|

معنی علائم روی محصولات آرایشی

علائم لوازم آرایشیُ بلد باش که بدونی چه خبره؛ از رُژ بگیر تا سایه همشون داستانااا دارن

اگر می خوای از محصولات آرایشی و بهداشتی درست استفاده کنی باید بدوین که هر علامت و هر نشونه چه معنایی داره و به چه چیزی اشاره می کنه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تا حالا شده قبل از آرایش کردن به محصولی که تو دستتون دارید خوب نگاه کنید و ببینید که چه چیزهایی روش نوشته؟ تا به حال با خودتون فکر کردید این همه علامتی که روی محصولات آرایشی و بهداشتی قرار دارن دقیقا چه معنی ای میدن و به چه کاری میان؟ احتمالا یک عده ای از شما به این پرسش ها پاسخ منفی میدین و یک عده دیگه ای هم پاسخ مثبت میدن اما به این صورت که با نگاه کردن به این علائم چیزی دستگیرمون نشده. جزو هر کدوم از این دسته ها هستید باید بدونید که این اصلا خوب نیست.

مراقبت از سلامت پوست و مو امر بسیار مهمی است که همه ما رو به نوبه ای درگیر خودش کرده و خیلی از خانوم ها برای این که بتونند پوست زیبا و درخشانی داشته باشند هزینه های گزافی می کنند اما از چنین مسئله ساده ای غافل میشند در حالی که خیلی اهمیت داره چون محصولات آرایشی می تونند تاثیر باورنکردنی ای بر وضعیت پوستی ما بگذارند.

علائه روی محصولات آرایشی

به طور کلی شما از هر محصولی که استفاده می کنید از مواد خوراکی گرفته تا مواد دارویی و محصولات آرایشی باید بدونید که  چه چیز هایی داخل بروشورش نوشته شده و چه چیز هایی روی خود محصول؛ آگاه نبودن از این اطلاعات اصلا کار حرفه ای و صحیحی نیست پس در ادامه با ما همراه باشید تا چند تا از معمول ترین علائمی رو که ممکنه روی محصولات آرایشی ببینید به شما معرفی کنیم تا موقع خرید کردن و یا استفاده کاملا بدونید که چه نوع محصولی رو در دست دارید.

1.حلقه موبیوس

اگر اهل حمایت از محیط زیست و طبیعت هستید باید حتما به درج این علامت به روی محصولاتتون دقت کنید چون که حلقه موبیوس به معنای اینه که پکیجی که در دست دارید قابلیت بازیافت شدن داره و قرار نیست که برای سال ها در طبیعت بمونه و بهش آسیب برسونه.

علائه روی محصولات آرایشی

2.ساعت شنی

به گزارش شایانیوز، ساعت شنی یکی از اون محصولاتی است که اگر بهش توجه نداشته باشید می تونه به سلامت پوستتون آسیب وارد کنه. این ساعت به معنای اینه که بهتره محصول مورد نظر زیر 30 ماه مصرف بشه حتا اگر همچنان تاریخ انقضا داشته باشه.

علائه روی محصولات آرایشی

3.خرگوش در حال جهش

خب این علامت خیلی چیز ها رو مشخص می کنه مخصوصا برای خانوم ها و آقایونی که طرفدار محیط زیست و حمایت از حقوق حیوانات هستند. درج این علامت به معنای اینه که محصول مورد نظر شما در مرحله تولید به روی حیوانات آزمایش نشده است و دوستدار حیوانات میباشد.

علائه روی محصولات آرایشی

4.ای یا e

این علامت تقریبا روی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی وجود داره چون که از حجم محصول خبر میده. اگر این علامت رو روی لوازمتون دیدی به معنی اینه که حجم محصول بر حسب گرم یا میلی لیتر محاسبه و بسته بندی شده است.

علائه روی محصولات آرایشی

5.دوره زمانی

این علامت هم یکی دیگه از اون علامت هاییه که ابدا نباید ازش غافل بشید و در صورت بی توجهی بهش میتونه وضعیت پوستی شما رو در معرض خطر قرار بده. درج این علامت به معنی این است که بعد از باز کردن در محصول شما به میزان عددی که بر روی اون درج شده می تونید از آن استفاده کنید، به عبارتی این علامت تاریخ انقضا محصول شما رو نشون میده.

علائه روی محصولات آرایشی

6.اشعه UVA

بدون شک شما هم بسیار خانوم هایی رو دیدید که معتقدند نیازی به کرم ضد آفتاب ندارند و محصولات آرایشی اون ها حاوی SPF است؛ در قدم اول باید در نظر داشته باشید که هیچ محصولی نمیتونه جای کرم ضد آفتاب رو بگیره در مرحله دوم اما میرسیم به این علامت که به معنی این است که محصول شما کمترین میزان محافظت در برابر اشعه فرابنفش رو داره بنابراین اصلا نباید روش به عنوان ضد آفتاب حساب باز کنید.

علائه روی محصولات آرایشی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها