|

منیزیم دوای درد کم خوابی و بد خوابی مداوم؛ شبت رو عمیییق و رویایی بگذرون!

How Magnesium Can Help You Sleep

اگه کم خوبی و بی خوابی کلافت کرده و با هیچ مدیتیشن و راهکاری هم مشکلت حل نمیشه برو تو کار منیزیم که خودِ خوده دوای درده هااا!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بسیاری از افراد هستند که متاسفانه با مشکل بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند و به عبارتی از یک خواب خوب و راحت شبانه محروم هستند و طبیعتا شکستن این چرخه بی خوابی نیز برای آن ها راحت نیست. کم کردن کافئین دریافتی و تغییر رژیم غذایی از جمله معمول ترین اقداماتی است که همه ما برای رسیدن به یک خواب خوب شبانه دنبال می کنیم اما با این حال در بسیاری از مواقع این اقدامات کافی نیستند؛ در این جور مواقع مکمل ها یکی دیگر از گزینه های خوب و کارآمد پیش رو هستند که می توانند اثرات گسترده ای بر بدن ما بگذارند، بر اثر تحقیقات صورت گرفته نشان داده دشه است که یکی از این مکمل های مرتبط با خواب منیزیم است.

منیزیم دوای درد کم خوابی و بد خوابی مداوم

چرا منیزیم مهم است؟

منیزیم یکی از رایج ترین مواد معدنی روی زمین می باشد که در بسیاری از غذا ها وجود دارد و برای سلامت کلی ما نیز ضروری می باشد. در حقیقت سلول ها و اندام های ما برای داشتن عملکرد صحیح به این ماده معدنی احتیاج دارند به علاوه منیزیم بر سلامت استخوان ها و عملکرد مناسب مغز، قلب و ماهیچه ها نیز تاثیر میگذارد. خلاصه کلام این که این ماده معدنی می تواند با کاهش التهاب و فشار خون باعث بهبود وضعیت خواب ما بشود.

منیزیم بر احساس آرامش موثر می باشد

به گزارش شایانیوز، برای این که بتوانید راحت بخوابید و خواب خوبی هم داشته باشید بدن و مغز شما نیاز به آرامش دارند حالا نکته ای که در مورد منیزیم وجود دارد این است که این ماده معدنی میتواند به فعال کردن انتقال دهنده های عصبی ای که مسئول آرامش بدن و ذهن هستند کمک کند و به این ترتیب خواب خوب، راحت و عمیقی را برای شما به همراه بیاورد.

منیزیم دوای درد کم خوابی و بد خوابی مداوم

کمبود منیزیم مسبب بد خوابی

ممکن است با خودتان تصور کنید که مصرف بیشتر منیزیم می تواند باعث بهبود وضعیت خوابتان شود، بله این صحیحی است طرف دیگر ماجرا را نیز نباید از دست بدهید یعنی کمبود منیزیم می تواند منجر به اختلال در خواب و حتا بی خوابی شود؛ بنابراین باید توجه داشته باشید که اگر در دسته افراد خاصی هستید که با مشکل کمبود منیزیم دست و گنجه نرم می کنند مانند افراد مبتلا به بیماری های گوارشی باید بر میزان منیزیم دریافتی خود بیشتر توجه داشته باشید.

منیزیم بهبود دهنده اضطراب و افسردگی

اضطراب و افسردگی هر دو، دو عوامل بسیار مهمی هستند که میتونند باعث بروز اختلال و تاثیرات منفی در خواب بشند اما جالب است بدانید که منیزیم می تواند به کاهش هر دو این مشکلات کمک کند. درواقع حتا کمبود منیزیم به خودی خود می تواند باعث بروز اضطراب و افسردگی شود در نتیجه اگر بی خوابی شما به یک اختلال خلقی مربوط است، منیزیم می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد.

منیزیم دوای درد کم خوابی و بد خوابی مداوم

خلاصه کلام

اگر با مشکل کمبود خواب دست و پنجه نرم می کنید بهتر است که در قدم اول مسائل مربوط به سبک زندگی را مد نظر قرار بدید مانند کاهش مصرف کافئین و یا عدم استفاده از وسایل الکتریکی مانند گوشی هوشمند و لپ تاپ یک تا دو ساعت قبل از خواب و موارد دیگری از این دست. اگر همچنان احساس کردید که مصرف مکمل منیزیم می تواند برای شما تاثیر گذار باشد در نظر داشته باشید که نهایت دوز مصرفی آن 350 میلی گرم در روز است و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد چرا که مانند هر مکمل دارویی دیگری میتواند عوارض جانبی از خود نشان دهد، بنابراین بهتر است در قدم اول به سراغ مواد غذایی ای بروید که حاوی سطح بالایی از این ماده معدنی می باشند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها