|

روایت عشقی دردناک و طاقت فرسا با کتاب جین ایر؛ همه باید قبل از مرگ این رمان رو بخونن

کتاب جین ایر روایتگر سختی هایی دختری هست که از کودکی تا بزرگسالی اون رو میخونیم که چطور در این راه پایدار بوده و چه مصائبی رو پشت سر گذاشته.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انسان از اول که پاش رو به این دنیا میذاره سرشتش با عشق آمیخته شده و نمیشه این موضوع رو کتمان کرد حالا شاید خیلی ها تو یه سنینی بگن که نه عشق چیه بابا اینا همش خیالاته و چیزی به اسم عشق وجود نداره که اونایی که این حرف رو میزنن دو دسته هستن که اولی ها یا تا به حال زمان درستش براشون نرسیده که تجربه کنن این موضوع رو و چون تجربش رو ندارن اینجوری راجبش اظهار نظر میکنن و دومی ها اون دسته از افراد هستن که بر اثر ضربه های زیادی که از این موضوع خوردن به نوعی دیگه ایمانشون رو به عشق از دست دادن و معتقدن که عشق دروغ و افسانه ای بیش نیست ولی خب ما با توجه به این که ادبیات خیلی غنی هم داریم و بلااستثنا تو اون از عشق حرف زده شده نمیتونیم که وجود عشق رو انکار کنیم چرا که عشق در تار و پود فرهنگ ما ایرانی ها نهفته شده.

کتاب ها ی قشنگ و عاشقانه ی زیادی در دنیا درباره ی عشق نوشته شده و همه ی اون ها سعی کردن که این اتفاق رو که شاید خیلی ها درکش کنن و خیلی ها درکشون نکنن رو برای همه ملموس و باورپذیر کنن و از وجود یه حالت شیدایی در این اتفاق که وقتی میفته صحبت کنن و تب تند عشق رو برای همه قابل درک کنن ولی در این بین یه سری از کتاب ها به زیبایی هر چه بیشتر این موضوع رو بیان میکنن که در حالت کلی کتاب های خوب در خصوص عشق عامه پسند میشن و خیلی ها به علت ادبیات روون و در عین حال حرف مشترکی که در این دست از کتاب ها بیان میشه به سراغ خوندن اون ها میرن که جین ایر هم یکی از این کتاب های خوب هست که تو خیلی از فهرست ها به عنوان کتاب هایی که قبل از مرگ باید اون ها رو خوند ثبت شده که حالا در طول این مقاله قصد داریم که کمی درباره ی اون توضیح بدیم، بنابراین با ما همراه باشید برای دونستن این عاشقانه ی جذاب.

جین ایر64656

درباره کتاب جین ایر

کتاب جین ایر به قلم شارلوت برونته به تحریر در اومده که دارای دوازده فصل و حدود دویست صفحه میشه و به همین علت جزء رمان های سبک محسوب میشه این کتاب که روایتگر دختری به اسم جین هست که در کودکی پدر و مادرش رو از دست میده و یتیم میشه و به خونه ی داییش فرستاده میشه تا از اون نگهداری کنن ولی تو اون خونه رفتار درستی با جین نمیشده و حتی اون رو داخل یه اتاق برای مدتی زندانی کردن که همین موضوع باعث شد که مریض بشه.

وقتی دکتر به دیدن جین اومد بهش پیشنهاد کرد که درسش رو بخونه و به همین دلیل جین به مدرسه میره و اونجا یه دوست هم پیدا میکنه که تاثیر زیادی روی اون میذاره ولی سرانجام دوستش هم بر اثر بیماری از دنیا میره و جین یه آسیب روحی دیگه میبینه ولی درسش رو ادامه میده و تو همون مدرسه چند سالی رو هم به عنوان معلم درس میده ولی بعد تصمیم میگیره که به عنوان معلم سر خونه استخدام بشه که از اینجا تازه داستان عشق جین که در نوع خودش خیلی دردناک هست شروع میشه.

جین ایر

جین شروع میکنه در خونه ی یکی از افراد ثروتمند درس دادن که خانوم خونه بیماری مالیخولیا داشته و در طبقه ی دوم عمارت زندانی شده بود ولی جین از وجود اون خبر نداشت و به همین علت به مرد خونه دل بسته که از ثروتمندان شهر محسوب میشده و مرد خونه هم متعاقبا به جین علاقمند میشه و به اون پیشنهاد ازدواج میده.

درست در مراسم ازدواج بود که یه نفر از ماجرای وجود زن اول، جین رو آگاه میکنه و جین در اینجا باز هم متحمل یه شکست عاطفی میشه و علیرغم تلاش ها ی معشوقش و با وجود این که قلبش پیش اون باقی مونده خونه ی اون رو ترک میکنه و ماجراهای عجیب و باورنکردنی دیگه ای تجربه میکنه و در آتش این عشق میسوزه تا این که ...

جین ایر65625

بخش های گزیده ای از کتاب جین ایر

جنون محض است زنی اجازه بدهد عشقی در دلش جوانه بزند که اگر پاسخی نگیرد کل زندگی‌اش را می‌بلعد. اگر هم علنی شود و پاسخ بگیرد از باتلاقی سر درمی‌آورد که راه خروج ندارد. پس گوش کن جین ایر، به رای محکمه‌ات گوش بسپار، فردا با تکه‌ای گچ تصویر خودت را بکش،  بی‌کم و کاست، بدون دستکاری هیچ کدام از عیب‌هایت، هیچ خط زشتی را از قلم نینداز.

خدا نکند هیچ وقت به آن احساسی دچار شوید که من آن لحظه دچارش شده بودم، خدا نکند که شما هم مانند من بترسید که مبادا باعث بدبختی کسی شده باشید که از جان و دل دوستش دارید.

جین ایر4464654

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی