|

اگه تا حالا تعلل کردی وقتشه رو سلامت جسم و روانت کاری کنی؛ با یوگا زندگی قشنگتر میشه

اگه از فواید یوگا باخبری ولی هنوز دست به کار نشدی، این مقاله رو تا آخر بخون تا بدونی میتونی توی خونه و خیلی راحت این ورزش رو انجام بدی.

لینک کوتاه کپی شد

دیگه همه جهان میدونن که یوگا کردن خیلی ضروریه و اثرات مثبت زیادی روی زندگی و بالا بردن سطح انرژی شون داره. شاید قبلا فقط سالمندان و با توصیه پزشک ورزش یوگا رو انجام میدادن ولی این روزا دیگه پیر و جوون نداره و آدما توی همه رده های سنی به ورزش یوگا میپردازن.

yoga3

اگه از فواید یوگا باخبری ولی هنوز دست به کار نشدی، این مقاله رو تا آخر بخون تا بهت بگم نیازی نیست هر روز تا باشگاه بری و میتونی توی خونه و خیلی راحت این ورزش رو انجام بدی و اثرات مثبتش رو توی زندگیت ببینی.

یوگا واقعا با آدم چیکار میکنه؟

یکی از اساسی ترین فواید ورزش یوگا، اثر اون در ایجاد آرامش و کاهش اضطراب‌های روزانه افراده. مطالعات ثابت کردن که یوگا باعث کاهش ترشح هورمون استرس (کورتیزول) میشه و در نتیجه و به مرور زمان حس ‌های ناخوشایندی مثل خشم، استرس، خستگی و افسردگی رو کاهش میده.

yoga7

آگاهی بخشی که انجام مستمر یوگا به همراه داره باعث میشه تا هر لحظه متوجه خودت و عواطف و احساساتت باشی و به مرور، بتونی از زیاد خوردن، زیاد صحبت کردن و به طور کلی افراط و تفریط کردن در کارهای مختلف دست برداری.

yoga2

آساناهای یوگا اگه درست و با آگاهی انجام بشن، بدن رو منعطف و قدرتمند میکنن و این قدرت و انعطاف جسم و ذهنی سالم و سبک رو به همراه داره. باید بگم فواید یوگا بیشماره و باید اون رو مستمر انجام بدی تا اثرات مثبت زیادش رو در زندگیت ببینی.

برای شروع یوگا توی خونه به چی نیاز داری؟

اولین شرط برای شروع یوگا توی خونه، همت و اراده س. اینکه عزمت رو برای بالا بردن سطح سلامتی جسم و روحت جزم کنی موضوع مهمیه.

yoga5

در قدم بعدی یه فضای تمیز و ترجیحا نورگیر رو توی خونه ت انتخاب کن. بعد از این نیاز به یه دست لباس راحت داری و یه زیرانداز تقریبا نرم که روی اون حرکات رو انجام بدی.

از مربی آنلاین یا اپ های یوگا استفاده کن

بعد از دوران کرونا، آموزش آنلاین خیلی باب شد و این روزا خیلی از مربی های یوگا از سراسر دنیا کلاسهای آنلاین برگزار میکنن. میتونی جستجو کنی و یه مربی خوب پیدا کنی.

yoga6

راه راحت تری هم هست و اون استفاده از ویدئوهای یوتیوب و یا اپ های بیشماریه که در این زمینه وجود داره. پیدا کردن فیلم های خوب توی یوتیوب و یا یه اپ مناسب، کار خیلی سختی نیست.

در انتهای آساناها، مراقبه کن!

وقتی حدود یک ساعت حرکات مختلف یوگا که با توجه به سطح آمادگی بدنیت انتخاب کردی، رو انجام دادی بهتره همراه با یه موسیقی آرامش بخش، چند دقیقه چشمات رو ببندی و به درونت بری و حالت بدن، افکار و احساساتت رو مشاهده کنی.

yoga4

تبریک میگم! تو موفق شدی یک جلسه فوق العاده یوگا توی خونه داشته باشی و برای سلامتی جسم و روانت قدم مثبتی برداری. اگه به آراستگی و تناسب اندامت اهمیت میدی، این مطالب سایت رو هم بخون و ازشون استفاده کن.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی