|

ته چین گوشت و بادمجان یه غذای عالی برای وقتی که مهمون داری/ طعم بینظیرش رو از دست نده

توی این مقاله طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان خوشمزه رو یاد میگیری تا اگر تو هم جزو طرفداران این غذا هستی، یه دستور پخت عالی ازش داشته باشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ته چین ها در فرهنگ غذایی ایرانی جایگاه بالایی دارن. اینقدر این غذا پر طرفداره که انواع مختلفی از اون با مواد اولیه متنوع طبخ میشه. ته چین مرغ، ته چین لوبیا پلو و... فوت و فن زیادی هم برای خوشمزه شدن ته چین وجود داره. توی این مقاله میخوام طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان رو بهت آموزش بدم تا اگر تو هم جزو طرفداران این غذا هستی، یه دستور عالی ازش داشته باشی و این بار که مهمون داشتی براشون بپزی. تا پایان همراه من باش...

tahchin1

مواد لازم برای ته چین

برنج ۳ پیمانه

ماست یک پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

کره یا روغن به میزان دلخواه

زعفران غلیظ دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

زرشک به مقدار کافی

خلال بادام و پسته به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و پودر هل به مقدار کافی

tahchin8

مواد لازم میانی ته چین

گوشت ۳۰۰ گرم

بادمجان ۳ عدد

پیاز یک عدد متوسط

سیر ۲ حبه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

فلفل قرمز و پودر دارچین به مقدار کافی

tahchin4

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان مرحله به مرحله

در ادامه این مقاله طرز تهیه این غذای خوشمزه رو به شما مرحله به مرحله آموزش می دیم و می تونید با ما گام به گام پیش برید تا سر آخر یه غذای عالی و چشم پر کن بگذارید رو میز شام مهمانی تون. پس با ما تا انتها همراه باشید.

مرحله اول

برای درست کردن ته چین گوشت و بادمجان ابتدا باید گوشت رو بپزیم. به این صورت که پیاز رو نگینی خرد و کمی سرخ کنیم تا سبک بشه. گوشت رو که تکه تکه کردیم اضافه میکنیم و در ادامه سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر دارچین هم اضافه میکنیم و داخل قابلمه آب میریزیم تا گوشت به مدت دو ساعت بپزه.

مرحله دوم

بادمجان ها رو شسته و ورقه ورقه خرد می کنیم، سپس مقداری نمک روی اونها میریزیم و ۳۰ دقیقه زمان میدیم تا تلخی بادمجان ها گرفته بشه. بعد از گذشت این مدت، دو طرف بادمجون ها رو داخل یک تابه با روغن سرخ میکنیم.

tahchin3

مرحله سوم

تا گوشت پخته بشه، برنج رو با کمی نمک نیمه پز کرده و آبکش می کنیم. دقت کنین که برنج زیادی نپزه چون داخل ته چین له میشه. بهتره برنج کمی سفت تر از معمول باشه.

مرحله چهارم

گوشت پخته شده رو از قابلمه خارج کرده و با چنگال ریش ریش میکنیم. حالا تخم مرغ هایی که از قبل بیرون یخچال گذاشتیم و هم دمای محیط شدن رو داخل یه کاسه بزرگ میشکنیم. ماست، زعفران دم کرده و روغن مایع رو به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر هل به تخم مرغ ها اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم.

tahchin2

مرحله پنجم

برنج آبکش شده رو داخل کاسه میریزیم و با مخلوط ماست و تخم مرغ به آرامی هم میزنیم. قابلمه مناسب رو روی شعله گاز میذاریم، روغن به اندازه کافی داخلش میریزیم و میذاریم حسابی داغ بشه. حالا یک سوم مخلوط برنج رو داخل قابلمه میریزیم و با پشت قاشق مواد رو صاف و منسجم میکنیم.

مرحله ششم

حالا نصف گوشت ریش ریش شده رو روی برنج میریزیم. بعد یه لایه بادمجون سرخ شده روی گوشت میچینیم. دوباره یک سوم برنج رو روی بادمجون ها میریزیم و باز هم با پشت قاشق مواد رو صاف و منسجم میکنیم. باقیمونده گوشت رو میریزیم و بقیه بادمجون ها رو هم میچینیم و حالا بقیه مخلوط برنج رو داخل قابلمه میریزیم و کاملا صاف میکنیم و دم کنی میذاریم.

tahchin5

مرحله هفتم

ده دقیقه حرارت متوسط باشه تا ته چین بخار کنه و ته دیگ ببنده، سپس حرارت رو کم میکنیم و 45 دقیقه تا یک ساعت زمان میدیم تا غذا بپزه و آماده بشه. بعد از این مدت شعله رو خاموش کرده و 5 دقیقه زمان میدیم. سپس ته چین رو داخل یک ظرف مناسب برمیگردونیم و با زرشک و خلال بادام و پسته تزئین میکنیم و نوش جان

توی این مقاله طرز تهیه یه غذای خوشمزه به نام ته چین گوشت و بامجون رو یاد گرفتیم امیدوارم بپزی و از خوردنش لذت ببری. اینجا میتونی دستور آشپزی های زیادی رو ببینی و ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی