|

میخوای خونت همیشه خدا تمیز باشه و برق بزنه؟ / با این چهارتا کار خونه تکونی نبات میشه

گاهی وقتا خونه از شدت کثیفی آدمو عصبی میکنه د حالی که تنها چند ترفند رمز دار داره تا همیشه خونه شما تمیز و مربت بمونه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خب دیگه نزدیک به خونه تکونی و عید هستیم و از اونجایی که اغلب مامانای ایرانی نمیزارن خونشون بدون تمیزکاریه حسابی، به عید ورود کنه و سالشون نو بشه، میرن تو کار خونه تکونی. اما همیشه این حرکت از سخت ترین کار های تو خونه بوده و هست. چرا که شما قراره یه خوووونه رو با کل فضاها و وسایلش بتکونید و خب این سخته دیگه! اما چیکار کنیم راحت تر بشه؟ قطعا اگر همه چیز رو دقیقه نود نزارید و همیشه از خونتون با یه کارای راحت و ساده مراقبت کنید، دیگه نیازی هم به خونه تکونی کمرشکن ندارید و تنها کمی تا قسمتی تکوندنش، باعث تمیزی و برق افتادنش میشه.

تازه اینجوری هر موقع هم که یهو خونتون مهمون بیاد همیشه خونه ای تمیز دارید و دیگه نگران این نیستید که آب باید بدوام دنبال تمیز کاری خونه که آبروم نره! با ما همراه باشید تا قلق کار دستتون بیاد.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

1- یه روز رو واسه تمیز کاری خونت انتخاب کن

قطعا رسیدن به هر چیز نیاز به یه تلاشی داره و اینجوری نیست که شما بنشینید و همه چیز اونطور که میخواین پیش بره! پس بهتره که به جهت تمیز و مرتب بودن خونه هم برنامه ریزی داشته باشید، اونهم از نوع روزانش. این حرکت هم برای خانومای خونه دار و هم شاغل جوابدهی خوبی داره و کمک میکنه تا راحت تر به کاراتون برسید. برای اینکه کارهای خونه تلمبار نشه و خونه هم همیشه تمیز و مرتب باشه نازه که در هفته یک روزش رو به این کار اختصاص دهید. بسته به اینکه کدوم روز براتون مناسب تره خودتون انتخاب کنید.

بهترین طراحی و دکوراسیون داخلی منزل 78 متری

2- اعضای خونوادتو موظف به جمع کردن تخت خوابشون کن

اتاق خواب یکی از قسمتای مهم تو هر خونه ای محسوب میشه. بهتره که هم خودتون و هم اعضای خونوادتون رو موظف به جمع کردن صبحگاهی تخت کنید. مطمئن باشید که اگه فقط یک پتو رو تخت ولو باشه و کل اتاق بدرخشه، باز شلوغی به شدت حس میشه. وقتی شما این کار رو تبدیل به یک عادت کنید می بینید که اتاق هم تا حدود چشمگیری همیشه تمیز هستند و از شلوغی و بی نظمی نیز جلوگیری خواهید کرد. 

Untitled-1

3- نذار از ظرفای کثیف یه کوه ساخته بشه

مهم نیست که ظرف ها رو با دست میشویید یا با ماشین ظرفشویی، به هر حال بهترین کار برای یک خانوم خونه دار تمیز اینه که حتما بعد از هر وعده غذایی ظروف رو بشوره تا هم برای خودش سختی کم بشه و هم اشپزخونه ظاهر شلوغ و کثیف پیدا نکنه. 

خب خیلی از مامانا هستند که هر ساله برای عید میان و کل ظرفای کابینت ها رو در میارن و میشورن تا خاک خوردگی برطرف بشه و همه چیز تمیز برگرده سر جاش. خب بهتر نیست تو طول سال هر موقع که حالش رو داشتید یه کابینت رو خالی کنید و بشویید؟ اینجوری خاک رو خاک هم نمیشه!

_ایکیا_اسمگ_اچ اند ام-هوم سنتر_ on Instagram_… (2)

4- هر وسیله ای که برمیداری دوباره بزار سرجاش! نه اینور اونور

یکی از رمزهای داشتن خونه همیشه مرتب اینه که هر چیزی که برمیدارید رو بعد از استفاده دقیقا سر جای خودش قرار بدید. باور کنید که اگر خودتون این موضوع رو رعایت کنید و به اعضای خونه هم یاد بدید همیشه خونه ای تر و تمیز خواهید داشت. سعی کنید که حتی بعد از برداشت کوچیکترین چیز ها هم این عمل رو انجام بدید. از قرار دادن یه لباس اضافی روی تخت گرفته تا لیوان روی میز پذیرایی و جابجا کردن جای مبل ها میتونن خونه شما رو نامرتب و کثیف نشون بدن. اونوقته که اگه مهمون بیاد تازه باید بدویید دنبال جمع اوری این وسایل!

Untitled

5- حموم و دستشویی رو به امون خدا ول نکنید

حموم و دستشویی از دست فضاهایی هستند که به دلیل وجود رطوبت میتونن خیلی خیلی زود آلوده و کثیف بشن. بهتره که هم به جهت خلاصی از آلودگی ها و جرم نگرفتن، و هم به دلیل تمیزی و ظاهر مناسب این دو فضا یه روز در میون مقداری مایع ضدعفونی کننده و یا مایع تمیز کننده ریخته و تنها 15 دقیقه صبر کنید و با برس مخصوص قسمتهای مختلف رو شستشو دهید. اینجوری از انتقال باکتری های سطوح به اعضای خونواده هم خلاص جلوگیری می کنید.

2257258b-7d66-46d3-9d5a-a958b83cadaf

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی