|

مهاجرت به سوئد / عشق اروپاها واقعا این کشور با این همه امکانات رو نرید کجا برید؟

مهاجرت به سوئد به علت برخورداری از امنیت بالا، موقعیت های شغلی مناسب و رنکینگ بالای جهانی دانشگاه هایی که داره میتونه یه انتخاب عالی باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه دیگه افراد دو دسته شدن یا اون هایی که قصد مهاجرت دارن و یا اون هایی که قصد مهاجرت ندارن که خب احتمالا شمایی که در حال حاضر دارید این مقاله رو میخونید جزء دسته ی اول باشید و همچنین به مهاجرت به سوئد علاقمند باشید چرا که همونطور که از تیتر مقاله متوجه شدید این مقاله برای افراد ی تدارک دیده شده که علاقمند به مهاجرت به سوئد هستن و دوست دارن که بتونن در این خاک زندگی کنن و به اون پیشرفت هایی که مدنظرشون هست برسن که خب البته انتخاب بسیار خوبی هم هست چرا که سوئد همیشه یه مقصد مهاجرتی فوق العاده بوده و هست.

در باب مهاجرت به سوئد بگیم از این کشور که یکی از کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی محسوب میشه و با کشورهایی نظیر دانمارک و نروژ این حوزه رو تشکیل میدن. سوئد از جمله کشورهایی هست که دارای آب و هوای بسیار سرده و شاید براتون جالب باشه که بدونید تنها سی درصد از کل خاک این سرمین از لحاظ جغرافیایی برای زندگی مناسبه. در خصوص واحد پولش هم بگیم که کرون هست. حالا در ادامه میخواهیم راجبه به شرایط و راه های مهاجرت به سوئد براتون صحبت کنیم که به علت امنیت بالا، دانشگاه های معتبر و موقعیت های شغلی فراوان و مناسب میتونه یه انتخاب هوشمندانه باشه، پس با ما همراه باشید.

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق کار

یکی از بهترین روش ها برای گرفتن اقامت این کشور مهاجرت به سوئد از طریق کار در این کشور هست. شاید براتون جالب باشه که بدونید نرخ بیکاری توی این کشور تنها 6.5 درصد هست. همونطور که میدونید برای امکان کار در هر کشوری شما ابتدا باید تمام تلاش خودتون رو برای کسب اجازه ی قانونی از طرف دولت اون کشور به کار بگیرید که خب این قدم بعدی حالا قدم خیلی ابتدایی چیه؟ قبلا از هر چیزی باید یه پیشنهاد شغلی داشته باشید از این کشور داشته باشید که توسط یه کارفرمای سوئدی که مورد تائید هست باید بهتون داده باشه و بنابراین برای مجوز کار اول باید اصلا پیشنهاد اون رو داشته باشید.

شما میتونید بعد از این که پیشنهاد شغلی خوب در این کشور دریافت کردید به شکل اینترنتی درخواست خودتون روبرای اجازه ی کار به اداره ی مهاجرت و اقامت این کشور ارسال کنید و در صورت قبولی و تائید اون ویزا و مجوز کار خودتون رو اخذ کنید البته که قبل از ورود به سوئد باید به سفارت این کشور مراجعه کنید تا حضوری این ویزا بهتون داده بشه که در ایران هم سفارت داره.

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

یکی از شرایطی که برای مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل وجود داره این هست که شما در ابتدا باید از یه دانشگاه و یا موسسه ی سوئدی پذیرش داشته باشید و بعد مجاز هستید که برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید، برای این که بتونید از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت کنید باید نکاتی مثل هزینه ی تحصیل در این کشور که سالانه نه تا بیست و هفت هزار دلار هست و امکان اقامت تنها شش ماه پس از اتمام تحصیل رو و همچنین مدرک آیلتس 5.5 تا 7 رو در نظر داشته باشید تا بتونید این شرایط رو فراهم و مهاجرت خودتون رو راحت تر کنید.

در خصوص مدرک زبان هم بگیم که خیلی از دانشگاه های موجود در این کشور برای اون دسته دانشجوهایی که قصد دارن به زبان انگلیسی توی این کشور به تحصیل بپردازن دوره های آمادگی زبان برگزار میکنن که البته شرط حضور در این دوره ها هم داشتن حداقل نمره در آیلتس هست. برای این که بتونید درخواست مهاجرت و اخذ اقامت خودتون رو از این طریق ثبت کنید دو روش آنلاین و غیر آنلاین وجود داره.

در روش آنلاین شما مدارکی رو که توی سایت رسمی مهاجرت این کشور اعلام شده رو آپلود میکنید و در نهایت برای انگشت نگاری و مصاحبه باید حضوری به سفارت برید. در روش غیر آنلاین هم باید مدارک لازم رو به علاوه ی فرم اولیه درخواست اقامت دانشجویی تون که پرش کردید رو به سفارت سوئد در ایران ارائه کنید.

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق تولد

یکی دیگه از راه هایی که میشه از طریق اون مهاجرت به سوئد رو عملی کرد تولد هست، احتمالا میدونید کشورها برای اعطای تابعیت خودشون طبق قانون خاک یا خون عمل میکنن که در قانون خاک که برخی از کشورها رائه میکنن در صورت تولد نوزاد در خاک یک کشور اون نوزاد میتونه تبعیت اون کشور رو دریافت کنه و در قانون خون باید نوزاد حتما از پدر یا مادر دارای تبعیت و یا اقامت دائم اون کشور باشه که نوزاد هم بتونه تبعیت دریافت کنه.

حالا در خصوص سوئد این کشور از قانون خون تبعیت میکنه و بنابراین در صورتی که فکر میکنید با تولد بچه تون توی خاک سوئد میتونید برای اون یا خودتون حتی اقامت بگیرید باید بگیم که سخت در اشتباهید!

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

از دیگر راه هایی که با استفاده از اون میشه به سوئد مهاجرت کرد ازدواج هست که یکی از طرفین باید باید پاسپورت این کشور و یا اقامت دائم  و یا موقت اون رو داشته باشه تا بتونه فرد خارجی رو هم با خودش همراه کنه در صورت داشتن هر نوع اقامتی که همسر فرد خارجی در سوئد داشته باشه همون اقامت هم به خودش داده میشه. از جمله شرایطی که باید برای این موضوع فراهم باشه و بهش توجه میکنن داشتن سن قانونی طرفین ، عدوم سوء سابقه و پیشینه، در صورت طلاق از همسر سابق باید مدارکی دال بر این موضوع ارائه بشه و همینطور شخص اصلی باید تمکن مالی خودش رو اثبات کنه.

مهاجرت به سوئد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی