|

سرامیک و پارکت شده خز و تکراری / با کفپوش اپوکسی از دستشویی تا پذیرایی رو لاکچری کن

اگر شما هم دلتون یه کفپوش جذاب و مدرن میخواد که هیشکی تا حالا نزده، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با کفپوش اپوکسی آشنا بیشن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو خونه خیلی آیتما مهمه تا یه خونه بشه یه خونه جذاب و همچی تموم. آخه میدونید که تو هر خونه ای یکسری لوازم ضروری هستش و یکسری هم نیمه ضروری. در واقع هیچ وسیله ای تو خونه نمیتونه اصلا استفاده نشه و حتی قاب عکسی که روی دیوار چسبیده و هیچ کاربردی برامون نداره، باز کاربرد داره و کارشم اینه که خونه رو خوشگلاسیون کنه و بهش روح و دیتیل ببخشه. اما همیشه هم این لوازم نیستند که اهمیت دارند و خیلی آیتما مثل سقف های خاص و طرحدار، و یا کاغذ دیواری و شاید هم کفپوش میتونن تو خوشگل شدن و نشدن یه محیط تاثیرگذار باشند. در این مطلب قراره راجب یک سبک کفپوش صحبت کنیم که خب کمتر کسی اسمش رو شنیده اما قطعا بار ها اون رو تو جاهای مختلف دیدین و نمیدونستین این دیگه چه مدلشه!

آخه یکم عجیبه. چرا چون نقطه اتصال نداره و یکدست کشیده شده رو زمین! اما چجوری؟ موادش از چی و چجوری زده میشه به کف؟! کفپوش ها همگی دارای خط های اتصال هستند. سرامیک و کاشی و سنگ و پارکت و … همگی دارای خط هستند اما کفپوش اپوکسی چنین چیزی رو نداره و مثل یه صفحه صاف و صیقلی زیر پامون گذاشته میشه. تازه طرح ها و رنگ های به شدت جذابی هم داره و میتونه در انواع براق و معمولی دیده بشه. 

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی چیست؟ اصلا چه ویژگی داره؟

اپوکسی اسم یه جور کفپوش جدیده که روی سطوح ساختمانی اعم از بتنی، موزاییکی، سنگی، چوب و … با مایعی از رزین اپوکسی ساخته و به ضخامت حدود ۱ تا ۵ میلیمتر اجرا میشه. اگوکسی بعد از خشک شدن در واقع سطحی شفاف، صیقلی و بدون درزی ایجاد میکنه که میتونه خیلی جذاب باشه. این رو همونطور که گفتیم میتونید در انواع رنگ و طرح ها اجرا کنید.

از خصوصیات منحصر به فرد این سبک کفپوش جدید میشه به دوام بالایی که داره و تغییر شکل کمش در مرور زمان اشاره داشت که خب اینها هم گزینه هایی خوبن. به نوعی اگه بخوایم یه کفپوش ایده آل که بادوام و زیبا و مقاوم و البته بهداشتی هستش معرفی کنیم، قطعا کفپوس اپوکسی گزینه پیشنهادیه ماست. این نوع کفپوش چون راحت شستشو میشه و آلودگی و لکه رو هم به خودش نمیگیره، میتونه آیتمی مناسب برای ساخت محیط‌ های ایزوله حساس باشه. اپوکسی تقریبا روی همه سطوح قابل اجرا هستش، ولی خب باید در شرایطی خاص عمل آوری بشه که در ادامه نمونه ای از آن را مشاهده می کنید. 

میزان مقاومت کفپوش اپوکسی چقدره؟ سنگینی ها رو تحمل میکنه؟

حالا جدا از اینکه این سبک کفپوش برای خونه و ساختمان ها میتونه خوشگل و کاربردی باشه، در مقابل هر چیز متحرک هم مقاومت خوبی داره که خب قاعدتا هر کفپوشی که به راحتی ساییده و یا خراشیده نشه میتونه یه گزینه مناسب برای محیط کاربری ستختما و دیگر فضاها باشه.

البته که معمولا نمیشه یه طور دقیق در رابطه با ماندگاری و مقاومت کفپوش اپوکسی صحبت کرد و برای نظر دهی دقیق تر باید میزان بر وئ سنگینی که در اون محیط ایجاد میشه رو بررسی کرد. 

کفپوش اپوکسی یه گزینه ایده آل برای فضا هاییست که رفت و آمد و تردد زیاده. قطعا بهره‌ مندی از کفپوشی که در برابر هر نوع ترافیک مقاومه، میتونه یه حس آرامش و اعتماد القا کنه و میتونیم بگیم کف سازی اپوکسی خیال شما رو از بابت مقاومت و موندگاری آسوده میکنه، چرا که بر پایه رزین‌ های پلیمری می باشد.

کفپوش اپوکسی

مزیت های گفته نشده کفپوش اپوکسی

- کفپوش های اپوکسی در مقابل بسیاری از مواد اسیدی و حلا میتونه مقاومت کنه و به همین دلیل استفاده از آن در محیط های آزمایشگاهی میتونه خیلی خوب باشه.

- به دلیل اینکه نفوذ در این نوع کفپوش غیر ممکنه و درز نداره، خب نگهداری ازش نسبت به سایر کفپوش ها راحته.

- به دلیل ضریب گرمایی خاصی که داره، با سیستم گرمایش از کف ساختمان میتونه خیلی خوب هماهنگ بشه و به همین دلیل با استفاده از اپوکسی و سیستم گرمایش از کف، میشه هم در مصرف انرژی صرفه‌ جویی کرد و هم اینکه با حذف شوفاژ فضای بیشتری رو در محیط داشت.

- این مواد دارای افزودنی هایی هستش که باعث میشن از لیز خوردن جلوگیری بشه و مواد آنتی باکتریال و … که خب همگی میتونن ویژگی باشن.

- از طرفی هم این پوشش اشتعال ناپذیره و برای محیط هایی مثل زیرزمین و پارکینگ و … میتونه ایده آل باشه.

کفپوش اپوکسی

معایب کفپوش اپوکسی چیه؟

- به دلیل سختی و سبکی که داره صدای راه رفتن ممکنه روش خیلی منعکس بشه که البته اون هم با یک سری افزودنی ها درست میشه اما در مجموع برای محیط هایی که نیاز به آرامش و سکوت دارن مثل کتابخونه توصیه نمیشه.

- اگه سیستم گرمایش از کف نباشه به شدت سطح سردیه.

- در مقابل باقی کفپوش ها، از گران ترین ها محسوب میشه.

- باید توسط نیروی حرفه ای انجام بشه تا حباب نگیره و از طرفی هم اگر سیستم گرمایشی زیرش دچار مشکل بشه باید به طور کل کنده بشه و در صورت جایگزین هم رد قبلیه میمونه.

کفپوش اپوکسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها