|

کیسه برنج عزیزتو باز کردی دیدی شپشک داره توش میلوله؟ / با این ترفندا راحت از بین میرن

برنج ها اگر در حجم بالا باشن احتمال اینکه شپشک بزنن زیاده اما خب ترفندای از بین بردن دارن که در این مطلب با این ترفند ها آشنا خواهمی شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا برای شما هم پیش اومده که یه علمه برنج براتون سوغات رسیده و یا اینکه اصلا خودتون دلتون خواسته و خریدین و حالا که رسیده خونه موندین کجا بزارین و چیکارش کنین که حشره نزنه. بله درسته برنج خام میتونه به زیبایی با قرار پیری در فضای نامناسب حشره ای بزنه به نام شپشک. شپشک ها برای بدن انسان مضر نیستند و نمیتونن باعث بیماری خاصی در بدن انسان بشن اما قطعا حضورشون در یک خوراکی هم اصلا قابل پذیرش نیست. 

خیلیا بر این فرض هستند که اگر یک برنج شپشک زد باید بریزیمش بیرون و دیگه قابل استفاده نیست که خب باید بگیم سخت در اشتباهید و اصلا چنین کاری نکنید. بلکه بیاین و با ترفندای ساده از شر اونها خلاص بشید و برنجتون رو تمیز و پاکیزه کنید. حالا چجوری؟ اینجوری که قراره ما بگیم؛ پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید تا برنجی مثل روز اول تحویل بگیرید.

Untitled

پهن کردن برنج تو جای خنک

وقتی شما شپشک رو داخل برنج می بینید ممکنه خیلیا بهتون بگن برای از بین بردن اونها برنج رو جلوی آفتاب پهن کنید. اما خب باید بگیم این پیشنهاد نه تنها شپشک رو از بین نمیبره، بلکه باعث آسیب رسوندن به دونه های برنج هم میشه. چرا که گذاشتن طولانی مدت برنج زیر نور آفتاب میتونه دونه های برنج رو پوک کنه. فراموش نکنید که علاوه بر از بین رفتن برنج ها، آفتاب کاری برای شپشک ها انجام نمیده. چرا که اتفاقا این حشرات موذی گرمت دوست نیز هستند و وقتی اونها رو در مقابل گرمای آفتاب قرار میدید از شما تشکر هم میکنن و داخل همون برنج حسابی حموم آفتاب می گیرن! پس چاره چیه و بادی چیکار کنیم؟

بهترین راه اینه که برنج رو تو یه جای خنک و سایه پهن کنید. اگر بتونید برنج رو مقابل کولر پهن کنید که خب خیلی عالیه. اینجوری می بینید که تمامی شپشک ها از سرما فراری شده و از برنج خارج میشن. در ادامه نیز از تجربیات اگه بخوایم بگیم بهتره یادآوری کنیم که در نهایت برای از بین بردن شپشک های فرار کرده، از حشره کش استفاده کنید و تمام.

Untitled

از نمک استفاده کن که بهترینه 

برای از بین بردن یا بهتره بگیم برای جلوگیری از بیشتر شدن و رشد شپشک های برنج از نمک می تونید استفاده کنید. بدین منظور اول برنج شپشک زده رو تو یه جای خنک پهن کرده و پاک کنید. بعد از این عمل ممکنه که ببیند همچنان تعدادی شپشک و یا کرم درش باقی بمونه که خب برای جلوگیری از رشد اونها می توانید از نمک استفاده کنید.

به همین منظور در همون حال که برنج رو خالی کردین یه کیسه برنج داخلش بریزید و حسابی با هم مخلوطش کنید. بعد برنج رو بریزید تو یه کیسه نخی و تو یه جای خنک نگهداری کنید. بدونید که وجود نمک تا حد زیادی جلوی رشد شپشک ها رو میتونه بگیره. 

rice-weevil

از موادی که بوهای تند دارن غافل نشو

اگر داخل برنج شپشک دیدین بهتره که ابتدا برنج رو پاکسازی کنید و سپس داخلش مواد بودار قرار دهید. مثلا به عنوان مثال میشه که یک حبه سیر رو رنده کرده و لا به لای برنج بریزید. بوی سیر جلوی رشد شپشک ها و میگیره که البته باید تذکر بدیم بوی سیر نمیتونه شپشک ها رو بکشه، بلکه در صورت امکان اونها رو فراری میده و یا مانع از تکثر و بیشتر شدنشون میشه. بنابراین بهتره که قبل از استفاده از سیر، برنج رو یا از طریق پهن کردن در جای خنک یا پاک کردن تا حد زیادی از شپشک پاکسازی کنید.

از دیگر موادی که برای جلوگیری از شپشک میشه استفاده استفاده از موادی مثل دارچین، فلفل تند و نعنا می باشد. این مواد نیز به خاطر بوی تندی که دارن میتونن در دور نگهداشتن شپشک موثر باشند.

orginal (1)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها