|

نسل جدید تویوتا یاریس به زودی به کشورمان میآید

تویوتا یاریس، مهمان جدید خیابان های ایران را بیشتر بشناسید

یاریــس را باید یک تویوتــا کرولای جمع و جور نامید که رانندگی خشــک و اســپرتی را به همــراه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

نسل نخست تویوتا یاریس در سال 1999 معرفی شد اما نسخه ای که سال 1387 خورشیدی توسط واردکننده وطنی وارد بازار کشور شد، نسل دوم این خودرو به شمار می آمد و در سال 2006 به بازار عرضه شــد. یاریس که علاوه بر بازار ایران در بازارهای آمریکای شــمالی و استرالیا نیز با همین نــام و در ژاپن با نام تویوتــا وایوس عرضه می شود، در بازارهای آفریقایی با اسامی چون Vitz و Belta نیز شــناخته میشــود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه هفت صبح، هاچبک کوچک تویوتا که در بازارهای جهانی با رنج گســترده ای از پیشرانه های بنزینی و دیزلی شــامل پیشرانه های 1/3 لیتری 1/6 لیتری 1/5 لیتــری و 122 بخاری عرضه می شود، پیشتر در دو نوع صندوقدار و هاچبک وارد کشــور شد و توانســت اسم و رسمی برای خود دست و پا کند. حالا نزدیک 15 سال از آن روزها میگذرد و شنیده شده که نسل نو یاریس در دور جدید واردات خودرو به کشور، قرار است مهمان خیابان های ایران باشــد. این بار با مدلی جذابتر و قطعا گرانتر از قبل!

یاریس؛ گریزان از هیجان

نســل نو تویوتا یاریس با چند نوع پیشــرانه بنزینی و هیبریــدی به بازارهــای جهانی عرضه میشود. شــنیده شده که قرار است ابتدا مدل 5/1 لیتــری هیبریدی در بازار کشورمان عرضه شــود. این مدل از یک پیشرانه 3 ســیلندر 5/1 لیتری بهره میبرد که 89 اســب بخار قدرت تولید میکنــد. ضمن آنکه یک پیشــرانه برقی 59 کیلوواتی نیز به کمک پیشرانه اصلی آمــده و مجموعا 113 اســب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می دهند.

همچنین نسخه بنزینی نیز با موتور 5/1 لیتری که توانایی تولید 118 اسب بخار قدرت را داراســت در صف انتظار ورود به بازار کشورمان قرار دارد. حداکثر ســرعت این خودرو 180 کیلومتر بر ســاعت اعلام شده. نکته نه چندان دلچسب در مورد یاریس، شــتاب اولیه این خودرو است که در حدود 13 ثانیه اســت اما از نقاط قوت یاریس میتوان به مصرف سوخت فوق العاده پایین این خودرو اشــاره کرد. مدل هیبریــدی یاریس با مصرف سوخت 8/2 درصدی در سیکل ترکیبی و به لطف حجم مخزن سوخت 42 لیتری اش خریدارش را زود به زود روانه پمپ بنزین نخواهد کرد.

در یک کلام یاریــس را باید یک تویوتــا کرولای جمع و جور نامید که رانندگی خشــک و اســپرتی را به همــراه دارد. در کل با اینکــه توانایی های حرکتی یاریس، راننده خودرو را در کورس های دوستانه به هیچ عنوان رو سفید نخواهد کرد اما فضای داخلی وسیع به لطف طراحی استادانه ستون های خودرو و فاصله مناسب محور جلو با عقب به دست آمده و البته کیفیت بســیار خوب مونتاژ و متریال داخلی، حرف های بسیاری برای گفتن دارد. 

موقعیت در بازار داخلی

هرچند نسل پیشین تویوتا یاریس به خصوص گونه هاچبک در بدو ورود به بازار کشور رقبای مستقیمی را پیش روی خود مشــاهده نمیکرد اما امروز و در شرایط فعلی بازار، این کوچولوی ژاپنی کار سختی را برای رقابت با رقبای قدرتمند خود در بازار ایران دارد که از مهمترین آنها میتوان به میتسوبیشــی میراژ، کیا پیکانتو و هیوندای i20 اشــاره کرد. نسل جدید تویوتا یاریس در نخستین فاز ورود به کشور در دو رده تجهیزاتی ساده و فول آپشن به فروش خواهد رسید که از تجهیزات نسخه فول آپشن، رینگهای 5 یا 8 پره اسپرت، تنظیم برقی فرمان، زیرآرنجی صندلی عقب، بال صندوق عقب در گونه صنــدوقدار و چراغهای مه شــکن جلو را میتوان نام برد. حالا باید چند ماهی منتظر ماند و دید نســل نو یاریس با چه قیمتی به دست مشتری ایرانی خواهد رسید. ما که آماده دیدن قیمت های آنچنانی روی این کوچولوی کم مصرف هستیم!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها