|

سانسوریام برگاش هی خراب میشن من که خوب بهش میرسم چیکار کنم؟ اینجوری نجاتش بده / 6 راه

شاید شما هم تجربه دیدن حال بد سانسوریا رو داشته اید اما نمیدونید دقیقا چشه و از کجاش ناراحته که در این مطلب یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی هم از یه طرف خیلی خیلی حس دلبرانه و خوبیه و به آدم یه انرژی خوشایند مسئولیت پذیری میده، هم اینکه گل های آپارتمانی اونقدری ظریف و ناز نازی هستند که به قولی اگه ذره ای جاشون رو تغییر بدی باهات قهر میکنن و میمیرن! یکم قدیم تر تو خونه های ویلایی کلی گل و بلبل می دیدیم، اما خب مدتی این گل های جذب طبیعی از خونه ها جمع شدن و جاشون رو دادن به گل های مصنوعی! گذشت و گذشت تا اینکه دوباره چن سالی میشه که گل های آپارتمانی طبیعی اومدن رو بورس و تو هر خونه ای که میری می بینید یک یا چند گل و گیاه وجود داره که خب پتوس و سانسوریا هم از معروف تریناشون هستن. 

همه میگن سانسوریا و پتوس از دست گل های خیلی راحتی هستن که نگهداری ازشون کار خیلی سختی نیست و تو هر خونه ای به راحتی میتونن مهمون بشن. در حالی که شاید برای شما هم پیش اومده باشه که هر جور به سانسوریا جانتون رسیدگی می کنید باز هم حالشون خوب نیست، این گیاه هم مراقبت های خاص خودش رو داره و ئدذست به مانند هر موجود زنده ای اگه از یه جاییش طوریش باشه، سلامتش میلنگه.

خب تو چنین شرایطی احتمالا شما میگین من از گیاه شانس ندارم. هر کار میکنم بازم سانسوریام حالش خوب نیست که خب باید بگیم که گیاه شما مقاومت خوبی داره و به طور ناگهانی و الکی خراب نمیشه، بلکه حتما یه طوریش هست. در ادامه آشنا میشیم با موضوعاتی که حال سانسوریا رو بد میکنه.

سانسوریا

1- خانوم چان برگ های سانسوریا رو غبارپاشی نکن

احتمالا شما هم تو اینستاگرام و تلویزیون زیاد دیدین که با آبپاش به برگ های گلها آب میپاشن. در اینجا باید بهتون بگیم که شاید فکر کنید شما هم باید این کارو انجام بدین و همه گیاهان نیاز به غبارپاشی دارند و هر وقت که خاکشون رو خیس می کنید حتما باید با اسپری به برگاشون رطوبت برسونید، اما این فکر کاملا اشتباهه. در واقع سانسوریا گیاه رطوبت‌ دوستی نیستش و اگه به برگاش آب بپاشین نه تنها خوشش نمیاد، بلکه به مرور از بین هم خواهد رفت! شما اونقدری باید دقت کنید که حتی اگه به اشتباه هم برگهای این گیاه نمدار شد اونها رو با دستمال نرم خشک کنید.

سانسوریا

2- به سانسوریا طفلکی کود 20-20-20 نده!

فراموش نکنید که کود سه 20 برای همه گل و گیاه ها مفید نیست. مخصوصا اون دتس از گل هایی که گوشت ندارند مثل سانسوریا، تجمع بیش از اندازه آب رو برگاشون باعث خراب شدن اونها خواهد شد. شما فکر می کنین با کوددهی دارین به گیاهتون میرسین، در حالی که واقعیت چیز دیگست و شما حکم مرگش رو امضا کرده اید!

برای سانسوریا باید از کود 105210 ، کود ریشه‌ زایی و هیومیک اسید استفاده نمایید.

سانسوریا

3- یادت نره با سنگ های تزئیناتی خوشگلش نکنی

خب خیلی از خانوما دوست دارن تا گلشون از اونچه که هست خوشگلتر بشه، شاید استفاده از پوکه و سنگ‌ های تزیینی به گلدون شما زیبای ببخشه اما در حقیقت از طرفی هم داره عمر گیاه طفلی رو کم میکنه! سنگ‌ ها و پوکه‌ های تزیینی باعث دیرتر خشک شدن خاک میشن و همین امر ریشه‌ های گیاه و ریزوم‌ هاش رو دچار پوسیدگی خواهد کرد. سانسوریا ب میزان کافی خوشگله و نیازی نیست به فکر زیبایی بیشترش باشید، بلکه به فکر تغذیه مناسب گیاه و عمر طولانیش باشید که مهمتره!

سانسوریا

4- واسش یه گلدون بزرگ نخر

خانوم جان بحث جای گل هم خیلی اهمیت داره و بهتره که از گلدون های خیلی بزرگ و استوانه‌ ای برای سانسوریای زیبا استفاده نکنید. شاید ظاهر قشنگ تری به خونه و یا دفتر کار شما هدیه بده، ولی از اونجایی که خاک بیشتر و در نتیجه رطوبت بیشتری داره به مرور ریشه‌ گل دچار پوسیدگی خواهد شد و به این شکل سرعت رشد گل پایین و پایین تر میاد. اگر دلتون میخواد با گلدون بزرگ خونتون رو زیباتر کنید، گیاه رو تو یه گلدون کوچیکتر قرار بدید و گلدون کوچیک رو برای رسیدن به زیبایی دلخواه در یک گلدان بزرگتر بزارید! این روش سلامت سانسوریا رو هم به خطر نمیندازه!

سانسوریا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی