|

چرا سگ ها خروپف می کنند؟ / صداهای عجیب و بامزه ای که این پشمالو درمیاره دلیل داره

pet shayanews

گاهی اوقات برای بعضی از افراد سوال پیش میاد که چرا سگ ها خروپف می کنند، باید بگیم این موضوع میتونه دلایل مختلفی داشته باشه مثل مشکلات دندانی

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن حیوون خونگی برای هر کسی با وجود این که در این زمینه سابقه هم داشته باشه باز هم میتونه مسئولیت مهیج و سراسر درسی باشه چرا که شاید باورکردنی نباشه ولی حیوانات هم مثل انسان ها رفتارهای خاص خودشون رو دارن و عادت هایی که شاید از نظر انسان غیرقابل باور و یا خنده دار باشه مثلا شاید خنده دار باشه ولی یکی از سوالات پر تکرار درباره ی سگ اینه که چرا سگ ها خروپف می کنند؟ شاید این سوال در ابتدای امر خنده دار به نظر برسه ولی اگر خودتون و یا اطرافیانتون سگ داشته باشید احتمالا این مورد رو دیدین و براتون عین همین سوال که چرا سگ ها خروپف می کنند، به وجود اومده باشه.

خب سگ ها مگه آدم هستن که خروپف میکنن! اصلا مگه موجودات دیگه به غیر از انسان هم خروپف میکنن؟! در پاسخ به این سوال باید بگیم که بله سگ ها هم در برخی از موارد خروپف میکنن که شاید جالب باشه چون در برخی از از اون ها با انسان ها مشترک هستن یعنی عوامل و حتی مشکلاتی که در انسان ها سبب بروز خروپف میشه میتونه در سگ ها هم اون رو ایجاد کنه و حیوون رو رو موقع خواب به درآووردن صداهای عجیب از خودش وادار کنه که در نتیجه بهش میگیم خروپف، حالا در طول این مقاله قصد داریم مقداری دقیق تر به این سوال که چرا سگ ها خروپف می کنند جواب بدیم، پس با ما همراه باشید.

چرا سگ ها خروپف می کنند555

سوال: چرا سگ ها خروپف می کنند؟ جواب: به علت انسداد راه های بینی

در پاسخ به سوال برخی از افراد که میپرسن چرا سگ ها خروپف می کنند باید بگیم که خروپف میتونه به علت های ساده ای موقع خوابیدن سگ ها اتفاق بیفته، به عنوان مثال اگر سگ شما به پشت خوابیده باشه و زبونش جلوی گلو باشه، این مدل خواب باعث میشه تا جریان هوا محدود بشه و در نهایت خروپف ایجاد بشه. از طرف دیگه کثیف بودن داخل بینی سگ هم میتونه مجرای تنفسی از این راه رو مسدود کنه. اما اگر سگتون به تازگی و در هر حالتی خروپف می کنه، یه چکاپ توسط دامپزشک ضرر نداره.

چرا سگ ها خروپف می کنند6444

سوال: چرا سگ ها خروپف می کنند؟ جواب: به علت آلرژی

آلرژی داشتن سگ به گرد و خاک و گرد و غبار هم میتونه یکی از جواب های این سوال که چرا سگ ها خروپف می کنند باشه، چون آلرژی داشتن به این موارد میتونه تنفس رو برای سگ سخت کنه. البته این رو هم بگیم که خروپفی که دلیل اون آلرژی هست امکان داره که تو برخی از فصل های سال خودش رو نشون بده و بعد از بین بره. خیلی از سگ ها هستن که برای کمک به تسکین و رفع علائم دارو دریافت میکنن در این موقعیت و یا میتونید خیلی راحت با نصب یه دستگاه تصفیه هوا تو خونه مشکل رو خیلی راحت رفع کنین.

چرا سگ ها خروپف می کنند6546

سوال: چرا سگ ها خروپف می کنند؟ جواب: به علت چاقی

شاید این موضوع براتون خنده دار باشه ولی باید بگیم که چاقی حتی تو سگ ها هم میتونه یه سری عوارض اینجوری مثل خروپف ایجاد کنه همونطور که شاید تو خیلی از انسان های چاق هم باعث خروپف بشه. چاقی در سگ باعث میشه که بافت زیادی در اطراف گلوی حیوان به وجود بیاد که باعث میشه فشار اضافی روی نای یا حنجره قرار بگیره و امکان منقبض شدن مجاری هوایی بیشتر بشه. این موضوع میتونه خیلی خطرناک باشه و شما باید سعی کنید که وزن سگتون رو کنترل کنید و در صورتی که اون از اضافه وزن رنج میبره فکری به حال رژیمش کنید.

چرا سگ ها خروپف می کنند46644

سوال: چرا سگ ها خروپف می کنند؟ جواب: تقصیره شماست چون سیگار میکشید!

احتمال این که سگ شما خروپفش به علت این که شما در کنار اون سیگار میکشید باشه، بالاست چرا که همونطور که راجبه انسان ها این موضوع صدق میکنه که سیگار کشیدن بیشتر از اونی که میکشه به کسی که دودش رو استنشاق میکنه صدمه وارد میکنه در مورد سگ ها هم همینطوره و در جواب اون دسته از افرادی که سیگار میکشن و بعد میپرسن که چرا سگ ها خروپف می کنند کنار اون ها باید بگیم که مطالعات نشون داده که دود سیگار میتونه توی سگ ها باعث رخ دادن تغییراتی تو راه های تنفسی اون ها، آسیب به بافت های مجاری تنفسی و DNA اون ها بشه.

چرا سگ ها خروپف می کنند7444

سوال: چرا سگ ها خروپف می کنند؟ جواب: به علت مشکلات دندانی

در یکی دیگه از جواب های سوال چرا سگ ها خروپف می کنند باید بگیم که مشکلات دندانی که در سگ رخ میده میتونه باعث بروز مشکلات عدیده ای توی این حیوون بشه که یکی از اون ها خروپف هست حالا شاید براتون عجیب باشه که این مشکل چه جوری رخ میده دقت کنید که اگر یه دندون آسیب دیده تو دهن سگ وجود داشته باشه این دندون به خودیه خودش میتونه باعث التهاب و عفونت تو مجاری بینی بشه که این مسئله در انتها باعث خروپف میشه.

یا یکی دیگه از مشکلات دندانی در سگ میتونه رشد اون ها باشه که تا حدودی راه های تنفسی حیوان رو مسدود میکنن، برای جلوگیری از رخ دادن این مسائل میتونید تمیز کردن و معاینات منظم دندون های سگ رو به همراه دیگر مراقبت های دندانپزشکی در منزل جزء اولویت هاتون قرار بدید.

چرا سگ ها خروپف می کنند6464

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی