|

مهاجرت به سوئیس / خیلی ها آرزوشونه یه شب تو رویا این کشورو ببینن رفتن که دیگه جای خود

این روزا خیلی ها هستن که متقاضی مهاجرت به سوئیس هستن که شرایط و راه های مختلفی داره، شما با خوندن این مطلب مناسب ترین اون ها رو پیدا میکنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه مهاجرت تبدیل شده به یه امر عادی و ولی همچنان سختی های خودش رو داره یعنی شاید در حرف بسیار راحت باشه ولی تا وقتی که یه نفر بخواد اقامت کشور مورد نظرش رو بگیره باید یه جورایی هفت خوان رستم رو رد کنه ولی خب در نهایت وقتی این اتفاق میفته مسلما با وجود این که فرد به هدف و آرزوش رسیده با خودش میگه که میارزیده. حالا در طول این مقاله قصد داریم که راجبه مهاجرت به سوئیس براتون توضیحاتی ارائه بدیم چرا که این روزا این کشور به یکی از مقاصد بزرگ مهاجرتی تبدیل شده که سالانه مهاجران زیادی رو به سمت خودش میکشونه که خب در ادامه میگیم چرا.

در خصوص مهاجرت به سوئیس اول یه توضیحاتی در رابطه با این کشور باید بهتون بدیم؛ سوئیس از جمله کشورهای ثروتمند واقع شده در اروپای غربی هست و با کشورهایی مثل فرانسه، اتریش، ایتالیا و آلمان مرز مشترک داره. پایتخت این کشور زیبا شهر برن هست و دو شهر زوریخ و ژنو اون از لحاظ قدرت اقتصادی که دارن در جهان شناخته شده هستن. توی این کشور چهار تا زبون به رسمیت شناخته میشه که عبارتند از فرانسوی، آلمانی، رومانی و ایتالیایی. واحد پول این کشور فرانک سوئیس هست و دین اکثریت و اصلی مردم مسیحیته. حالا در ادامه قصد داریم که روش ها و شرایط مهاجرت به سوئیس رو براتون شرح بدیم.

مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

در صورتی که از اون دسته از افرادی هستید که قصد دارید برای مهاجرت به سوئیس از طریق شغلی اقدام کنید باید بهتون تبریک بگیم چون انتخاب درستی کردید و یکی از بهترین راه ها برای دریافت اقامت این کشور رو پیش رو دارید. البته که این راه برای شهروندان اروپایی راحت تر خواهد بود ولی در صورتی که شما هم یه برنامه ریزی دقیق برای این منظور داشته باشید مسلما موفق خواهید شد. اولین موضوع که در این رابطه وجود داره دریافت جاب آفر یا همون پیشنهاد شغلی از یه کارفرمای معتبر هست که باید قبل از این که شروع به استخدام شما کنه رسما این موضوع رو به مقامات سوئیسی اطلاع بده.

چرا که شما به عنوان یه شهروند خارج از اتحادیه ی اروپا و EFTA  ملزم به دریافت مجوز اقامت و کار قبل از مهاجرت به سوئیس هستید و باید این نکته رو در نظر بگیرید که مهاجرت به این کشور تحت عنوان نیروی کار  سهمیه بندی داره و کارفرمایه آینده ی شما باید به دولت این موضوع رو که متقاضی برای شغل خالی که برای شما در نظر گرفته شده داخل خود کشور و یا اتحادیه ی ارپا وجود نداره. در صورتی که به مدت ده سال در این کشور کار کنید و مالیاتتون رو پرداخت کنید میتونید موفق به دریافت اقامت دائم اون بشید البته که این زمان برای شهروندان اتحادیه ی اروپا پنج سال هست.

مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل

دلیل این که خیلی ها سوئیس رو برای مهاجرت تحصیلی انتخاب میکنن ارزشمندی نظام آموزش این کشور و پایین بودن هزینه های تحصیل در اون هست و با این حساب میشه گفت که یکی از راه های پر تقاضا و آسون برای مهاجرت محسوب میشه. نظام آموزش در سوئیس بولونیایی هست. شرایط آموزش رایگان برای شهروندان سوئیسی فراهمه و مدت نه ساله داره و البته که اجباری هم هست. باتوجه به این که گفتیم چندین زبان در این کشور به رسمیت شناخته میشن بنابراین زبان آمورزش هم در این کشور چند زبانه و به زبان های فرانسوی، آلمانی، رومانیایی و ایتالیایی هست البته زبان آموزشی توی مدارس و انشگاه های خصوصی این کشور انگلیسیه.

مسئله ای که قبل از مهاجرت به سوئیس از این طریق باید محقق بشه دریافت یه نامه پذیرش تحصیلی توسط دانشجو از یکی از دانشگاه های واقع در این کشور هست که بعد تازه روند اخذ ویزای تحصیلی به گردش بیفته. این رو هم بگیم که در صورتی که فردی علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی و یا دندونپزشکی باشه باید یه سری الزامات و قوانین رو که توسط دولت تنظیم میشن رو قبول کنه. سال های تحصیلی در مقاطع مختلف عبارتند از: کارشناسی به مدت سه سال، ارشد به مدت دو سال و دکتری به مدت چهارسال.

مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج

یکی از راه هایی که در بین راه های ذکر شده برای مهاجرت به سوئیس خیلی آسون هست مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج هست. در این شیوه در صورت ازدواج یک فرد خارجی با یک شهروند سوئیسی پس از گذشت سه الی چهار سال از این ازدواج فرد خارجی بدون این که نیاز داشته باشه که آزمون زبان شرکت کنه و تنها با داشتن یه سری شرایط میتونه برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنه که این شرایط به شرح زیر هستن:

  • رعایت و پیروی از قوانین این کشور
  • ادغام و تطبیق دادن خود با شیوه زندگی سوئیسی
  • اثبات این موضوع که فرد خارجی هیچ گوه خطری برای امنیت خارجی و یا داخلی این کشور نداره

حداقل سن برای مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج 18 سال هست و باید هر دو طرف ازدواج مجرد باشن. ازدواج در صورتی مورد قبول واقع میشه که در حضور مامور مهاجرت توی مکان شهرداری و یا اداره ی مهاجرت برگزار بشه. بعد از این موضوع فرد سوئیسی باید برای همسر خارجی خودش تقاضای ویزای الحاق به خانواده بده و البته که باید فرد سوئیسی درآمد کافی و شغل خوب داشته باشه تا بتونه از پس تمام هزینه های زندگی خودش، همسرش و در صورت داشتن فرزند زیر 18 سال بر بیاد.

مهاجرت به سوئیس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی