|

مهاجرت به هلند؛ تو این کشور آدمه بیکار وجود خارجی نداره و اوضاع کار و بار حسابی رواله

مهاجرت به هلند راه های متفاوتی داره که با توجه به شرایطی که دارید باید تصمیم بگیرید که کدوم راه برای شما مناسب تر هست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مهاجرت در دنیای امروزی و در جامعه ی ما به یکی از اهداف تبدیل شده چرا که خیلی ها موفقیت و پیشرفت بیشترشون رو در این امر میبینن و به نظرشون این موضوع بیشتر به نفعشون خواهد بود ولی خب موضوعی که وجود داره اینه که شما باید مزایا و معایب رو با هم بسنجید در این مورد و اون رو در کفه های جدای ترازو بذارید و بعد تصمیم بگیرید. بگذریم برسیم به موضوع این مقاله که مهاجرت به هلند هست یکی از کشورهای اروپایی که به علت داشتن مردم خونگرم و مهربان به یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت تبدیل شده و سالانه افراد زیادی به این کشور کوچ میکنن.

در خصوص مهاجرت به هلند بگیم از این کشور که بین آلمان و بلژیک قرار گرفته و پایتختش آمستردامه ، طبق آخرین آماری که وجود داره جمعیت این کشور 17 میلیون نفره. هلند رو میشه از جمله کشورهایی دونست که مردم اون رضایت از زندگی بالایی دارن و طبق اطلاعات جمع آوری شده در سال گذشته هلند تونسته رتبه ی پنجم رو در بین شادترین کشورهای جهان به خودش اختصاص بده و بنابراین در صورتی که میخواهید به یه کشور که آینده ی شما رو حتی از نظر روانی به طور نسبی میتونه تضمین کنه پیشنهاد ما به شما مهاجرت به هلند هست که شرایط و راه های متفاوتی برای اون وجود داره که در ادامه براتون خواهیم گفت.

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند از طریق کار

یکی از بهترین راه هایی که با استفاده از اون میتونید رویای مهاجرت به هلند رو قطعی کنید، مهاجرت کاری به این خاک هست. در سال های اخیر اشتغال در این کشور مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته و احتمالا هم بدونید که هلند هم مثل سایر کشورهای اروپایی برای دادن ویزای کار از شما مدرکی دال بر جاب آفر یا همون پیشنهاد کار از طرف یه کارفرما و یا کمپانی معتبر میخواد. در خصوص نرخ بیکاری حاکم در این کشور باید بگیم که تنها 3.7 درصد هست این میزان که به این معنیه در هر صد نفر کمتر از چهار نفرشون بیکاره و این موضوع میتونه برای تصمیم گیری برای کار در این کشور هر کسی رو مصمم کنه.

چرا که این میزان نشون میده که شرایط اقتصادی جاری در کشور هلند بسیار مطلوب و رو به رشده که با این حساب هر کسی برای رفتن و کار کردن در این کشور وسوسه خواهد شد. اون دسته از کسانی که موفق میشن ویزای کار در این کشور رو دریافت کنن، بعد از این که پنج سال در این خاک کار کنن و مالیات خودشون رو منظم پرداخت کنن میتونن اقامت دائم این کشور رو از آن خودشون کنن.

مهاجرت به هلند

یه نکته ای رو هم در خصوص جاب آفر بگیم که اول باید سه ماه در هلند و بعد در اروپا آگهی بشه و در صورت پیدا نشدن متقاضی میشه فرد خارجی استخداام کرد ولی خب در این بین یه مجوز مهارت بالا برای افراد خارجی وجود داره که براساس اون کافرمای هلندی نیازی نداره که دیگه دنبال نیروی متخصص در هلند بگرده و میتونه نیروی متخصص خودش رو به علت داشتن مهارت بالا از میان خارجی ها انتخاب کنه اون دسته از افرادی که حداقل لیسانس دارن و چندین سال سابقه ی کار مرتبط میتونن برای دریافت این مجوز اقدام کنن.

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

یکی از دلایلی که هر کسی رو برای مهاجرت به هلند از راه تحصیلی ترغیب میکنه دارا بودن سیستم آموزشی عالی در این کشوره، علاوه بر این موضوع هزینه های تحصیل همزمان با زندگی در این کشور نسبت به بقیه ی کشورهای اروپایی کمتره که این هم میتونه یکی دیگه از امتیازات مهاجرت از این طریق باشه. البته که هزینه های مربوط به تحصیل با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوته و شایان به ذکره که بگیم که این کشور سالانه مبلغ پنج هزار یورو رو برای بورسیه ی دانشجوهای خارجی در نظر میگیره، حالا شرایط تحصیل رو در مقاطع مختلف به شرح زیر براتون گفتیم:

  • لیسانس: برای این که موفق به تحصیل در این قطع بشید نیازمند ارائه ی مدرک دیپلم و داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 هستید. البته که این شرایط برای متقاضی زیر 25 سال در خصوص آیلتس میتونه با نمره ی 5.5 هم مورد قبول واقع بشه. هزینه ها هم در این مقطع از سالی 8 هزار یورو شروع میشه.
  • فوق لیسانس: تحصیل در این مقطع در هلند مورد توجه خیلی از دانشجویان هست؛ برای این که موفق به تحصیل در این مقطع در هلند بشید نیازمند ارئه ی مدرک لیسانس خودتون و کسب نمره ی 6.5 در آیلتس خواهید بود. در صورتی که برای تحصیل در این مقطع به این کشور میرید باید تمکن مالی یکساله تون رو هم ارئه کنید. هزینه های تحصیلی هم از ده الی دوازه هزار یورو در سال شروع میشه.
  • دکتری: مهم ترین و اولین شرطی که برای تحصیل در این مقطع در هلند وجود داره پیدا کردن یه استاد راهنما در این کشوره و باید بگیم که تحصیل در این مقطع بسیار سخته و شما باید حتما یه رزومه ی فوق قوی ارائه کنید و سطح زبان خوبی هم داشته باشید.

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

یکی دیگه از راه هایی که با استفاده از اون میشه مهاجرت به هلند رو قطعی کرد ازدواج با تبعه ی هلندی و یا با فردی هست که اقامت دائم این کشور رو دریافت کرده. یکی از موارد که در این خصوص درباره ی هلند جالب هست اینه که در این کشور دو نوع ویزا که یکیش نامزدی و دیگری ازدوج هست وجود داره و سفارت این کشور برای اهداء ویزای نامزدی از متقاضیان دریافت این ویزا یه سری مدارک میخواد برای اثبات حرفشون که یکی از مهم ترین این مدارک برای اثبات کردن این هست که حداقل دو سال از زمان آشناییشون بگذره.

برای اثبات کردن این آشنایی هم میتونن از عکس های مشترک، چت، اسناد مربوط به مسافرت دونفره شون در صورتی که رفته باشن و یا اثبات رفت و آمد خونوادگی، استفاده کنن. در صورتی که این مدارک توسط سفارت تایید بشه یه ویزای نود روزه به فرد خارجی داده میشه که بتونه بیاد به هلند و در این کشور ازدواجش رو با تبعه ی هلندی ثبت رسمی کنه و در صورتی هم قبلا و در خارج از این کشور ازدواج کرده باشن باید اثبات کنن که رسمی بوده و خبری از ازدواج صوری نبوده در این وسط تبعه ی هلند هم باید تمکن مالی خودش رو برای اداره ی زندگی دو نفره اثبات کنه بعد از سه سال هم میشه تابعیت رو از این طریق گرفت.

مهاجرت به هلند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی