|

دیگه نرو کیش به جاش اون پولو بذار برو وان ترکیه پُزشو بده / با اتوبوسم میتونی بری حتی

شاید باورتون نشه ولی با یه هزینه ی معقول و کم میتونید یه سفر خارجی داشته باشید و پزش رو به این و اون بدید!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا که دیگه ذاریم به اواخر تابستون هم نزدیک میشیم و شهریور هم به زودی باهامون خداحافظی میکنه دیگه آخرین فرصت هامون هست که با خونواده یه مسافرت بریم خصوصا اون دسته از افرادی که بچه های مدرسه ای دارن و بعد از اتمام تعطیلات قرار هست که برن مدرسه اما خب در کمال تعجب هزینه ها به قدری زیاد شده که یه مسافرت داخلی میتونه یه عالمه هزینه بر باشه و برامون گرون تموم شه بنابراین چرا یه مسافرت خارجی نریم؟ احتمالا فکر کنید که هزینه ی مسافرت خارجی خیلی گرون تر باشه و این حرف اصلا منطقی پشتش نباشه!

ولی خب باید بگیم که سخت در اشتباه هستید چون میشه با یه هزینه ی معقول توی پاسپورتتون یه سفر خارجی ثبت کنید که هم فال باشه و هم تماشا و خیلی راحت و بدون دردسر خاصی با خونواده برید و یه خاطره ی خوب بسازید خب مطمئنا میدونید مقصد کجاست شهر وان ترکیه که از نظر طبیعت زیبا و بکری که داره معروف هست و زبانزد و البته که یه عالمه پاساژ و مرکز خرید هم داره که با قیمت های مقبول و به همین خاطر خیلی ها برای خرید اجناس اورجینال از ایران به این شهر میرن و یه خرید لذتبخش و مقرون به صرفه برای خودشون انجام میدن که حالا در ادامه بیشتر راجبه سفر به این شهر میگیم براتون.

سفر به وان ترکیه

چطور بریم شهر وان؟

شهر وان یکی از شرقی ترین شهرهای ترکیه هست که خیلی به ایران نزدیکه و به همین دلیل میتونید خیلی راحت از راه زمینی به این شهر سفر کنید و حسابی کیفشون ببرین و این رو هم بگیم که سفر زمینی شما میتونه از طریق اتوبوس، خوردروی شخصیتون و یا قطار باشه و برای این که زمینی برید به کشور ترکیه میتونید از مرزهای بازرگان، رازی و سرو گذر کنید و البته که با هواپیما هم میتونید مدت زمان این مسیر رو به حداقل کاهش بدید.

هزینه ی سفر به وان چقدر هست؟

به خاطر این که شهر وان نسبت ب شهرهای بزرگ و مشهور ترکیه مساحت کمتری داره بنابراین شاید باور نکنید ولی برای تفریح سه روز الی چهار روز هم کافیه و با هر وسیله ای هم ممکن هست مثلا شاید باورتون نشه ولی برای مسافرت به این شهر با قطار از تهران برای اقامت چهار روزه در یه هتل سه تخته  و سه ستاره 7,970,000 تومان میشه.

سفر هوایی هم به این شهر در یه اتاق دو تخته از هتل پنج ستاره 12,090,000 تومان میشه.

هزینه ی سفر زمینی در یه هتل دو ستاره برای سه شب 3,260,000 تومان میشه.

با این قیمت ها احتمالا باور کردنی نباشه که شما به راحتی میتونید به خارج از کشور سفر کنید و لذت ببرید. در ادامه برخی از جاهای دیدنی شهر وان ترکیه رو براتون اسم میبریم که میتونید در طول اقاممت در این شهر به اون سر بزنید و از دیدن اون ها لذت ببرید.

سفر به وان ترکیه

برخی از جاهای دیدنی شهر وان ترکیه

خیابان جمهوریت: خیابون اصلی شهر وان که بازارش هم به شمار میره؛ اکثر مراکز خرید شهر وان و هتل ها دور و اطراف این خیابون قرار دارن و این خیابون یه کوچه های فرعی داره و شاخه به شاخه میشه که توی هر کدوم از انشعابات کالاهای متفاوتی به فروش میرسه مثلا توی این بازار میتونید انواع پنیرهای خوشمزه رو پیدا کنید و یکی از راسته هایی که توی این خیابون بسیار معروف و شلوغه راسته ی پنیر فروش ها هست.

مرکز خرید وان ای وی ام: یکی از بزرگترین و مشهور ترین مراکز خریدی هست که میشه در شهر وان دید و میشه گفت که تقریبا هر کسی که به وان میره قطع به یقین یه سری به این مرکز خرید میزنه. مرکز خرید وان ای وی ام چندین رستوران، یه سینما و فروشگاه های مختلفی داره که برندهای ترک و بین المللی رو ساپورت میکنن. این مرکز خرید 5 طبقه هست.

سفر به وان ترکیه

قلعه وان: این قلعه یکی از آثار باستانی در شهر وان ترکیه محسوب میشه که توی سده ی 9 الی 7 قبل از میلاد درست شده و در حال حاضر یه سری از بخش های اصلی اون باقی مونده، این قلعه تو دوره های مختلف تاریخی تحت فرمانروایی شاه های مختلفی بوده و در حال حاضر از مراکز گردشگری پر رفت و آمد در وان محسوب میشه. قبل از رفتن به این قلعه چک کنید که حتما کفش مناسب داشته باشید. هزینه ی ورودی این غار هفت لیر هست و توی تابستون بهتره که از نه صب تا هفت شب ازش دیدن کنید و در زمستون هم هشت صبح تا پنج عصر میتونید بهش سر بزنید.

خانه ی گربه های وان: این مجموعه یکی از جالب ترین جاهایی هست که توی وان میتونید به اون سر بزنید این خونه محل نمایش و نگهداری نژاد ویژه ای از گربه ها هست که گربه های وان معروف هستند. گربه ی وان به چشم های دو رنگ و متفاوتش و رنگ سفید بدنش معروفه. توی وان دو خانه ی گربه وجود داره که اونی که به مرکز شهر نزدیک تر هست کوچیک تره. شما میتونید این گربه ها ببینید و حتی براشون غذا هم بخرید. هزینه ی ورودی برای هر نفر یک و نیم لیر هست.

سفر به وان ترکیه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی