|

اون چیزایی که باید تو هفت سین بزاری به کنار واسه دیزاینش اینا خوبن / ایده های دلبرانه

اگر شما هم برای سفره هفت سین امسالتون نمیدونید چیکار کنید تا سفره ای خوشگل تر و شلوغ تر داشته باشید، پس حتما با این مطلب همراه بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ما ایرانی ها متناسب های خوشگلی داریم. مثلا شب یلدامون که حسابی واسش ذوق می کنیم و سفره می چینیم و مهمون دعوت می کنیم و استایل و دیزاین خاصی برای خودمون داریم. از طرفی هم بی شک عید نوروز واسمون به شدت عزیز تریه و همه کار می کنیم تا بتونیم سنت ها و اونچه که همه مردم اینهمه ساله دارن انجام میدن، انجام بدیم. مثلا خب ما ها عادت داریم که هر ساله لباس نو بخریم و با سر تا پای جدید وارد سال نو بشیم. درسته که دیگه خیلی از بودجه ها تو خونواده ها کم شده و خیلیا دیگه نمیتونن مثل قدیم خرید کنند، اما باز هر کس به نوبه خودش و به اندازه خودش تلاش رو داره.

یکی دیگه از سنت های خوشگلمون چیدن سفره هفت سین هستش که درست به مانند سفره یلدا همه چی قشنگه اما با این فرق که تو یلدا دست و بالمون واسه انتخاب خوراکی ها و دیزاین سفره با تره، اما سفره هفت سین خب همونطور که اسمش هم پیداست، هفت تا سین مشترک میخواد که تو اغلب سفره ها وجود داره و ممکنه یکی دو تاشون با هم فرق کنند. مثلا تو خونه ما همیشه مامانم از بچگی مون تو سفره هفت سین مون یه تیکه کوچیک سنگک هم میزاشت تا نمادی از رزق و برکت باشه. سین هم داره دیگه!

dd6a0b7644a3d2be9cbcf6d90b2a7499

اما بی شک با گذشت زمان ترند ها هم تغییر کرده و حالا حتی سفره هفت سین ها هم مدرن شدن و یه خوشگلیه خاص تری دارند. در رابطه با دیزاین سفره هفت سین تو مطالب قبلی صحبت هایی داشتیم، اما اینبار میخوایم درمورد اون هفت آیتمی که تو سفره هفت سین وجود داره اما سین نداره صحبت کنیم. 

بله بی شک سفره ما اگه قرار باشه فقط عناصر اصلی رو داشته باشه که خب خالی میمونه و خلوته! پس بهتره که دیگر موارد جذاب سفره هفت سین رو هم یادمون نره که در ادامه باهاشون آشنا خواهیم شد. این وسط مسطا چیدمان های جذاب سفر هفت سین رو هم می بینیم و ایده می گیریم.

fb6f78a20f174993568d0675130b3d30

ترمه خوشگل

خب اول از همه باید سفره بندازیم و حالا که قراره یه سنت کهن و ایرانی رو داشه باشیم، پس چه بهتر که از آیتم های ایرانی هم کمک بگیریم. مثلا میدوید که ترمه هی خیلی خوشرنگ و دلبری تو بازار هستند که میتونن سفره هفت سین شما رو یه ترکیبیه جذاب از سنت و مدرن کنند. 

ترمه ها با رنگ و نقشی که دارند میتونن زیبایی رو به هفت سین شما ببخشند و فضا رو جون دار تر کنند. 

Untitled

قرآن با حس خوب

یکی دیگه از قسمت های خوشگل و دلگرم کننده تو هر سفره هفت سین، قرآن هستش که که خب برای سفره یلدا معمولا کتاب حافظ میزاریم و برای هفت سین قرآن. از قدیم ندیما هم که رسم بوده بزرگتر خونواده از لای قرآن بهمون عیدی میده. من که بچه بودن خیلی واسه این لحظه ذوق داشتم!!!

tasvirezendegi.ir1974

ظرفای دلبر هفت سین

خب ظروف هفت سین از دست عناصری هستش که با گذشت سال های مختلف تغییر کرده و حالا دیگه خیلی از خانومای جَوون میان و توی تنگ های بلوری و یا ظروف شیشه ای شفاف هفت سین رو میریزند و اینجوری یه نمای مدرن و خوشگل به سفره می بخشند. البت ک با دیدن تصاویر هفت سین بی شک ایده های دیگه ای هم دستتون میاد!

254f0f74a5c771f9e8735cda73408386

اکسسوری آینه و شمع

وجود آینه هم همیشه از دست قسمت هایی بوده که تو سفره هفت سینامون میذاریم. آینه میتونه یه جلوه خوشگل به سفره بده و از طرفی هم بازتاب سفره خوشگلمون رو تو آینه می بینیم. سایز آینه به خودمون و سلیقه ای که داریم بستگی داره اما از طرفی هم حضور شمع تو سفره هفت سین به شدت پیشنهاد میشه چرا که شمع های تزیینی خوشگلی تو بازار هستش که میتونه دیزاین هفت سین رو به شدت دلبر تر کنه.

c549556f37828246110545be2a293d2d-donoghte.com_

گل طبیعی یادت نره

من به شخصه عاشق اینم که دو یا حتی سه تا سبزه بزارم سر سفره هفت سینم. تازه علاوه بر اون وجود گل طبیعی هم سر سفره به شدت تو خوشگلاسیون و بوی خوب و حس عالی و مود و انرژی منحصر به فرد تاثیر میزاره.

فکر کندی اینهمه زحمت سفره هفت سین کشیدین بعد گل های خوشگل طبیعی با اون رنگای ناز و دلبرونشون جاشون خالی باشه! واقعا حیف نیست؟ 

28c72469980479f80ba10933f79227f5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی