|

چرا سگ ها را عقیم میکنند؟ / لطف بزرگی که بشر میتونه در قبال این حیوانات انجام بده!

pet shayanews

چرا سگ ها را عقیم میکنند؟ این یکی از بزرگترین سوالاتی هست که برای افراد دارای پت پیش میاد که در این مقاله سعی شده به اون پاسخ داده بشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

یه سری از افراد هستند که این سوال رو دارن که چرا سگ ها را عقیم میکنند که توی ابتدایی ترین جواب برای این سوال باید بگیم که عقیم سازی سگ ها رابطه ی مستقیمی با سلامت اون ها داره و باعث طول عمر اون ها میشه ولی دلایل دیگه ای هم برای این موضوع وجود داره که دونستن اون ها میتونه برای هر کسی که سگ داره و مفید باشه چرا که جواب این سوال که چرا سگ ها را عقیم میکنند خیلی گسترده میتونه باشه و میشه از جنبه های مختلف بررسیش کرد که در کل باعث خواهد شد بیشتر از پیش مواظب حیوون خونگیتون باشید.

عقیم کردن سگ ها میتونه از نظر رفتاری از فعالیت های جنسی اون ها جلوگیری کنه. طی این عمل قسمتی از دستگاه تناسلی حیوون برای همیشه برداشته میشه و دیگه قابلیت تولیدمثل نخواهد داشت، این عمل میتونه تو سنین مختلف انجام بشه ولی یه زمان طلایی برای اون وجود داره که در اون صورت سگ میتونه به زندگی جدیدش راحت تر عادت کنه که این زمان برای سگ هایی با نژاد کوچک و متوسط پنج الی شش ماهگی هست و سگ های بزرگ 5 تا 15ماهگی. حالا بریم سراغ جواب های متعدد این سوال که چرا سگ ها را عقیم میکنند.

چرا سگ ها را عقیم میکنند

سوال: چرا سگ ها را عقیم میکنند؟ جواب: به علت طولانی تر شدن عمر اونها

یکی از جواب های این سوال که چرا سگ ها را عقیم میکنند، طولانی تر شدن عمر اون هاست چون عمل عقیم سازی در سگ های ماده میتونه از ابتلا به سرطان پستان و بروز انواع سرطان های رحم و تخمدان و عفونت ها جلوگیری کنه، چون این سرطان و عفونت های رحم در پنجاه درصد سگ ها میتونه باعث مرگ اون ها بشه. بنابر مطالعات انجام شده سگ های ماده ای که عقیم شدن تا 23 درصد عمر بیشتری نسبت به سگ های ماده ای که عقیم نشدن دارن.

این رو هم اضافه کنیم که عقیم سازی سگ های ماده قبل از اولین فحلشون میتونه ریسک ابتلا به سرطان پستان رو به یک هفتم کاهش بده و به عنوان یه محافظ عالی از اون ها در برابر این بیماری باشه.

چرا سگ ها را عقیم میکنند

سوال: چرا سگ ها را عقیم میکنند؟ جواب: داشتن زندگی کم خطر تر و سالم تر

احتمال وقوع سرطان بیضه تو سگ های مسن نری که عقیم نشدن خیلی بیشتر هست. عقیم کردن ابتلا به این سرطان رو تو سگ های نر از بین برده و همچنین ابتلا به سرطان پانکراس رو هم کاهش میده. از نظر آماری سگ های نری که عقیم شدن 18 درصد طول عمر بیشتری نسبت به سگ های نر عقیم نشده دارند. البته که در بعضی از سگ ها موقع بلوغشون یک و یا هر دو بیضه ها وارد کیسه ی بیضه نمیشن و تو محوطه ی شکمی حیوون باقی میمونن.

این اتفاق اگر تا بعد از یه سالگیه سگ ادامه داشته باشه و درست نشه یعنی سگ شما دچار "نهان بیضگی" شده و تو اینجور سگ ها به دلیل این که دمای محوطه ی شکمی بالاتر از کیسه ی بیضه هست احتمال وقوع سرطان بسیار بالا میره و به همین دلیل باید خیلی سریع سگ عقیم بشه و هر دو بیضه ها بیرون بیان. از دیگر مشکلاتی که در سگ های مسن نر که عقیم نشده هستن پیش میاد تو این سن، بزرگ شدن پروستاتشون هست که باعث تکرر در ادرار و سختی در دفع اون میشه.

چرا سگ ها را عقیم میکنند

سوال: چرا سگ ها را عقیم میکنند؟ جواب: به علت این که تو خونه خوشحال ترن و از تنهایی ناراحت نشن

از دیگر جواب هایی که برای این سوال که چرا سگ ها را عقیم میکنند وجود داره این هست که احتمال فرار، درگیری و دعوا تو سگ های نر سر جفت خیلی کم میشه چون با خارج کردن بیضه ها تولید تستوسترون دیگه صورت نمیگیره که در نهایت باعث جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه در سگ میشه. همچنین در صورت عقیم شدن سگ ها دیگه نباید نگران تنها موندن اون ها توی خونه باشید چون بسیار آروم خواهند بود البته که بهتره مدت زمان زیادی تنهاشون نذارید.

چرا سگ ها را عقیم میکنند

سوال: چرا سگ ها را عقیم میکنند؟ جواب: کنترل جمعیت حیوانات بی سرپرست

از دیگر دلایلی که برای عقیم کردن سگ ها وجود داره و از جواب های چرا سگ ها را عقیم میکنند میشه به این موضوع به عنوان بهترین راه جهت جلوگیری از زیاد شدن بی رویه ی جمعیت این حیوانات که تعداد بیشماری از اون ها سرپرستی ندارن، اشاره کرد. خوشبختانه عقیم سازی یه جراحی کم هزینه هم هست که در نهایت میتونه از تولد حیوانات بی آزاری که ممکنه مورد بی مهری و اذیت توسط افراد و دیگر حیوانات قرار بگیرن جلوگیری کنه.

چرا سگ ها را عقیم میکنند

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی