|

نشانه های افسردگی

اگه این نشونه ها رو داری باید سلامتیت رو جدی بگیری؛ زندگی خوبت رو بساز نه که منتظرش باش

signs you have ignored your mental health and why you shouldn't have

با نادیده گرفتن نشانه هایی که عدم سلامت روان شما را نشان میدهند نمی توانید به خودتان کمک کنید فقط اوضاع را از آنچه هست خراب تر می کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- افسردگی بیماری مرموز و عجیب و غریبی است، از آن دست بیماری ها که به آرامی به جان انسان رخنه می کنند و کم کم تمام وجود او را می گیرند. افسردگی بیماری آرامی است و گاهی اطرافیان شما حتا در مخیله‌شان هم نمی گنجد که ممکن است شما با چه فشار روحی و روانی ای درگیر باشید، برای همین هم پیش و بیش از هر کس شما باید خودتان به سلامت روح و روانتان اهمیت دهید و شر اضطراب، استرس و انواع و اقسام نگرانی ها را از زندگیتان کم کنید.

در ادامه ما به شما چند نمونه از علائمی را معرفی می کنیم که اگر آن ها را در وجود خودتان شناسایی کرده اید به معنای آن است که باید وقت بیشتری برای حال خوب خودتان صرف کنید و به دنبال بهبود شرایط باشید. وجود این علائم در شما نشان دهنده آن است که آن قدر ها هم که باید و شاید به سلامت روح و روان خود اهمیت نداده اید. به خاطر داشته باشید کمک گرفتن از دیگران یا یک متخصص درمانگر همیشه بهترین و موثر ترین گزینه است و نبابد بابت احساس یا درخواست کمک خود شرم زده باشید.

افسردگی

پنج نشانه عدم سلامت روان که باید جدی گرفته شوند

1.بیشتر اوقات دچار نوسانات خلقی می شوید

اگر در بیشتر مواقع با نوسانات خلقی دست و پنجه نرم می کنید و مدام حس و حالتان تغییر می کند نشان دهنده آن است که برای مدت طولانی ای سلامت روانی شما تحت فشار بوده است و حالا به قول معروف کم آورده است. پس اگر گاه و بی گاه به ناگهان دچار خشم غیر منطقی می شوید، یا دلتان می خواهد بی جهت گریه کنید و یا موارد دیگری از این دست نشان دهنده بر هم خوردن تعادل سلامت روان شما می باشد که نباید آن را نادیده بگیرید.

2.بیشتر اوقات کارهایتان را به تعویق می اندازید

در موارد متعددی مشاهده شده است که افسردگی با اضطراب همراه می باشد؛ و اما سطح بالای اضطراب معمولا این ترس را در ذهن افراد ایجاد می کند که آن ها کامل نیستند و نمی توانند هیچ کاری را هم خوب انجام دهند؛ به عبارت دیگر دچار نوعی از توهم کمال گرایی می شوند و همین مسئله هم آن ها را مجبور می کند تا کارهای خود را به تعویق بیاندازند یا از شروع کردن یک کار جدید اجتناب کنند چون مدام در ترس این هستند که نتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند و این احساس نقص و شرم برای آن ها به همراه خواهد آورد.

افسردگی

3.بیشتر اوقات احساس می کنید که در یک وضعیت خاص گرفتار شده اید

برخی از افراد توانایی آن را دارند که به راحتی از ضربه روانی و موقعیت دشواری که برایشان رخ داده عبور کنند و به زندگی خود ادامه دهند اما از طرف دیگر چنین گذر کردنی برای بسیاری از افراد دشوار است و این مسئله باعث می شود که انگار در یک موقعیت گیر بیوفتند. اگر یک نوع حادثه یا محرک عذاب آور مدام در زندگی شما تکرار می شود به اصطلاح تله زندگی شما فعال شده است پس باید از یک درمانگر برای عبور از این جریان کمک بخواهید.

4.بیشتر اوقات خود را سرزنش می کنید

بدون شک احساس عذاب وجدان و سرزنش کردن خود در برخی از مواقع کارساز و خوب است اما وقتی سلامت روان شما با مشکل مواجه می شود سطح اعتماد به نفستان را شدید پایین می آورد و پس از مدتی باعث می شود که خودتان را به خاطر هر اتفاقی که در زندگیتان رخ می دهد سرزنش کنید و آن را به خودتان نسبت دهید.

افسردگی

5.بیشتر اوقات احساس خستگی می کنید

درد زبان بدن است و خستگی مفرط نیز نوعی درد است. به طور کلی افسردگی با عوامل زیادی در ارتباط است که موارد ذکر شده در بالا تنها بخش کوچکی از آن ها هستند، ممکن است شما با کاهش وزن شدید، بی اشتهایی و موارد دیگری از این دست همراه شوید که همگی این ها می توانند بر جسم شما نیز تاثیر بگذارند به همین خاطر خستگی مداوم می تواند یک هشدار جدی برای نیاز به کمک باشد پس آن را جدی بگیرید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها