|

نشانه های افسردگی

هفت نمود بیرونی افسردگی که انتظارش را نداریم اما واقعیت هستند!

7Surprising Signs of Depression

ما چند نمونه از نشانه های افسردگی را معرفی می کنیم که شاید انتظارشان را نداشته باشید و برایتان شوکه کننده به نظر برسند اما واقعیت دارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- افسردگی از جمله بیماری هایی است که معمولا ناشناخته باقی می ماند و بسیاری از افراد حتا متوجه نمی شوند که به آن گرفتار شده اند. برخی ممکن است بر این باور باشند که علت این امر این است که متاسفانه افسردگی هیچ نمود بیرونی ای ندارد و یا تنها نشانه های آن جمع گریزی یا تنهایی و بی حوصلگی می باشد اما این باور کاملا نادرست است چراکه افسردگی نه تنها نشانه ها و دردهای فیزیکی را با خود به همراه دارد بلکه نمود های بیرونی دیگری نیز دارد؛ به علاوه نباید فراموش کرد که افسردگی طیف های متعددی دارد که ممکن است به شیوه های مختلفی خود را نشان دهند.

در ادامه ما به شما چند نمونه از نشانه های افسردگی را معرفی می کنیم که شاید انتظارشان را نداشته باشید و برایتان شوکه کننده به نظر برسند اما واقعیت دارند.

هفت نشانه و نمود بیرونی افسردگی:

1.زیاده روی در خرید

زیاده روی کردن در خرید به خصوص خرید لوازمی که به آن ها نیازی ندارید در برخی از موارد یک نشانه ی بارز افسردگی به حساب می آید. برخی از افرادی که درگیر این بیماری هستند خود را مجبور به خرید های حضوری و آنلاین می کنند چراکه خرید کردن را به عنوان عاملی برای حواس پرتی و یا افزایش احساس عزت نفس خود در نظر می گیرند. اما باید در نظر داشته باشید که خرید بیش از اندازه فقط یک حال خوب کوتاه مدت را به همراه دارد که به سرعت هم تاثیر خود را از دست می دهد، در برخی موارد حتا ممکن است که پس از خرید کردن شخص از خرج بیش از اندازه خود پشیمان و شرمنده شود که در این صورت پس از مدتی نه تنها حال خوب آن خرید از بین می رود بلکه احساسات بد دیگری به سراغ شخص می آید.

Shopping-Spree

2.فراموشی

یکی از دلایل متعدد فراموشی می تواند افسردگی باشد، بله افسردگی، احتالا فکرش را هم نمی کردید. مطالعات صورت گرفته نشان داده است که افسردگی و یا استرس طولانی مدت می تواند منجر به بالا رفتن سطح کورتیزول بدن شود و کورتیرزول نیز می تواند بر بخشی از مغز که با حافظه و یادگیری مرتبط است تاثیر بگذارد. این طور که به نظر می رسد، از دست دادن حافظه ی ناشی از افسردگی برای افراد مسن شایع تر است.

3.پرخوری

طی مطالعه ای که در سال 2010 صورت گرفت نشان داده شد که بزرگسالان جوانی که به افسردگی مبتلا هستند اکثرا دچار اضافه وزن نیز می باشند که این مسئله خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. بر اساس مطالعات صورت گرفته دیگر نیز افسردگی با پرخوری به ویژه در افراد میانسال مرتبط می باشد.

Binge eating

4.کمردرد

شاید عجیب به نظر برسد اما مطالعات نشان داده اند که افسردگی یک عامل خطر برای ابتلا به کمردرد مزمن می باشد. یک مطالعه ی تحقیقاتی نشان داده است که 42 درصد از افرادِ مبتلا به کمردرد مزمن قبل از شروع و بروز درد، افسردگی را تجربه کرده اند. اما متاسفانه غالبا افسردگی نادیده گرفته می شود و مردم دردهای فیزیکی را نشانه ای برای عدم سلامت روح و روان خود به حساب نمی آورند.

5.فوران احساسات

اغلب افرادی که به این بیماری دچار هستند احساسات خود را بروز نمی دهند در برخی از موارد نیز افراد بیش از اندازه نسبت به یک موضوع ابراز احساسات می کنند. حتا در مواردی چون بسیار تحریک پذیر هستند، آن ها می توانند به طور ناگهانی فوران و انفجار احساسات را تجربه کنند. در نتیجه برخی از افراد افسرده دچار تغییر ناگهانی احساسات می شوند در حالی که برخی دیگر معمولا بدون واکنش و بدون ابراز احساسات هستند.

Cruing

6.عدم مراقبت از خود

بستن کمربند ایمنی چگونه می تواند با افسردگی مرتبط باشد؟ بله عجیب به نظر می رسد اما واقعیت این است که بی توجهی ناگهانی به خود و عدم مراقبت از خود می تواند نشانه ی افسردگی و کمبود اعتماد به نفس باشد. این عدم مراقبت می تواند به اندازه ی مسواک نزدن کوچک یا به اندازه ی نادیده گرفتن معاینات پزشکی برای بیماری های مزمن بزرگ باشد.

7.سیگار

این روزها بسیاری از افراد را در سنین مختلف می بینید که سیگار به دست دارند اما آنچه که مهم است بدانید این است که افسردگی خطر ابتلا به سیگار کشیدن را دو برابر می کند به علاه ترک آن را نیز دشوار تر می دارد. براساس گزارش هایی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) منتشر کرده است، سیگار کشیدنِ بیش تر از یک پاکت در روز و روشن کردن سیگار در عرض 5 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب، جزو عادت های رایج در میان افراد سیگاری افسرده می باشد.

smoking

مهم است که به خاطر داشته باشید افسردگی نیز یک بیماری است و مانند هر بیماری دیگری باید از یک متخصص برای درمان آن کمک بگیرید، پس بهتر است دست به کار شوید و برای درمان و حال خوب خود تلاش کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی