|

چیدمان میز ناهارخوری باید اینجوری باشه تا مهمون بگه به به چه خانومی؛ اصول چیدن همه چی

چیدمان ظروف بر روی میز ناهارخوری از دتس مواردی محسوب میشه که رابطه مستقیم با سلیقه خانوم خونه داره و در این مطلب اصول چیدمان رو یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو یه خونه شیک و با سلیقه اونچه که معمولا چشم همه رو میگیره چیدمان لوازم خونه و البته تمیزی و نظافت خونه هستش. لزوما همیشه شیک بودن بر این مبنا نیست که وسایل لوکس باشن و گرون، بلکه باید با سلیقه و زیبا چیده شده باشن تا بیش از نیمی از جذابیت خونه رو رفته باشن. اما در رابطه با سلیقه یک بانو، علاوه بر اینها همیشه میز ناهارخوری و چیدن ظروف و تزئین غذا ها نیز به شدت اهمیت داره.

اینکه شما میزی منحصر به فرد و شکیل بچینید میتونه سلیقه داشتن و یا نداشتن شما رو نشون بده. مثلا اگر در انتظار مهمان نشسته ای و قراره ناهار و یا شام رو میزبانی کنید، بهتره که میزی چشمگیر داشته باشید چرا که خوشمزگی و تزئین غذا یک طرف و تزئینات میز هم یک طرف! اصلی ترین مواردی که باید سر میز باشه بشقاب، لیوان، قاشق، چنگال و نمک‌ پاش می باشد که به رو اصول بر روی میز نشسته بشه تا زیبایی میز ناهار خوری به بهترین نحو انجام شه.

اگر شما از دست بانوانی هستید که کمی تا قسمتی تو این موضوع مشکل دارید و دقیق نمیدونید باید چه کرد، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

چیدمان میز نهارخوری

اصول چیدن بشقاب ها

قطعا جهت اینکه میز بتونه شکل گیری خودش رو آغاز کنه و بره جلو، ابتدا باید به سراغ بشقاب ها برید و یکی پس از دیگری روبروی هر صندلی یک بشقاب تخت بگذارید. معمولا باید بشقاب ها 2.5 سانت از میز فاصله داشته باشن و اگر قراره برای مهمان چیده بشه خوبه که درون بشقاب های تخت، بشقاب گرد هم بچینید و برید برای ادامه ماجرا که خب باقی ظروف با توجه به جای بشقاب ها گذاشته میشن.

چیدمان میز نهارخوری

اصول چیدن لیوان ها

مدل لیوان ها و جایگاه لیوان ها نیز در زیبایی میز شما به شدت تاثیر گذار هستند. بهتره که لیوان ها رو در بالای بشقاب ها و سمت راست بگذارید. اگر مهمان رسمی دارید پس فراموش نکنید که دو لیوان بالای هر بشقاب بذارید تا مهمان شما بتونه قدرت انتخاب داشته باشه و تو هر لیوان نوشیدنی مورد نیازش رو استفاده کنه.

چیدمان میز نهارخوری

اصول چیدمان کارد و قاشق چنگال

برای چیدمان قاشق و چنگال و کارد، باید توجه داشته باشید که کارد رو به صورتی قرار بدید که لبه تیزش به سمت صندلی نباشه و از طرفی هم معمولا برای چیدن قاشق چنگال ، قاشق رو در سمت راست قرار میدن تا به ناخودآگاه دسترسی راحت تر باشه و تاتقی گذاری بیشتری هم داشته باشه. 

چیدمان میز نهارخوری

اصول چیدمان کاسه ماست و ترشی

برای قرار دادن ظروف ماست و ترشی بهتره که در بین بشقاب و لیوان باشن چرا که این مدلی هم دسترسی راحت تره و هم باز هم زیبایی بصری خوبی در میز ایجاد میکنه و جلوه متناسبی داره. اما این موارد برای میز های رسمی طور هستند و اگر خودمانی هستید میتونید راحت و روال تر این چیدمان رو داشته باشید.

چیدمان میز نهارخوری

اصول چیدمان دستمال سفره 

اگر قراره یک میز شیک و شکیل داشته باشید و بچینید، پس بهتره که از گذاشتن دستمال سفره غافل نشید و سعی کنید تا محل قرار گیری دستمال شما در سمت چپ بشقاب و زیر چنگال باشه تا اصول اولیه رعایت بشه. اگر به دنبال چیدمانی صحیح هستید بهتره که از نکات گفته شده حتما استفاده کنید.

چیدمان میز نهارخوری

در آخر اینکه عناصر تزئینی فراموش نشه

جهت بالا بردن جذابیت میز خود حتماااا از عناصر تزئینی مثل سبد گل و یا شمعدانی و شاید هم ظرف میوه آرایی استفاده داشته باشید چرا که به شکل شگفت انگیزی ظاهر میز شما رو تغییر میده و بی شک خوشگل ترش میکنه.

چیدمان میز نهارخوری

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها