|

بهترین حیوان خانگی برای افراد پیر و مسن / یه دونه از اینا میبردتون به ایام جوونی

برای انتخاب بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن باید نکات مختلف رو در نظر بگیرید و شرایط رو از جنبه های گوناگون بررسی کنید که در این مقاله شده

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا داشتن پت به یه امر عادی تبدیل شده و خیلی از افراد هستن که به نگهداری از حیوانات خانگی میپردازن و دوست دارن که توی خونشون حیوان خانگی داشته باشن ولی در این بین یه موضوعی که خیلی باب شده این هست که خب در ایامی داریم زندگی میکنیم که شاید فرزندان به علت مشغله های کاری نتونن به والدینشون سر بزنن بنابراین خیلی ها توصیه میکنن که برای این که والدین احساس تنهایی نکنن و بعدها دچار مریض هایی مثل افسردگی نشن اقدام به نگهداری حیوان خانگی کنن ولی خب در این بین یه سوال پیش میاد که بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن چی هست؟

در پاسخ به این سوال باید موارد زیادی رو مورد توجه قرار داد چرا که پاسخ به این سوال که بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن کدوم حیوان هست نمیشه تک بعدی به قضیه نگاه کرد و باید عوامل رو از جنبه های مختلف بررسی کرد و بعد نتیجه گیری کرد که در این بین روحیات فرد بیمار و شرایط جسمانی اون و همچنین روحیات و شرایط جسمانی حیوان مورد نظر بسیار مهم هستن چرا که این دو قرار در کنار هم زندگی کنن و در صورتی که از این نظرها با هم هماهنگی نداشته باشن مسلما شرایط برای هر دو سخت میشه که هیچ کس این رو نمیخواد حالا بریم برای بررسی این سوال که بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن کدومه؟

بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن

بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن کدومه؟

خب همونطور که در قسمت بالا گفتیم برای این که بدونیم بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن کدومه؟ باید عوامل مختلفی رو بررسی کنیم که در ادامه قصد داریم که به بررسی و معرفی اون ها بپردازیم.

در نظر گرفتن میزان تحرک فرد سالمند برای انتخاب بهترین حیوان خانگی 

یکی از نکاتی که در وهله ی اول باید به اون توجه کنید تا بتونید یه دوست و همراه خوب برای فرد سالمندی که مدنظر دارید انتخاب کنید.، تحرک فرد هست. یعنی در صورتی که فرد سالمند از ممحدودیت جسمی خاصی رنج نمیبره بهتره که براش یه حیوون فعال و پر جنب و جوش مثل پرنده و یا سگ تهیه کنید ولی در صورتی که فرد سالمند از مشکلات جسمانی تحت فشار هست بهترین گزینه برای این فرد تهیه ی گربه هست چرا که این حیوان نسبت به دو مورد قبلی میتونه خودش رو اداره کنه و بیشتر اهل لم دادن روی مبل هست و مهم ترین موضوع اینه که مراقبت کمتری هم نیاز داره و البته که سگ های آموزش دیده هم برای نگهداری فوق العاده ان.

بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن

در نظر گرفتن سن حیوان برای انتخاب بهترین حیوان خانگی

یکی دیگه از عوامل مهمی که موقع انتخاب پت مناسب باید اون رو در نظر بگیرید سن حیوان هست یعنی شما الان انتخاب کردید که گربه، سگ و یا هر حیوون دیگه ای رو با توجه به تحرک سالمندتون تهیه کنید و حالا وقت توجه به سن اون هست؛ توجه داشته باشید برای افراد سالمند تهیه ی یه گربه و یا سگ بزرگسال بهترین انتخابه چون بچه گربه ها و توله سگ ها برای بچه ها و جوون تر ها بهترن چون اون ها به مراقبت های بیشتری احتیاج دارن که فرد مسن از عهده اش برنمیاد. البته که به این نکته هم وقت کنید که حیوان انتخابی شما اونقدرا هم پیر نباشه که بعدا دچار مریضی ها و محدودیت های جسمی بشه.

بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن

در نظر گرفتن سلامتی حیوان برای انتخاب بهترین حیوان خانگی

نکته ی بعدی که در انتخاب باید همواره به اون توجه لازم رو داشته باشید میزان سلامتی حیوان هست که بسیار مهمه. یه سری از حیوانات هستن که ناقل بیماری اند و خب این مسلما برای فرد سالمند که احتمالا سیستم ایمنی ضعیف تری داشته باشه میتونه بسیار خطرناک باشه. به عنوان مثال یه حdوان بیمار میتونه خطر آلرژی، آسم و یه سری دیگه از بیماری ها رو در فرد سالمند بالا ببره بنابراین قبل از آووردن هر حیوانی به خونه حتما قبلش تمام معاینات و آزمایشات لازم ر, توسط دامپزشک انجام بدید. این نکته رو ذکر کنیم که اون دسته از افرادی هم که سابقه ی آلرژی دارن باید حسابی در این مورد محتاط باشن.

چرا که ممکنه دچار عوارض جانبی بسیاری بشن علائم که نشان دهنده ی اینه شما به حیوان خانگی آلرژی پیدا کردید عبارتند از: گرفتکی و آبریزش بینی، سرفه های مکرر، احsاس فشار و درد در قسمت صورت، بیدار شدن ها مکررر از خواب، احساس خارش و قلقلک در سقف دهان، بینی و  یا گلو، قرمزی و تورم چشم ها به همراه خارش و آبریزش.

بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن

 در نظر گرفتن هزینه های نگهداری برای انتخاب بهترین حیوان خانگی

این نکته هم بسیار مهم و قابل و تامل هست چرا که شما پت رو میارید که باهاش اوقات خوشی رو سپری کنید نه این که خودتون رو توی فشار مالی قرار بدید که در انتها ضررش به حیوان هم خواهد رسید و مسلما شما در قبالش مسئول خواهدی بود بنابراین اگر سالمند دارای درآمد ثابت هست باید با دونستن و برنامه ریزی کردن برای هزینه های مربوطه به مراقبت از حیوان خانگی اقدام به نگهداری اون کنه که برخی از این هزینه ها عبارتند از: غذا، بردن به دامپزشکی برای چکاب و در صورت نیاز تهیه داره و همچنین تهیه ی بستر برای گربه.

بهترین حیوان خانگی برای افراد مسن

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی