|

فرش چه رنگی بخریم؟ / اگه فرشت این رنگیه باید بگم تو از ویرونه هم قصر میسازی انقد خاصی

در این مطلب در خصوص جواب به این سوال که فرش چه رنگی بخریم یه سری اطلاعات به شما ارائه دادیم که میتونه انتخاب رو برای شما راحت تر کنه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن که دکور خونشون رو با توجه به بودجه ی خودشون به بهترین شکل ممکن بچینن و در نهایت یه خونه ی شیک و پیک داشته باشن که بعد از یه روز سخت کاری تو خونشون احساس آرامش کنن و خستگی در کنن و خب این هم کاملا واضحه که در صورتی که دکور خونه طوری باشه که به دلتون نشینه مسلما ازش فراری میشید و دلتون نمیخواد اصلا برگردید خونه. حالا در این بین یه نکته ای که وجود داره این هست که خیلی ها معتقد هستن که برای دکور خوب باید به روز باشید به عنوان مثال باید از پرفروش ترین طرح های فرش مطلع باشید تا در صورتی که میخواهید فرش بخرید یه جورایی از سلیقه ی عموم سر دربیارید و حالا میخواهید انتخابتون مثل اونا باشه یا دقیقا یه چیزی برعکس اونا!

در حال حاضر هم که دارید این مطلب رو میخونید مسلما براتون واضح هست که میخواهیم راجبه فرش براتون صحبت کنیم چون این وسیله یکی از بزرگترین یتم هایی هست که در هر خونه ی ایرانی پیدا میشه و بسیار هم توی چشم هست و جالبه که برای جاهای مختلف هم فرش های متنوعی وجود داره یعنی از فرش های بزرگ مثل فرش پذیرایی بگیر تا فرش جلو سینک ظرفشویی که خب هر کدوم علاوه بر این که زیبایی خاص خودشون رو دارن کارایی هم دارن مثل با فرش جلو سینک یگه کفت خیس نمیشه و احتمال لیز خوردن شما هم بسیار کم میشه. حالا در ادادمه بریم به سراغ مقاله ی امروز و جواب به این سوال که فرش چه رنگی بخریم، پس با ما همراه باشید.

فرش چه رنگی بخریم

تاثیری که رنگ فرش شما میتونه روی دکوراسیون داشته باشه

خب با توجه به این موضوع که فرش برای خودش فضای زیادی رو اشغال میکنه پس توی حال و هوا و ظاهر فضا میتونه نقش تعیین کننده ای داشته باشه و از این رو رنگ اون میتونه بسیار مهم باشه چون شما تنها میتونید با استفاده از رنگ اون نقطه ی کانونی در فضا خلق کنید جوری که همه ی نگاه ها در دکورتون به فرش باشه که البته منظور ما این نیست که فرش تنها وسیله ی مهم در محیط بشمار میاد خیر بلکه منظور ما این هست که شما باید بی نهایت به رنگ وسایلی که برای یه فضا انتخاب میکنید حسابی دقت کنید. پس اول ببینید که علاقمند هستید برای دکورتون چه رنگ هایی رو انتخاب کنید و بعد اقدام به خرید کنید تا نقشه ی راهتون مشخص باشه.

فرش چه رنگی بخریم

فرش تیره بهتره یا فرش روشن؟

خب در همین ابتدا برای پاسخ به این سوال باید ازتون بپرسیم که خونتون چند متره و بزرگ هست یا کوچیک؟ چون روشن و یا تیره بودن رنگ فرشتون به این موضوع بستگی خواهد داشت. خب واضحه که اون از دسته از رنگ هایی که روشن هستن نور بیشتری از خودشون بازتاب میدن که این موضوع محیط رو برگتر نشون میده و از اون طرف رنگ های تیره نور زیادی رو جذب میکنن که طی این موضوع فضا کوچکتر از اونی که فکرش رو میکنید دیده خواهد شد. پس با این توضیح احتمالا به این نتیجه رسیده باشید که برای فضا های کوچیک مثل اتاق ها و یا حتی پذیرایی کوچک بهتره که به سراغ انتخاب رنگ های روشن تا متوسط مثل طوسی، کرم، فیلی، آبی روشن و... برید و هر چقدر هم که فرشتون فضای بیشتری رو اشغال کنه و بزرگ باشه و تو چشم این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت.

البته که فرش های تیره به هیچ عنوان بد نیستن و کارایی خودشون رو هم دارن و در متراژ های بالا برای این که خونه از حالت خودمونی و دنج بودن خارج نشه بهتره که به سراغ فرش هایی به رنگ تیره رفت.

فرش چه رنگی بخریم

با توجه به کفپوش چه رنگ فرشی بخریم؟

کفپوش های نقش پس زمینه رو در هر خونه ای ایفا میکنن و خوشبختانه این روزا کفپوش های شیک و بسیار زیادی وجود داره که شما میتونید با استفاده از اونها توی خونتون دکور رو حسابی زیبا جلوه بدید البته که باید با توجه به اون ها فرشتون رو انتخاب کنید؛ مثلا در صورتی که میخواهید فرشتون توی محیط حل بشه و با بقیه ی وسایل یه جا به چشم بیاد میتونید اون رو نزدیک به رنگ کفپوش انتخاب کنید از لحاظ در تیرگی و روشنی مثلا برای کفپوش با به رنگ روشن از فرشی به رنگ روشن و برای کفپوش تیره فرش تیره انتخاب کنید.

گزینه ی دیگه ای هم که وجود داره اینه شاید شما بخواهید که فقط فرشتون توی چشم باشه و بشه نقطه ی کانونی فضا پس در  این صورت باید برعکس عمل کنید یعنی برای کفپوش تیره فرش روشن و برای کفپوش روشن فرش تیره تهیه کنید.

فرش چه رنگی بخریم

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی