|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن هود؛ با این روش ها تو سه سوت هود رو عین آینه برق بنداز!

اینجا قراره ترفندای تمیز کردن بدنه هود رو با سرعتی باورنکردنی یاد بگیرین و به آشپزخونتون نمایی جذاب و بی بدیل ببخشین!

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- در آشپزخونه ابزار و وسایل مختلفی وجود داره که تمیز بودن هر کدومشون به اینکه شما یک کدبانوی نمونه هستین کمک زیادی خواهد کرد. تا به اینجا ترفندای خونگی همچون روش تمیز کردن کابینت آشپزخونه و همچنین درست کردن غذاهای خوشمزه مانند قورمه سبزی رو به خوبی یاد گرفتین.

بی تردید یکی از بخش های خونه که باید خیلی به تمیز کردنشون توجه کرد، هود نام داره که بعد از مدتی که میگذره دیگه چربی ها رو به خوبی درون لوله خودش نمیکشه و زیبایی آشپزخونه رو به سخره میگیره. واسه همین هم قصد داریم تو این مقاله شما رو با ترندای تمیز کردن هود آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

چربی های هود آشپرخونه رو اینجوری از بین ببر!

یکی از مشکلاتی که اغلب خانوما باهاش درگیر هستن اینه که چطوری باید چربی های هود رو از بین ببریم. برای این کار بایستی از موادی کمک بگیرین که در کنار تمیز کردن و قدرت پاک کنندگی مناسب، از خاصیت ضدعفونی کردن هم برخوردار باشن. به عنوان مثال شما میتونین از سرکه یا جوش شیرین در این زمینه استفاده کنین. برای این کار این مواد رو با مقدار مناسبی از آب گرم ترکیب کنین و این مخلوط فوق العاده رو توی یک افشانه بریزین. ترکیب مواد شوینده رو روی قسمت های موردنظر از هود اسپری کنین و سپس با یک پارچه ای که چندان زبر نباشه، لکه ها رو از بین ببرین.

shutterstock_472253884

اگه هود آشپزخونت از جنس شیشه است، برو سراغ این فرمول قدرتمند!

یکی از انواع جنس های هود که هم زیبایی فوق العاده ای به آشپزخونه میبخشه و هم اینکه فوق العاده ساده پاک میشه، هودهای شیشه ایه. برای اینکه بتونین چربی ها رو از این جنس هود پاک کنین، تنها کافیه از همون ترفندایی استفاده کنین که برای تمیز کردن شیشه های معمولی استفاده میشه. بدین منظور شیشه پاک کن رو روی  بخش موردنظرتون اسپری کنین و بدون اینکه فشار زیادی موقع تمیز کردن هود به صفحه شیشه ای وارد کنید، با پارچه مناسبی چربی ها رو به کل محو کنین.

شیشه ای

با هود استیل اینجوری رفتار کنی همه چربیاشو میشوری به سادگی!

یکی دیگه از انواع هود که طرفدارای مخصوص خودش رو داره و تمیز کردنش هم قِلق خاص خودش رو، هودهای استیل نام داره. برای تمیز کردن این دسته از هود ها حتما حواستون باشه که نباید از مواد شوینده شیمیایی قوی استفاده کنین؛ وگرنه آسیب زیادی به صفحه استیل هود وارد میکنه. به جای اون از مواد شوینده حاوی تترا استفاده کنین یا میتونین به حای اون از ترکیب آب و سرکه هم کمک بگیرین.

هود استیل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها