری، برگ سیر، نعنا) ۱۰۰ گرم

پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

mahishekampor8

طرز تهیه ماهی شکم پر

مرحله اول

شکم ماهی رو شکافته و اون رو تمیز می کنیم و می شوریم. دو طرف ماهی رو سه برش به عمق نیم سانت می زنیم. داخل و روی ماهی رو با زعفرون دم کرده آغشته می کنیم. آبلیموی تازه، نمک و فلفل رو هم به همه قسمت های ماهی می زنیم و با دست ماساژ میدیم تا همه مواد به خورد ماهی بره.

مرحله دوم

2 حبه سیر و یک عدد پیاز رو خرد کرده و داخل شکم و روی ماهی میریزیم. ماهی رو داخل سلفون پیچیده و به مدت 3 تا 4 ساعت داخل یخچال قرار می دیم.

mahishekampor3

مرحله سوم

تا ماهی داخل یخچال استراحت میکنه، مواد داخل شکم رو آماده می کنیم. سیر و پیاز باقیمونده رو حسابی خرد می کنیم. سبزی های معطر رو هم که از قبل شستیم و خشک کردیم، خرد می کنیم.

مرحله چهارم

داخل یک تابه کمی روغن و کره می ریزیم و پیاز رو همراه کمی زردچوبه سرخ می کنیم. سیر رو ریخته و وقتی عطرش بلند شد، سبزی ها رو می ریزیم. وقتی تغییر رنگ داد پودر تخم گشنیز، زرشک، گردو و رب انار رو هم میریزیم و بعد از یکی دو دقیقه تفت دادن، از روی حرارت برمی داریم و می ذاریم خنک بشه.

mahishekampor6

مرحله پنجم

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می ذاریم گرم بشه. ماهی رو از یخچال خارج کرده و سیر و پیازهای خرد شده رو از اون جدا می کنیم. مواد آماده شده رو به همراه ورقه های لیمو ترش داخل شکم ماهی می ریزیم و شکم ماهی رو با خلال دندان می بندیم.

مرحله ششم

ماهی رو داخل سینی فر که کف اون فویل پهن کردیم، میذاریم و به مدت یک ساعت داخل فر قرار می دیم. بعد از اینکه ماهی پخت، به مدت 5 تا 8 دقیقه گریل رو روشن می کنیم تا روی ماهی هم برشته بشه. ماهی شکم پر ما آماده شده و می تونید با شوید پلو نوش جان کنی.

mahishekampor2

اگر به آشپزی علاقمندی اینجا میتونی کلی دستور آشپزی متنوع ببینی و ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی