|

اصول چیدمان خونه کوچیک

خونَت کوچیکه و چیدمان مبلمان برات داستان شده؟ با چنتا نکته ساده مشکلتُ از بیخ حل کنا

برای این که فضای خونه شما بسیار شیک و اصولی باشه باید خیلی به نحوه چیدمان مبل هاتون دقت کنید چون حتا اشتباهات جزئی می تونند بزرگ دیده بشند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روز ها متاسفانه بیشتر خونه های ویلایی و بزرگ حیاط دار تبدیل شدند به خونه های کوچیک آپارتمانی، در عوض اسباب و اثاثیه هایی که برای چیدمان مد شدند و ویترین مغازه ها و صفحات اجتماعی رو پر کردند، روز به روز تنوعشون بیشتر میشه اون هم بدون توجه به این نکته که دیگه خبری از خونه های بزرگ با متراژ بالا نیست و به همین خاطر هم فضای کافی برای قرار دادن و چیدن اون ها در خونه وجود نداره، به عبارت ساده تر چیدمان خونه های کوچک الان برای بعضی ها یک معضل به حساب میاد و نمی دونند که چطور باید داینینگ روم یا حتا اتاق نشیمن خودشون رو دکور کنند تا چیدمان ژورنالی و جذابی داشته باشند.

اصول چیدمان مبلمان خونه کوچیک

با دنبال کردن صفحه چیدمان خونه، قطعا خیلی زود متوجه میشید که ما همیشه سعی می کنیم تا مشکلات این چینین رو برای شما حل کنیم حالا نکته ای که امروز می خوایم بهش بپردازیم چند تا از اشتباهاتی است که هنگام چیدمان مبلمان در خونه های متراژ پایین یا بهتره بگیم اتاق های نشیمن با فضای کوچیک بهشون مرتکب میشیم. خیلی وقت ها ما حتا متوجه نمیشیم که چه اشتباهاتی رو در چیدمان خونه انجام دادیم اما حس این که دکور خونه اصولی و درست نیست همواره با ما خواهد بود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا معمولی ترین مشکلات و اشتباهاتی رو که بهشون مرتکب میشیم با شما به اشتراک بگذاریم.

1.نوع مبلمان برای خونه های کوچیک خیلی مهمه

در قدم اول و هنگام خرید باید حتما این نکته رو در نظر داشته باشید که اگرچه مبل های کلاسیک بسیار شیک و زیبا هستند اما اصولا برای خونه های با متراژ بالای 150 متر در نظر گرفته میشند بنابراین فضای اتاق نشیمن شما رو تنگ تر و شلوغ می کنند. در عوض سعی کنید از مبلمان مینیمال تر با رنگ های روشن و طرح های ساده استفاده کنید تا در بزرگ تر و دلباز تر دیده بشه.

اصول چیدمان مبلمان خونه کوچیک

2.قرار گیری مبل ها در کنار هم با اهمیت است

خیلی ها ممکنه با خودشون این طور فکر کنند که وقتی مبل ها رو بهم می چسبونیم باعث میشه که جای کمتری بگیرند و به این ترتیب فضا قابل استفاده تر است اما مسئله این جاست که در یک چیدمان اصولی باید حداقل 30 سانت بین هر دو مبل فاصله باشه. این مدل از چیدمان ممکنه که جای بیشتری رو در اختیار مبل های شما قرار بده اما زیبایی چیدمان شما رو چند برابر می کنه.

اصول چیدمان مبلمان خونه کوچیک

3.نقطه کانونی در هر اتاق نشیمنی مهمه کوچیک و بزرگ هم نداره

به گزارش شایانیوز؛ در قدم اول و قبل از چیدمان مبل ها باید حتما نقطه کانونی فضا رو مشخص کنید، اگر از نقطه کانونی غافل بشید باعث میشه که چیدمان شما به درستی انجام نشه و تعادل بصری فضا بهم بخوره.

اصول چیدمان مبلمان خونه کوچیک

4.فاصله مبل ها با دیوار اصلی مهم در چیدمان خونه های کوچیک است

در چیدمان مبل ها مهم ترین نکته ای که باید رعایت بشه اینه که فضای گفتگو در خونه ایجاد بشه؛ به معنی این که نباید مبل ها فاصله زیادی از هم داشته باشند به همین ترتیب قرار گیری مبلمان نسبت به دیوار هم اهیمت داره. مبل ها باید حداقل 10 سانت از دیوار فاصه داشته باشند که همین امر هم باعث میشه مبلمان بهم نزدیک بشند و فضای گفتگو ایجاد بشه.

اصول چیدمان مبلمان خونه کوچیک

به خاطر داشته باشید همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم مهم ترین موضوعی که در رابطه با چیدمان مبلمان باید در نظر داشته باشید اینه که ارتباط مستقیم بین افراد برقرار و حفظ بشه.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکات دیگه ای هست که برای چیدمان مبلمان خونه های کوچیک باید رعایت بشه؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها