|

جاری جان رو پاگشا کردی شیرین پلو فراموش نشه/ میز رو هم اینجوری لاکچری تزئین کن

یکی از غذاهای خوشمزه ای که توی مهمونی پاگشا تهیه میکنن شیرین پلو هست که خیلی هم پرطرفداره و توی این مقاله طرز تهیه اون رو باهم یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یه رسم قشنگی توی خانواده های ایرانی هست که وقتی زن و شوهر جوونی به خونه بخت میرن، فامیل و دوست و آشنا اونا رو به خونه شون دعوت میکنن که به اصطلاح به این مهمونی پاگشا کردن میگن و این کار واسه اینه که عروس و دوماد پاشون به خونه میزبان باز بشه. توی این مهمونی زیبا معمولا غذاهای مجلسی و اعیونی مثل باقالی پلو با گوشت، پلو میگو، مرصع پلو، زرشک پلو با مرغ، ته چین گوشت و بادمجون و... طبخ و سرو میشه و میزبان سعی میکنه غذاها و خوراکی ها رو به بهترین شکل تزئین کنه. یکی دیگه از غذاهای خوشمزه ای که توی مهمونی پاگشا تهیه میکنن شیرین پلو هست که خیلی هم پرطرفداره و توی این مقاله میخوایم بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشین...

shirinpolo6

مواد لازم برای تهیه شیرین پلو

سینه مرغ ۲۰۰ گرم

برنج ۳ پیمانه

پیاز ۳ عدد

 پرتقال یک عدد

خلال پسته و بادام ۴ قاشق غذاخوری

زرشک ۴ قاشق غذاخوری

هویج ۳ عدد

گلاب 2 قاشق غذاخوری

کره به مقدار کافی

زعفران دم کرده به مقدار کافی

شکر ۶ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای سه نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای شیرین پلو براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

shirinpolo3

طرز تهیه شیرین پلو

مرحله اول

برای شروع برنج رو در ظرفی شسته و با آب و کمی نمک از دو سه ساعت قبل خیس می کنیم.

مرحله دوم

از دو ساعت قبل خلال پسته و خلال بادام رو هم داخل یک کاسه با مقداری گلاب خیس می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ رو به همراه کمی آب، یک پیاز درشت خرد شده، نمک، فلفل و زردچوبه داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار میدیم تا بپزه.

shirinpolo5

مرحله چهارم

حالا قسمت نارنجی رنگ پوست پرتقال رو جدا کرده و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. داخل یک قابلمه کوچیک آب ریخته و روی حرارت قرار می دیم تا به جوش بیاد. پوست پرتقال ها رو داخل آب جوش میریزیم و اجازه می دیم کمی بجوشه. پوست پرتقال رو آبکش کرده و این کار رو 4 بار تکرار می کنیم تا تلخی پوست پرتقال به طور کامل گرفته بشه.

مرحله پنجم

هویج ها رو پوست گرفته و به صورت خلالی نازک برش میدیم. ماهیتابه ای رو روی حرارت گذاشته و کمی کره داخل اون می ریزیم. هویج ها و نصف زعفران دم کرده رو داخل ماهیتابه ریخته و تفت میدیم تا نرم بشن. سپس از ماهیتابه خارج می کنیم.

shirinpolo4

مرحله ششم

داخل ماهیتابه دیگه ای کره میریزیم و وقتی باز شد کمی کره ریخته و سپس زرشک و شکر رو اضافه کرده و کمی تفت میدیم.

مرحله هفتم

داخل ماهیتابه دیگه ای خلال پوست پرتقال رو با کمی کره ریخته و تفت میدیم. خلال پسته و بادام رو هم داخل تابه ای با کمی کره تفت میدیم و کنار میذاریم.

مرحله هشتم

مرغ پخته شده رو وقتی کمی خنک شد به صورت مکعبی برش میدیم.

مرحله نهم

داخل یک قابلمه آب ریخته و روی شعله گاز میذاریم تا به جوش بیاد. سپس برنج رو داخل آب جوش میریزیم و بعد از نیمه پز شدن آبکش می کنیم.

shirinpolo2

مرحله دهم

داخل یک قابلمه مناسب روغن ریخته و روی حرارت میذاریم. ته دیگ مورد نظرمون رو کف قابلمه میذاریم و مقداری برنج آبکش شده داخلش میریزیم، کمی زعفران و کمی هویج سرخ شده و به همین ترتیب همه این مواد رو داخل قابلمه میریزیم و دم کنی گذاشته تا برنج دم بکشه.

مرحله یازدهم

بعد از حدود 40 دقیقه که پلو دم کشید اون رو داخل دیس مناسب می کشیم و روی اون رو با زرشک سرخ شده، خلال پسته و بادام و خلال پوست پرتال تزئین می کنیم و نوش جان...

چند ایده برای تزئین میز مهمونی پاگشا

همونطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم میزبانی که عروس و داماد رو پاگشا میکنه تمام سعیش رو برای خوب برگزار کردن مهمانی انجام میده و میزی زیبا و چشمگیر رو تدارک میبینه. در ادامه چند میز تزئین شده ویژه این نوع مهمانی برای ایده گرفتن شما قرار میدیم و امیدواریم که مورد استفاده تون قرار بگیره.

shirinpolo9

shirinpolo7

pagosha1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی