|

از جان استاین بک چی بخوانیم؟

جان اشتاین بک نویسنده ای که تماشای آثارش عرق سرد بر تن می نشاند!

جان اشتاین بک یکی از تاثیرگذارترین نویسنده‌های کلاسیک آمریکایی محسوب می‌شود و جوایز متعددی در حوزه‌ی ادبیات دریافت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به حال به سالن های سینما دقت کرده اید؟ زمانی که فیلم به پایان می رسد و تیتراژ آن آغاز می شود مردم به سرعت از سر جای خود بلند می شوند و سعی می کنند هرچه سریع تر صندلیشان را خالی کنند، به قول قدیمی ها چنان با عجله سالن را ترک می کنند که انگار مار نیششان زده و انگار نه انگار که برای آن تیتراژ هم زحمت کشیده شده و در نام عوامل سازنده و تاثیر گذار آن اثر سینمایی در آن به نمایش در می آید. ظاهرا مردم علاقه ای به آشنایی با عوامل پشت صحنه ندارند؛ اما همه ما خوب می دانیم که یک دو یا حتا ده بازیگر به تنهایی نمی توانند یک اثر خوب و فاخر از کار در بیاورند و به مهارت افراد دیگری نیاز دارند، افرادی که گاها پی ریزی یک اثر سینمایی خوب را انجام میدهند.

بدون شک یکی از مهم ترین عواملی که باعث تاثیر گذاری و ماندگاری کی فیلم سینمایی می شود فیلم نامه آن است به همین خاطر هم گاها کارگردان ها به سراغ نویسندگان بزرگ می روند و با انتخاب آثار شاهکار آن ها یک سینمایی خوب و خاطره انگیز را برای ما خلق می کنند به همین خاطر گاها پیش می آید که ما با داستان ها و زایده های تفکر یک نویسنده آشناییم اما آن طور که باید و شاید او را نمی شناسیم و یا آثارش را نخوانده ایم. جان ارنست استاین‌بک جونیور که در ایران با نام جان اشتاین بک شناخته می شود یکی از همین نویسندگان به نام و شهره است که چه او را بشناسیم چه نشناسیم قطعا نام داستان موش ها و  آدم ها را شنیده ایم.

به گزارش شایانیوز، با توجه به گفته های بالا در ادامه نگاهی می اندازیم به چند نمونه از آثار فاخر این نویسنده ارزشمند که باید بخوانیم.

جان اشتاین بک

1.موش ها و آدم ها

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم یکی به نام ترین آثار این نویسنده شهیر قرن بیستم امریکا موش ها و آدم ها می باشد که داستان دردناک و خاطره انگیزش تا مدت ها ذهن را درگیر می کند.  نویسنده در این کتاب با اوج هنرمندی رکود اقتصادی دهه 1930 امریکا و مشکلاتی را که بسیاری ازفارد به ویژه مهاجران تجربه کردند به تصویر می کشد آن هم به وسیله دو کارگر  به نام های لنی اسمال و جورج میلتون که رفیق های چند ساله یکدیگر هستند و گرچه روحیات بسیار متفاوتی دارند اما هدف و آرزویشان یکی است.

2.خوشه های خشم

خوشه های خشم اثری است که جان اشتاین بک به خاطرش جایزه پولیتزر را دریافت کرد و در این اثر نیز درست مانند موش ها و آدم ها به معضلات و درد هایی که انسان ها طی رکود اقتصادی امریکا تجربه کردند می پردازد و زندگی مردم فقیر و بدهکار را در کنار ثروتمندان و سرمایه داران به تصویر می کشد.

3.ماه پنهان

ماه پنهان یک رمان کوتاه است که در سال 1942 منتشر شد و روایتگر زندگی مردم یک شهر کوچک و آرام طی جنگ جهانی دوم می باشد که اشغالگران به شهر آن ها حمله می کنند و آنان را به کار اجباری در معادن وا می دارند. جان اشتاین بک در این رمان به مفاهیم ارزشمندی مانند آزادی، میهن پرستی و ظلم ستیزی را به تصویر می کشد.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها