|

ترفندای نگهداری پتوس؛ از نحوه آبیاری تا نور و خاک مناسب واسه این قلب قلبی خوشگل

توی این مطلب قراره یه سری نکات مهم در مورد نگهداری پتوس رو بهتون بگیم؛ نکاتی مثل میزان آب و نور مورد نیاز، خاک مناسب و ...

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پتوس جزء گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هواست که با زندگی آپارتمان نشینی کاملا سازگار است. این گل زیبا که بومی جزایر سلیمان است به نام‌هایی چون پوتین طلایی یا انگور نقره‌ای هم شناخته میشه ولی با نام پوتوس یا پتوس معروف تر است. پتوس رو میتونید در گلدان های آویزان که به سمت پایین حالت آبشاری دارن قرار بدید یا اینکه به صورت پیچیده به هم روی دیوار یا به صورت افقی روی طاقچه پرورش بدید. اگر میخواین یه گلدون پتوسِ پر و توپی داشته باشه باید تعداد زیادی قلمه توی گلدون بکارید تا بعد از اینکه گیاهتون رشد کرد یه گلدون پر داشته باشید.

اگه در زمینه پرورش گل و گیاه مبتدی هستید یا اینکه وقت کافی برای رسیدگی ندارد پتوس یکی از بهترین ها است چرا که اصلا سوسول نیست و به این زودیا باهاتون قهر نمیکنه. توی این مطلب میخوایم یه سری نکات مهم مربوط به نگهداری پتوس رو بهتون بگیم؛ نکاتی مثل میزان آب و نور مورد نیاز، خاک مناسب و ... پس در ادامه این مطلب با م همراه باشید.

پتوس عاشقِ نور زیادِ غیرمستقیمِ

پتوس در طیف وسیعی از نور رشد میکنه اما نور زیاد غیر مستقیم رو ترجیح میده. منظور از نور غیرمستقیم اینِ که نور خورشید فضای اتاق رو روشن می‌کند و به گیاه می‌رسد اما مستقیم بر روی آن نمی‌تابد. اگه پتوس رو در بالکن نگهداری میکنید حتما توی سایه قرارِش بدید. به گزارش شایانیوز بهترین مکان برای نگهداری پتوس قرار دادنش کنار پنجره ای است که نور ملایم رو چندین ساعت در طول روز دریافت کنه. پتوس نور مستقیم رو به هیچ وجه دوست نداره و اگه در معرض نور زیاد قرار بگیره برگ هاش زرد و دچار سوختگی میشن.

پتوس

آبیاری زیاد بلای جان پتوس

پتوس رو موقعی باید آب بدید که خاکش خشک شده باشه. برای آبیاری باید با انگشتون خاک رو تا عمق 2 تا 3 سانتی متری بررسی کنید اگه خشک بود بهش آب بدید. آبیاری زیاد باعث پوسیده شدن و ضعیف شده ریشه میشه و در نهایت منجربه زرد شدن و ریختن برگ ها میشه.

خاک پتوس باید سبک باشه

خاک پتوس باید سبک باشه تا آب رو به خوبی از خودش عبور بده. به گزارش شایانیوز ترکیب پرلیت و پیت ماس+ مقداری خاک باغچه + ورمی کمپوست بسیار مناسب است.

پتوس

باد سرد و گرم آفت جان پتوس

بهترین دما برای پتوس دمای بین 18 تا 29 درجه است. پتوس به باد سرد خیلی حساسِ بنابراین گلدونتون رو در معرض باد کولر یا پنکه قرار ندید. در کنار وسایل گرمایشی هم قرارِش ندید. دمای زیر 10 درجه هم قطعا باید نابودی گیاهتون میشه.

نویسنده: پرستو شیرمحمدی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها