|

طرز تهیه میگو پلوی اعیونی و خوشمزه؛ اینجوری این غذا رو شاهانه بپز و از خوردنش لذت ببر

توی این مقاله یه غذای خوشمزه دریایی به نام میگو پلو رو یاد میگیری که بهش هواری پلو هم میگن. سریع آماده میشه و طعم بینظیری داره، امتحانش کن!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هر نقطه از ایران، با کلی غذاهای لذیذ و خوشمزه شناخته میشه... شمال با باقالاقاتق و ترش شامی و... شرق با آش های مختلف و خوش عطرش، غرب با کوفته تبریزی، خورشت خلال و... و جنوب ایران هم با غذاهایی پرادویه و جذاب که یکی از یکی خوشمزه تر هستن! اکثر غذاهای استان های جنوبی ایران، خوراک های دریایی محسوب میشن که علاوه بر طعم و مزه عالیشون، پر از خاصیت هم هستن. توی این مقاله میخوام یه غذای جنوبی به نام میگو پلو رو بهت یاد بدم که بهش هواری پلو هم میگن. تا آخر همراهم باش شاید خوشت اومد و واسه ناهار امروزت پختی!

meygupolo6

مواد لازم برای پخت میگو پلو

برنج 3 پیمانه

میگو 15 عدد

گوجه فرنگی متوسط 3 عدد

پیاز بزرگ یک عدد

سیب زمینی متوسط یک عدد

لیمو تازه یک عدد

نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

روغن به اندازه لازم

زیره سیاه یک قاشق چایخوری

تخم گشنیز یک قاشق چایخوری

meygupolo4

باید بگم که این میزان مواد اولیه برای 3 نفر کافی هست. تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای این غذا رو براشون بپزی، این مقدار مواد رو کم یا زیاد کنی.

طرز تهیه میگو پلو

مرحله اول

پیاز رو نگینی خرد کن و داخل ماهیتابه و روغن سرخ کن. بعد از اینکه پیازها طلایی شد، سیب زمینی ها رو که خرد کردی بهش اضافه کن و با حرارت زیاد کمی تفت بده. نصف ادویه ها رو داخل ماهیتابه بریز و یک دقیقه تفت بده تا حسابی عطرشون دربیاد. گوجه فرنگی ها رو که با گوشتکوب برقی کاملا پوره کردی (رنده کنی هم خوبه)، اضافه و مخلوط کن. الان دیگه میتونی حرارت رو کم کنی. تمام این مرحله با حرارت بالا باید انجام بشه پس حواست رو جمع کن که پیازها نسوزه!

meygupolo2

مرحله دوم

یک ماهیتابه کوچیک رو روی شعله زیاد گاز قرار بده، مقداری روغن و بقیه ادویه ها رو داخل اون بریز و 15 ثانیه بعد میگوها رو اضافه کن. هم بزن و بعد از یک دقیقه آب نصف لیمو رو اضافه و خوب مخلوط کن. حالا ماهیتابه رو از روی حرارت بردار. نکته این مرحله اینه که حرارت زیاد باشه و میگوها مدت زیادی روی حرارت نمونن!

meygupolo8

مرحله سوم

مخلوط میگو و ادویه ها رو به پوره گوجه فرنگی و سیب زمینی اضافه کن و هم بزن. بعد از این مرحله، برنج شسته شده رو داخل قابلمه بریز و حدود 45 دقیقه با حرارت کم بهش زمان بده تا پلو میگو دم بکشه. این غذا بافت خیلی خوبی داره و در کنار ترشی انبه و سبزی خوردن ترکیب بی نظیری رو میسازه که مزه ش هیچوقت از یادت نمیره!

meygupolo1

امیدوارم این غذای عالی جنوبی رو درست کنی و از طعم و مزه خوب اون در کنار عزیزانت لذت ببری. توی سایت شایانیوز کلی دستور غذای عالی از همه نقاط ایران داریم که میتونی اینجا ببینی و هر کدوم رو که بیشتر دوست داشتی واسه خودت درست کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی