|

اشتباهات رایج در چیدن مبلمان

فکر نکن خونَت بزرگه دکور کردن راحته ها؛ چیدن مبلمان اصول داره اساسی بیا ببین چه خبره

اگه دنبال یه خونه لوکس و ژورنالی می گردی باید نحوه چیدمان مبل و اسبابت هم ژورنالی باشه فقط به گرون خرید کردن نمیشه که شیک بود دلبندم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از افراد هستند که فکر می کنند اگر خونه بزرگ داشته باشند یا بتونند هزینه زیادی برای اسباب و اثاثیه اشون کنند بی برو بر گرد می تونند یه خونه ژورنالی و فوق العاده شیک طراحی کنند؛ خب نمی تونیم از تاثیر فضای بزرگ و لوازم لوکس و گرون قیمت بر زیبایی و جذابیت بصری خونه چشم پوشی کنیم اما واقعیت امر این جاست که برای داشتن یک خونه ژورنالی و لوکس شما به چیزی بیشتر از لوازم زیبا نیاز دارید، شما به آشنایی با اصول چیدمان احتیاج دارید.

مبلمان فضای زیادی رو در اتاق نشیمن به خودشون اختصاص میدند به همین خاطر هم خیلی مهمه که در چیدمان اون ها دقت کافی به خرج بدید چون اگر اون ها رو درست و اصولی نچینید، فضای اتاق نشیمن شما آشفته و بدون نظم به نظر خواهد اومد و جلوه ی تمامی وسایل هم گرفته میشه حتا اگر اون ها زیبا ترین هایی ممکن باشند. طبیعتا رعایت این اصول برای خانه های با متراژ پایین اهمیت بیشتری داره اما به معنای این نیست که اگر فضای نشیمن شما بزرگ است می تونید به این موارد بی اهمیت باشید.

اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

در ادامه ما چند نمونه از بزرگ ترین اشتباهاتی رو که به سبب آشنا نبودن اصول چیدمان معمولا افراد مرتکب می شوند با شما به اشتراک میگذاریم تا شما بتونید چیدمان زیباتری برای خونه خودتون طراحی کنید.

1.مبل ها رو به یکدیگر نچسبانید

بدون شک شما هم در خیلی از خونه ها دیدید که دو مبلی رو که در تقاطع هم قرار دارند به هم می چسبونند تا به قول خودشون فضای پرت ایجاد شده کمتر بشه؛ اما در نظر داشته باشید که دقیقا چسباندن مبل ها به یکدیگر تاثیر معکوس میگذاره و یک فضای پرت و جدا افتاده ایجاد می کنه.

اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

2.خونه رو به مترو تبدیل نکنید

به گزارش شایانیوز، دقت کردید مترو های تهران صندلی ها ردیفی و در کنار هم قرار دارند؟ اگر شما مبلمانتون رو ردیفی و به قول خودمون اتوبوسی دور تا دور سالن بچینید به جای فضایی برای استراحت و گفت و گو، فضایی مشابه مترو رو برای خودتون طراحی می کنید.

اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

3.قبل خرید مبل حواست به فضا باشه

هنگام خرید مبلمان باید خیلی حواستون به ظرفیت فضای سالن نشیمنتون باشه. اگر مبل ها بیشتر از ظرفیت فضا باشند، هیچ راهی وجود نداره که شما از درهم ریختن و شلوغی بی حد فضا جلوگیری کنید، به علاوه این که زیبایی و جلوه لوازم هم گرفته میشه.

اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

4.مبل های تک نفره رو دو نفره نکن

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که افراد موقع چیدمان مبل ها انجام میدند اینه که دو تا مبل تک نفره رو کاملا به هم می چسبونند به نوعی که انگار یک کاناپه دو نفره هستند. به طور کلی در نظر داشته باشید که چسباندن مبل ها به هم به هیچ عنوان زیبایی و جذابیت بصری ایجاد نمی کنه.

اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

5.کاناپه ها رو کنار هم قرار نده

اگر فضای بزرگی برای نشیمن در اختیار دارید ممکنه که دلتون بخواد از دو تا کاناپه استفاده کنید، اگر این طور است حواستون باشه که ابدا کاناپه ها در کنار و یا تقاطع یکدیگر قرار ندید بلکه اون ها رو در رو به روی هم بگذارید تا به این ترتیب تعادل بصری از نظر حجمی در فضا ایجاد بشه.

اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکات دیگه ای هست که برای چیدمان مبلمان باید رعایت بشه؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها