|

چطوری پوست سالم و آرایش زیبا داشته باشیم؟

خفن ترین نکات آرایشی و بهداشتی که هیچ جا بهت نمیگن؛ با این ترفند ها تو زیبایی بترکون

برای زیبا تر شدن آرایش، هر چقدر هم که حرفه ای و تکمیل باشه کافی نیست و شما باید به فکر سلامت و زیبایی طبیعی پوست و موهای خودتون باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آرایش کردن اگر درست و اصولی انجام بشه بی برو برگرد باعث زیبا تر شدن و درخشیدن شما میشه اما مطمئنا همون طور که خودتون هم می دونید یه آرایش وقتی روی پوستی صاف و سالم میشینه تاثیر دو برابری داره و جذاب تر میشه، به علاوه این که هیچ آرایشی نمی تونه به اندازه چهره طبیعی شما با پوست و مویی سالم باعث زیبا دیده شدن شما بشه برای همین هم مهمه که به سلامت پوست خودتون خیلی اهمیت بدید.

نکته ای که در رابطه با آرایش کردن وجود داره اینه که به همون اندازه که می تونه به زیبا تر شدن شما کمک کنه اگر حواستون نباشه می تونه باعث آسیب دیدن پوستتون هم بشه، برای مثال استفاده از لوازم آرایشی مناسب با پوست شما یکی از مهم ترین مسائلی است که باید بهش توجه بشه. حالا جدای از این ها در ادامه ما با شما چند تا از نکته های مهم مراقبتی ای رو به اشتراک می گذاریم که اگر دلتون می خواد پوستتون همیشه زیبا باشه و آرایش کردن هاتون باعث آسیب دیدن و به خطر افتادن سلامت پوستتون نشه باید بهشون پایبند باشید.

زیبایی پوست

پنج نکته مهم مراقبتی که برای پوست واجبن:

1.روتین پوستیت رو به موقع انجام بده

داشتن روتین پوستی یکی از تاثیر گذار ترین عواملی است که باعث سلامت پوست میشه به خصوص در شب ولی نکته ای که خیلی مهمه بهش توجه داشته باشید اما غالبا ازش غافل میشید اینه که بهتره حداقل دو ساعت قبل از خواب روتین مراقبتیتون رو اعمال کنید چون اگر زمان کمتری در اختیار داشته باشید تماس پوست صورت با بالشت باعث میشه که کرم جذب پوست نشود، در واقع بیشتر اون جذب روبالشتی شما میشه.

2.از کرم ضد آفتاب قافل نشو

در رابطه با استفاده از کرم ضد آفتاب دو تا نکته خیلی مهم وجود داره، یکی این که محصولات آرایشی نمی تونند جای کرم ضد آفتاب رو بگیرند بنابراین حتا اگر شما از بی بی کرم، دی دی کرم و یا سی سی کرم هم استفاده می کنید باید قبل از اون به صورتتون کرم ضد آفتاب زده باشید تا از پوستتون در برابر اشعه های مضر آفتاب مراقبت کنید و نکته دوم که خیلی هم مهمه اینه که باید به قدر کافی از کرم ضد آفتاب به پوست خودتون بزنید یعنی به اندازه دو بند انگشت بیشتر.

ضد آفتاب

3.آرایشتون رو عمقی تمیز کنید

به گزارش شایانیوز، پاک کردن درست و کامل آرایش خیلی مهمه مخصوصا اگر زیاد آرایش می کنید. نکته ای که باید بهش توجه داشته باشید اینه که صرفا استفاده از آرایش پاک کن کافی نیست و برای عمقی تمیز کردن پوست شما باید از ژل شستشو و تونر هم استفاده کنید.

4.استفاده از دستمال مرطوب رو کم کن

خیلی از خانوم ها برای پاک کردن آرایششون مخصوصا وقتی که شب از مهمونی برمیگردن و خسته اند میرن سراغ دستمال مرطوب، اما باید بدونید که دستمال مرطوب به تنهایی نمی تونه آرایش شما رو کاملا پاک کنه و نکته دیگه ای که خیلی مهمه اینه که اگر از دستمال مرطوب زیاد استفاده کنید به مرور می تونه باعث بروز چین و چروک روی پوست شما بشه.

دستمال مرطوب

5.با ژل شستشو صورتتون رو ماساژ بدید

وقتی که از ژل یا فوم شستشو برای تمیز کردن صورتتون استفاده می کنید بهتره که حداقل برای 20 الی 30 ثانیه صورتتون رو به صورت دورانی همراه باهاش ماساژ بدید، به علاوه خوبه که گردن و پشت گوش هاتون رو هم ماساژ بدید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها