|

زیباترین فرش های جدید پذیرایی / بعد از دیدن اینا فرشتون بد از چشمت میفته نگی نگفتی

در این مقاله نمونه هایی از فرش های جدید پذیرایی رو نشون دادیم و یه سری نکات برای انتخاب هر چه بهتر اون ها براتون شرح دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن یه دکور خوب این روزا برای همه مهم و دارای اهمیت هست چرا که بالاخره دیگه دوره ی قدیم نیست که هر کسی هر جور عشقش کشید خونه بچینه چون این روزا مهمه که شما طبق اصول و قواعد دکوراسیون خونتون رو زیبا کنید و خب با وجود منابعی هم که در دسترس همه قرار داره انجام این کار اونقدرا که باید و شاید سخت به نظر نمیرسه و شما حتی اگر یه چرخ هم توی اینستاگرام بزنید با هزارن پیج در خصوص دیزاین و دکور خونه مواجه میشید که موضوعات مختلفی مثل بهترین رنگ فرش آشپزخانه تا نحوه ی چیدمان مبل در خونه های مختلف با نقشه ی متفاوت رو در اون ها توضیح میدن.

حالا ما هم میخواهیم به میزان سهم خودمون در این مقاله در خصوص فرش براتون صحبت کنیم و یه سری اطلاعات به شما بدیم چرا که این سری از مقالات ما به فرش مرتبط هست که جزء وسیله های بزرگ در هر خونه ای بشمار میاد و حسابی هم توی چشمه بنابراین شما باید در دیزاین و چیدن اون حسابی حواس جمع باشید. خب فرش برای هر قسمتی از خونه ی ما ایرانی ها ضروریه از فرش جلو سینک ظرفشویی بگیر تا پادری های متنوع و البته بزرگترین فرش در منزل یعنی فرش پذیرایی که باید حسابی شیک باشه چرا که انتخاب بقیه ی فرش ها برای قسمت های دیگه ی خونه بهش به این آیتم بستگی داره، پس به همین علت ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله در خصوص این وسیله صحبت کنیم و چند نمونه از فرش های جدید پذیرایی رو بهتون نشون بدیم که امیدواریم براتون مفید باشه، پس با ما همراه باشید.

فرش های جدید پذیرایی

موقع خرید فرش های جدید پذیرایی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خیب این موضوع بسیار واضح هست که شما باید در هنگام خرید هر وسیله ای یه سری از چیزها رو راجبش بدونید تا بتونید با دانش خودتون بهترین مدل رو انتخاب کنید بنابراین برای خرید فرش هم بهتره قبل از این که روانه ی بازار بشید نکات زیر رو بدونید تا خرید بهتری داشته باشید:

برای انتخاب فرش پذیرایی نکته ای که باید توجه حسابی به اون داشته باشید سبک سالن پذیراییتون هست یعنی در صورتی که خونه ی شما دارای یه دکور کلاسیک هست هرگز نباید به سراغ خرید یه فرش مدرن برد چون انگار یه مرد کتش رو با دامن بپوشه و یا برعکس یعنی در صورت مدرن بودن دکور که روی سادگی تاکید داره شما نباید به سراغ یه فرش کلاسیک با طرح و نقش شلوغ برید.

در صورتی که دکور مدرن باشه میتونید از فرش های سنتی بهره بگیرید اما دقت کنید که برای پذیرایی این مدل از خونه ها فرش کلاسیک اصلا توصیه نمیشه.

در صورتی که بچه ی کوچیک دارید و یا حیان خانگی بهتره کمه بیخیال خرید فرش های روشن مثل کرم بشید چون در این فرش ها هر کثیفی که روشون ایجاد بشه به چشم میاد در حالی که اگر تیره باشن و خیلی هم در معرض کثیف شدن قرار داشته باشن ولی خب این موضوع اونقدار توشون به چشم نمیاد.

در صورتی که متراژ خونتون کوچیکه فرش رو متناسب با ابعاد اون انتخاب کنید و بهتره که همه ی خونه ی رو فرش نکنید چون اینطوری فضا رو خفه و دلگیر به چشم میارید و حتی باعث کوچک تر دیده شدن اون میشید.

فرش های جدید پذیرایی

فرش های جدید پذیرایی

فرش های جدید پذیرایی

بهترین رنگ فرش های جدید پذیرایی

موقع انتخاب رنگ فرش برای پذیراییتون بهتره که به سراغ روانشناسی رنگ ها برید مثلا رنگ های گرمی مثل نارنجی و قرمز باعث میشن که جنب و جوش فضا بیشتر بشه اما خب امکان هم داره که بعد از گذشت یه مدت زمانی حس ناامنی بهتون منتقل بشه و یا رنگ های سردی مثل آبی هم تعادل رو توی فضا به وجود میارن ولی ممکن که بعد از یه مدت اون ها هم حس افسردگی رو به شما منتقل کنن، بنابراین شاید الان بپرسید که خب تکلیف ما چی خواهد بود که باید بگیم شما باید سعی کنید که از هر دو گروه بهره گرفته و اون ها رو ترکیب کنید تا یه جورایی این به اون در بشه! مثلا اگر یه فررش آبی دارید میتونید یه گلدون نارنجی هم در کنارش داشته باشید تا هم دیگه رو خنثی کنن.

فرش های جدید پذیرایی

فرش های جیدی پذیرایی

فرش های جیدی پذیرایی

چیدمان فرش پذیرایی

دقت کنید که اگر شما بهترین فرش رو هم خریداری کرده باشید ولی در صورتی که که نتونید اون رو به خوبی در فضا جا بدید و براش دیزاین خوبی در نظر نگیرید در نهایت به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید به عنوان مثال برای این که یه چیدمان خوب داشته باشید بد نیست که بدونید شما باید فرش رو در اندازه ی ای انتخاب کنید که پایه های جلویی مبلمانتون روی اون قرار بگیره تا هم فرش مدام سر نخوره، هم پاتون موقع نشستن روی مبل با زمین خشک و سرد برخورد نکنه و هم فضاتون بزرگ تر دیده بشه یا نکته ی دیگه این که فرش های شما حتما باید با دیوار فاصله داشته باشن حتی اگر خونتون خیلی کوچیکه که در این مدل خونه ها بین دیوار و فرش باید بیست سانتیمتر فاصله و در خونه های بزرگ بین این دو باید حداقل 45 سانتیمتر فاصله باشه.

فرش های جیدی پذیرایی

فرش های جیدی پذیرایی

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی