|

معرفی توربان و شال مجلسی زنانه

برای مهمونی هر شالی رو سر نکن؛ با توربان و شال مجلسی استایل رسمی یه چیز دیگه است

توربان مجلسی

در گذشته برای داشتن حجاب از چادر، شال و روسری استفاده می شد، اما امروزه علاوه بر این ها، از سربندهای مختلفی به اسم توربان هم استفاده می شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اکسسوری هایی که برای سر استفاده می شوند دنیای وسیعی دارند و جالب است که بدانید انتخاب نوع آن ها مستقیما به سبک استایل و مکانی که قرار است در آن حضور پیدا کند بستگی دارد. برای مثال برای رفتن به یک مهمونی نیمه رسمی بهتر است از یک شال ساده و یا یک روسری ساتن ابریشم استفاده کنید ولی برای مراسم های رسمی تر و بزرگ تر توربان و شال های مجلسی پیشنهاد می شوند. جالب است که بدانید توربان ها به اندازه شال و روسری موها را پوشش می دهند، اما ممکن است در ناحیه گردن پوشش چندانی نداشته باشند، از اینرو باید اگر پوشش کامل برای شما مهم است، باید آنها را بهمراه لباس هایی بپوشید که یقه ایستاده دارند و اطراف گردن شما را می پوشانند. امروزه کلاه حجاب در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود و به منظور های مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، استفاده از این سرپوش ها تنها محدود به حفظ حجاب خانم ها نبوده و کاربردهای فراوانی دارد. برخی از خانم های غیر مسلمان نیز مایلند موهای خود را از تابش مستقیم آفتاب در امان نگه داشته و از آسیب به موهای خود جلوگیری نمایند. استفاده از توربان می تواند این امر را تسهیل بخشد.

فراموش نکنید که استفاده از توربان باعث می‌ شود که لباس و آرایش شما خیره کننده‌ تر شود و اکسسوری‌ هایی که برای استایل خود استفاده کرده اید پر رنگ‌تر جلوه نمایند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با چندتا اکسسوری حجاب برای استایل های رسمی آشنا شوید.

توربان

توربان

با توربان مثل ملکه ها به مهمانی بروید

توربان نوعی سربند است که از تنوع زیادی در طرح و رنگ، برخوردار است. کلاه حجاب، برای پوشاندن مو‌های سر خانم‌ ها به کار می‌ رود و در عین حال که سبب حفظ حجاب آن‌ ها می‌ شود، چهره‌ شیک و زیبایی را برایشان به ارمغان می آورد. جالب است که بدانید این مدل از اکسسوری های حجاب نه تنها نوع های مجلسی و خاصی را در برمی گیرند بلکه نوع های ساده و کژوال را هم شامل می شوند. پس برای انتخاب نوع توربان برای خود به سبک استایل شخصی و یا نوع مهمانی ای که به آن دعوت شده اید دقت کنید، زیرا این دو ویژگی تعیین کننده سبک توربان برای استایل شما خواهند بود.

توربان

توربان

ترکیب توربان و شال را امتحان کنید

جالب است که بدانید توربان در اصل به شکل کلاهی است که موها بطور کامل داخل آن قرار می گیرد و نقطه مرکزی آن بالای پیشانی قرار می گیرد، که معمولا به شکل گره، پاپیون و ... ساده و یا باتزئیناتی چون سنگ دوزی، پولک دوزی و ... طراحی شده است. همچنین از جنس های مختلفی چون لمه، نخی، جین، ساتن و ... تهیه می شود. حال نوعی از این اکسسوری های جذاب از ترکیب توربان و شال طراحی شده اند، از آن دسته از توربان های مجلسی و بسیار لوکس به شمار می روند که حتی قابلیت ست شدن با لباس را دارا می باشند. برای مثال یک جشن بزرگ و شیک می تواند به وسیله یک توربان حرفه ای، جذاب، زیبا و بی نقص شود.

توربان

توربان

شال مجلسی یا کار شده را فراموش نکنید

بعد  از توربان استفاده از شال های مجلسی برای مهمانی های رسمی بسیار رایج است. در نتیجه شما می توانید برای استایل رسمی خود به جای توربان از یک شال کار شده استفاده کنید. تفاوت توربان با شال مجلسی در این است که توربان فیکس تر روی سر می ماند و معمولا سر هم نمی خورد. البته فراموش نکنید که برای استایل های رسمی کلاه حجاب مناسب تر است، زیرا پوشیده تر از شال است و جنبه پوشیدگی را بیشتر از شال پوشش می دهد. البته دقت کنید که شما با شال هم می توانید مانند توربان پوشیده باشید به شرطی که نوع بستن آن را بلد باشید.

توربان

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها